Thursday, April 10, 2014

Syamil, 5bulan 1minggu 6hari sudah!

Assalamualaikum wrh wbt dan Salam Satu Malaysia,

Gheeeeeeeee.. (pape pun sengih dulu)

Lama gilaa tak update. hehe!


Sebelum ni kita dah kenalkan anak kita kat entry Anugerah Terindah, Dzal Aidi Syamil kann. Syamil dah besar dah pun, pejam celik sekejap je dah 5 bulan lebih. Cepattttt sangat masa berlalu kan? Esok esok dah pandai berlarii pulak.


Masa kecik Syamil gelap betul. Hahaha. Sekejap cerah, sekejap malap. Betul orang kata budak kecik ni muka berubah-ubah kan. Kadang tengok ensemm macam bapak dia, kadang tengok comey cam mak dia. Haaa camtu la. hehehehe!

Kitaorang botak kan Syamil sebab tengok gambar atas. Kesian tengok rambut dia makin kurang. Gugur kut. Gugur kt tengah je pulak tu. Akhirnya botak kan baru nampak kacak. hee!
  
Untuk awal awal bulan dulu memang tak cukup tidur la si emak nya. Anak berjaga malam. Itu perkara biasa kata orang. Tapi bagi kita memang luar biasa, iyer la masih berpantang memang mencabar kesabaran yer. Nasib baik berpantang di rumah mama jadi gilir-gilir jaga si kecik ni.
 
 
   
Masa ni belum sempat cucuk 3 bulan, Syamil dah kena ciken pox. Terkejut juga. Iyer la kecil lagi kan. Tapi elok juga kena kecik-kecik so dia tak pandai garu lagi. Baru nak belajar buka mitten tu sekali sarung kan balik. Dah pandai masuk tangan dalam mulut, tu yang risau tuhh... ;)

Dah macam-macam perangai dia ni. Tertiba suka keluarkan lidah. Hehe. Kalau orang tua selalu kata anak lapar. Suh bagi bubur la nestume lahh. Belum masa nya lagi. Tunggu ye sayang.. ;)

Ensem boi!


Nahh! tengok anak kesayangan kita yang semakin membesar..
 Kalau boleh nak tempek lagi banyak gambar tapi macam overrrrrr la pulak. Selalunya kita banyak upload gambar Syamil kat IG, kalau nak tengok klik---> SINI.
Kat fb jarang upload hanya gambar terpilih jeww. Malas semakkan wall fb. Takut orang bosan. Kang ramai la yang meghoyan. hehe!

 Ok la tu saja untuk harini. Bila nak update lagi??
Hurmmm tengok la bila mood rajin datang. hahahaha!
k bubuiii!
;p

1. Phewww..
2. Bulat betul mata tuu..





3. Suka genggam tangan dia camtu..
4. Dah pandai buat pelbagai memek muka.. ;)




5. Yang ni buat mama tak mahu pergi kerja.. gewram!
6. Grrrrrrr..


7. Senyap je masuk kolam. Ok pasni mama campak lagi..
8. Siyess nya muka. Baru bangun tdo lettew..


9. Dah pandai pusing. yeyy! makpak dia paling excited.. ;p
10. Murah senyuman.. :)

11. Dah mula kenal orang ni.. ;)

12. Dagu tu runcing. Ikut sapa pun taktauu..

 13. Oh! Dah botak kali kedua. Cepat berpeluhh dia ni..

14. Bangun pagi macam ni rasa taknak bangun dari katil. he!

15. Berat 7.5kg. Jadi mmg dah tak larat nak dukung dia lama.
16. Saja bagi bapak dia jeles kt tmpt keje. Ktorg lepak rumah je pun. hehe!





6 comments:

Chekgu Azrine said...

Klu tgok muka cam husb...tp nti besar2 sok berubah lg tuh..

ira_bluebee said...

ensemnya syamil!!!..kita dah follow kamu kat instagram lama dah..semata2 nak tgk si kecik yg comei tue..geram tgk!!...

Z@i Z@mR33 said...

comeyyy...geram tgk pic hat jelir lidah tu

Chean Tupperware TP said...

baby arsenal...

Anis Najwa said...

comelnyaaa... mknin lama makin hensemm :d

Siti Aisya Ibrahim said...

comelnya bile die senyum... sweet22...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998