Wednesday, August 15, 2012

Pulau Gemia - Part 3

Ok kita sambung balik entry Pulau Gemia. Berjanggut nak tunggu sambungan kann.. Heee! 

-------------------------------------------

Sejujurnya kita sangat takut pada laut dan ombak. Tertiba jadi cuak semacam. Bila dengar ada aktiviti 'snorkeling' terus macam nak demam. Huhuhu! Terus ngendeng si suami "kalau saya tak join boleh takk sayanggg??" "NOoo!" Suami kita ni jenis kalau dia suruh tu kita tak boleh kata tak. Kena cuba jugakk! Dia nak kita rasa pengalaman snorkeling tuuu. Uwaaaaaa dalam hati sedih betul sebab kena paksa. Gerammm jeeee! Nasib la tengah honeymoon ni sabauuu je laa.. hahahha!


Baru duduk dalam bot dah rasa nak muntah bila bot tu dipukul ombak. Ohmaiiiiiii!! Camne nak teruskan ni. Diamm je sambil tenung lautan yang luas dengan harapan tak pengsan dalam bot nanti. Hehehhee!


Sebelum bertolak. Dup dap dup dap!


Walaupon muka senyum dalam hati Tuhan saja yang tahuu.. hiks!




Kejadian yang tak dapat dilupakan masa nak turun daripada bot tu, kita tergelincir kat tangga bot. Tangan masih tak lepas genggam besi tangga tu sampai lebam juga la tangan ni. Terus mood hilang! Sakit kooooo.. Yelaaa orang memang takut nak turun laut tu kan tuu jadi gituu tu. Cuba tenang sikit mesti tak jadi camni.. Heeeeeeeeeeeeee!!


Orang lain dah jauh ketengah, yang kita ni duk je la tepi-tepi bot tu tengok ikan. Tangan kat besi tu memang tak lepas la takut hanyut ataupun tenggelam. Padahal dah pakai jaket tetap takut tenggelam sampai abang bawak bot tu banyak kali cakap "tak akan tenggelam punya dikkk kalau pakai life jackettt tuuu" Ada mak kisah. Perasaan T A K U T  tuuu telah menguasai diriku masa ituuu. Hahahhah!


Tapi kalau bergambar tak nak kalah! Peaceeee.. ^_^


Pakcik ni berani semacam pulak. Kata honeymoon tapi ditinggal-tinggalkan kita. Sampai hati! Agaknya kalau dia ikut kita nampak gayanya tak dapekk la dia nak snorkeling kann.. hehe!


 Gini je la gayanya yang mampuuu.. Hahhaha!
Jeless ok tengok orang lain berenang dengan seronok nya. Nak buat camne denn dah memang penakut. Redhaaa je laa.. hik hik! Walaupon snorkeling 2 jam, rasanya kita turun beberapa minit saja. Pastu naik duduk je la dalam bot sambai habis. Rasa pening, rasa nak muntah, rasa nak terkencing semua adaa.. ;p



Ni datang kejap je dekat bini dia. 
Pastu hilang dah lupakan bini dia yang penakut nii.. Wuwuwu!



Diakhiri dengan gambar kita naik bot dengan bergayanya. Kalau orang tak tau cerita kat atas niiii, bila tengok gambar ni taktau sebenarnya orang ni takut lautt kan?? lalallallala!


Sampai je jeti terus buka jacket semua kasi Incik Lalan suruh hantarkan kat kaunter. Kita terus berlariiiiiiiiiiiii pergi bilik sebab rasa nak muntah, rasa nak terberak, rasa nak terkencing, rasa nak pengsan semua ada dahh. Dahh laa bilik koooo kemain jauhhh. Nak buka pintu bilik tu menggigil tangan. Sabauuu je laaa.. hehehhehe!



Pengalaman yang tak mungkin dilupakan..
:)



10 comments:

Chekgu Azrine said...

hehe..kesiannya..klu akk mau jauh akk g tuh..bestnya!!

SURIA AMANDA said...

haha...jadi la..kalau hakak dik ..confirm x turun dari bot..akak ni penakut...nak cuba tp dalam otak tu fikir lemas je...

Iera balqis said...

sye pon pena snorkling dgn my family..tapi da lama da..haha..best kan dpt tgk byk jenis ikan..cantik sgt..SubhanaAllah..sampai skrg nie sye xdpt lupa kenangan sye dgn my family at Pulau tioman..mcm rse nak p lagi skli jek..huhu :)
SELAMAT HARY RAYA AKK ,, MAAF ZAHIR & BATIN :D
If u free time visit my new entry ^_^

zal88 said...

kte hanimun aritu pun kna snorkelling..mla2 takut gak,tp pstu bestt...

Hidayah Bach said...

fuuhhh..cantik la picca..
syoknye la hai..

(sedikit pelik , kebykkan blog tgh sebok cerita pasal raya kan..?)
hehe...

Wawa_Nadwa said...

Chekgu Azrine :

waahh!
berani nyerrr..
;p

Wawa_Nadwa said...

SURIA AMANDA :

hahahha!
kita geng kakk..
;p

Wawa_Nadwa said...

Iera balqis :

kann.
mcm2 jenis ikan ada.
best dpt tgk jgk walaupon takut..
hehhe!

Selamat hari raya!

Wawa_Nadwa said...

zal88 :

ok la sekurang2nya cuba gak.
klu tak mesti nyesal.
;p

Wawa_Nadwa said...

Hidayah Bach :

tu la kan.
hahahhahha!
cite honeymoon tak habis lg camne nk cite psl raya.
hehehhe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998