Thursday, November 8, 2012

Menangis kehilangan sesuatu yang kita sayang..

Panjang tak tajuk? haha.. Bab nak letak tajuk memang payah sebenarnya. ok abaikan saja..


Kita ni jarang laaa nak nangis tak tentu pasal. Yela takkan tertiba nak nangis kan, kecuali tengok drama sedih ke, tengah datang bulan hormon sedih tahap maksima pastu tertiba koo kena marah memang sentap habis la kann. Senang je air mata nak keluar. Muka ganas tapi hati macam tisuu ye. hiks!


Tapi.. bila kehilangan sesuatu yang kita betul-betul sayang, memang akan nangis.



Macam si BIRU kita dulu.. Masa dalam perjalanan nak hantar kereta kepada tuan baru dia. Boleh menangis teresak-esak sambil memandu yerrrrr! Begitu sayangggg nya pada kereta tuuuu.. haha! Mungkin banyak berhabis untuk si BIRU tu kuttt..



Motif letak gambar ni?? Saja nak tunjuk, kurus nya kita duluuuuuuuuuuuuuuu. Rindu nak badan macam ni balik. Haha~! Sekarang?? Memang jauh beza la kan.. Baju kebaya semua untuk perhiasan sahaja. Ketat padat dan mampat. Takde ruang langsung. Sedih!



Sabtu lepas kita dah serahkan semula Bella kepada tuan lama nya balik. Rasanya baru je bela si Bella tu, tak tau kenapa perasaan sayang pada Bella sangat lah tinggi. Peneman setia kita dirumah. Kalau suami kerja malam kita dah tak sunyi sebab dah ada Bella. Layan si Bella je la, seronok tengok gelagat comel dia.


Kita masak kat dapur dia duduk kat dapur. Kita sidai baju dia temankan sekali. Kita kemas bilik, si Bella sibuk mengemas juga. Jadi bila si Bella dah tak ada ni jadi sunyiiii je kalau sorang-sorang. Sehari selepas serahkan Bella tu tak boleh langsung sebut nama Bella, mesti sebak sampai boleh nangis. Hahahha boleh?? 


Sampai kawan semua kata elok la bagi sekarang. Lagi lama bela takut lagi sayang dan susah nak lepaskan nanti. Meroyan la sekejap dalam twitter sibuk rindukan Bella. Kekekkeke!


Bila makcik  mesej bagitau Bella ok disana, hati jadi legaaa dan dah boleh terima la kann. ;)





Dalam kereta tak reti duduk diam. :)
Kita ni jenis pengeli sikit, tapi sejak bela Bella ni geli geli tu dah kurang laaa. Taik taik tu semua dah tak kisah sangat la kenn. Taik Bella je la, taik kucing lain tetap gelii.. Hahhaha!


Pagi-pagi dia akan duduk depan pintu bilik, tunggu sampai kita keluar. Pastu buat suara comel seakan minta dibelai. Sooo sebelum mandi tu kena la belai-belai dia duluuu. Kadang lambat pergi kerja sebab si Bella ni tauuu.. 




Bawak Bella pergi cucuk vaksin. Kira ni last la kitaorang jaga Bella. Hari nak serahkan Bella tu asyik duk pelukkkk je la Bella ni. Sampai rimas dia kut. hehehe!


Bella seolah-olah tau kita nak bagi dia balik jadi manja lebih pulak dia kann. Lagipun Bella akan pulang ketempat asalnya. Boleh la jumpa balik adik badik dia kat sana. Rinduuuuuuuuuu nak peluk peluk Bella.. :)


Sekarang ni takde dah dengar kita jerit marah, jerit panggil "Bellaaaa.. bellaaaaa.. bellaaaaa~!" Nak jerit kat rumah sekarang panggil "Abanggggg..!" je laa.. Tu jeritt dalam hati tanda protesssss. Sebab penat hoiiii nak kemas rumah sorang-sorang. Kalau malas nak tengok rumah tu balik tidur rumah mama. Tu pun kalau suami kerja malam laa. Boleh relaksss banyak sikit.. keh keh keh!


Bella, kita akan selalu rindu dan sayangkan kamuuu.
Nanti kita datang tengok kamu ye.
Nak peluk-peluk, nak ciomm ciomm puas-puas!
love you so much.. ihihiihh..




:)

Thursday, October 25, 2012

Salam Aidiladha

"Selamat Menyambut Aidiladha!"
:)


Nih tengah siap-siap nak balik, bos bagi balik awal . Yahoooo!

 Maklum la mama mama kita kat sini je, takyah sibuk nak balik kampung bagai. hehehe~!
:p


Wednesday, October 17, 2012

Hamboii.. Sedapnya landing dalam periukk!

Semalam sepatutnya kita takyah masak sepatutnyaaaaaaaa la kann. Tertiba balik kerja semalam suami kesayangan aiii tu pi tanya "nak masak ke yang??" haiii macam nak suruh masak je tuu. haha!


Lepas balik kerja tu, biasa la dah bini orang ni kann balik kerja singgah ler beli ikan, ayam, udang beli untuk stok seminggu terus. Nak singgah beli hari-hari malehh la akakk. Jadi sampai rumah tu bersilat terus ke dapur siang apa yang patut sebab nak simpan peti ais terus. Dah cik abe tanya dah macam suruh masak, takkan nak cakap "malassss la bangg" hok aloh kejam gila. hehehe jadi masak la secara laju dan pantas nya. Masak yang simple aje sudehh. Berpeluh juga la ketiak nii. haha!


Masa nak masak nasi letak la periuk kat bawah sebab nak buh beras kan. Tertiba lajuuuuu je si bella masuk dalam periukk.. Erk! Dah ler orang nak cepat sedappp je koo landing kan bella.



Ni nak marah ke nak gelak ni??
;p



"Keluar la bellaaaaa orang nak masak niiii wuiii!!"


Kadang balik kerja hilang penat semuanya lepas tengok gelagat bella yang comel ni. Tak jadi nak marah. Memang bantai gelak kaw kaw laa.. ;p


Hamboii hamboii hamboii!
"Keluarrrr sekarang bellaaaaaa!!!"


Kalau abang nak baca paper selalunya memang tak tenang la kan kalau ada bella. Memang kena kacau je la. Haha! Kalau tinggal berdua dengan dia memang terkekek-kekek ketawa tengok bella. Agaknya jiran sebelah heran je minah ni gelak sorang dalam rumah. heeee!




Wednesday, October 3, 2012

Kucing jejas kehamilan? Betul ke??


Bila kita post yang kita ada bela kucing ramai rakan-rakan yang terkejut. Katanya kalau mengandung nanti bahaya kalau bela kucing. Kakak-kakak kat opis kata kalau nak mengandung tak boleh dekat dengan kucing. Yeke??






Pelik. Sebab kita tak pernah dengar pula pasal ni. Mungkin sebelum ni tak ambil tahu atau tak kisah. Tanya mama, mama cakap pun tak pernah dengar pula. Apa guna teknologi yang canggih sekarang kalau tidak digunakan semuanya dihujung jari, jadi kita pun google cari info berkenaan.


Terkejut!


Baca dan baca. Risau sebenarnya.. Betul ke? Nah baca ni sekadar ingin berkongsi. Sahih ataupun tidak boleh la tanya pada doktor-doktor pakar yer.


Artikel diambil dari SINI




Bagi pasangan yang telah berumah tangga dan sedang merancang untuk menimang cahaya mata, keguguran bayi adalah sesuatu yang sangat mengecewakan. Aku faham benar perasaan mereka yang telah mengalami keguguran bayi yang berulang kerana cahaya mata pertamaku hanya selamat dilahirkan selepas 4 tahun aku berkahwin. Apatah lagi pasangan yang sudah lama mendirikan rumah tangga tetapi belum “lekat” seorang anakpun. Kecewa, putus asa, kemesraan suami isteri yang berkurangan dan kemurungan yang jika tidak ditangani akan menjejaskan kerjaya dan keharmonian rumah tangga itu sendiri.




Keguguran boleh disebabkan oleh banyak faktor seperti rahim yang lemah, jangkitan virus, kemalangan dan lain-lain. Tapi post kali ini ialah berkenaan kucing yang mungkin menjadi punca keguguran bayi. Tentu ada yang tidak pernah mendengar mengenai Toxoplasma, sejenis parasit yang memakan janin di awal perkembangannya. Hanya selepas lebih 2 tahun mencuba dan mengalami beberapa keguguran, kami diberitahu mengenai kemungkinan jangkitan Toxoplasma.



Toxoplasmosis


Ialah penyakit yang dibawa oleh sejenis parasit yang dibawa oleh kucing yang dijangkiti dari haiwan mangsa dari jenis rodent seperti tikus dan tupai. Kebiasaannya rodent akan “mendapat” Toxoplasma daripada daging mentah. Ia sangat mudah melekat pada bulu kucing dan seterusnya menjangkitinya. Kucing yang telah dijangkiti akan “membawa” parasit ini bersama-samanya sehinggakan di dalam najisnya. Kucing juga mungkin mendapat jangkitan daripada burung yang dimakan, dimana burung pula mendapatnya daripada daun atau rumput yang tercemar dengan Toxoplasma. Berikut ialah kitaran hidup parasit Toxoplasma:



Toxoplasma - parasit punca keguguran bayi
Sumber gambar - http://www.medicalook.com/


Simptom Toxoplasmosis


  • Demam, keletihan, sakit badan
  • Ujian mengandung yang didapati positif pada minggu pertama bertukar negatif di minggu berikutnya (Parasit ini memakan janin!!!)
  • Sering berlaku bleeding di awal kandungan
  • Sering mengalami keguguran pada usia kandungan antara 1-3 bulan
Jika mengalami simptom-simptom di atas anda dinasihatkan untuk berjumpa gynae dan menjalankan ujian darah. Hasil ujian darah akan mengesahkan samada anda dijangikiti atau tidak. Doktor juga akan memberi nasihat tentang jumlah atau Toxoplasma count di dalam darah anda kerana jika bilangannya tidak banyak ia mungkin tidak akan mengganggu kandungan.


Cara mencegah jangkitan



  • Jauhi kucing samada peliharaan sendiri atau kepunyaan orang lain
  • Setelah disahkan positif  Toxoplasmosis seeloknya berhentilah dari membela kucing
  • Bersihkan kesan najis dan kencing kucing di kawasan rumah anda. Bahagian carpet amat mudah memerangkap bulu-bulu kucing jadi ia harus dibersihkan dengan sempurna


Toxoplasmosis boleh diubati dengan mengambil ubat pada sukatan dan dalam tempoh yang dinasihatkan. Berkemungkinan ubat pertama tidak memberi kesan kepada bilangan Toxoplasma dan dalam kes seperti ini, doktor akan prescribe ubat yang lain. Tempoh mengubat berbeza-beza mengikut tahap dan kekuatan antibody seseorang pesakit itu. Ujian darah akan dibuat sekali lagi selepas tempoh pengambilan ubat tamat.  Doktor akan menasihatkan samada anda boleh mula bersama untuk mencuba dan berharap kandungan anda selamat sehingga waktu bersalin.



P/S Entry ini dibuat berdasarkan pengalaman peribadi dan diharap dapat dijadikan panduan bagi pasangan yang masih belum dikurniakan cahaya mata walaupun telah beberapa kali mengandung.




 Dan juga baca entry ini.. ---> Kucing Jejas Kehamilan




Ada yang kata boleh je bela tapi yang pasti kebersihan harus diutamakan. Kalau nak bersihkan najis-najis kucing tu suruh orang lain yang buat, kalau dah terdesak sangat guna sarung tangan.


Sekarang ni tengah pikir-pikir balik nak terus bela ataupun bagi kepada tuan lama nya semula. Tapi serius kita dah sayang sangat sangat sangat kat Bella ok. Rasa sedih pulak nak bagi balik. hurmm.. Bela dulu kutt sampai la ada berita gembira nanti baru pikirkan macam mana nak buat.. :)


Siapa yang ada pengalaman meh la kongsi.. :)


Tuesday, October 2, 2012

Judika - Aku yang tersakiti

Jummm layan lagu ni jummm!
Kita dah berpuluh kali ulang lagu yang sama.
Dengar lah lagu ni sampai bosan yek.
hik hik!
:)





"Selamat Bekerja"




Monday, October 1, 2012

4 months..

Hari ini 1 Oktober 2012, genap 4 bulan.
Rasa macam "ehh.. baru 4 bulan.." haa gitu! haha..


Hmmm.. Selama 4 bulan bergelar suami isteri ni macam-macam benda baru yang kita belajar dan baru tahu perangai sebenar pasangan kita sebenarnya. 


Betul orang kata masa bercinta indah sahaja. Kita bagi contoh mudah la. Kalau masa bercinta dulu, hok alohhh romantik gilaaa. Makan siap suap-suap. Sekarang?? Hampehh.. Koo suap la sendiri. Hahahhaha. Nampak? tu baru 4 bulan tuu. "Ohhh masa bercinta dulu kemain kannn?" Jawapan slumberr "Tu masa belum dapat. hee..." Lepas tu wayang susah sangat nak jejak sekarang. Kalau dulu pantang ada movie baru cepat je terjah.. Grrrr!


Dah 4 bulan ni kena banyak memberi dan menerima. Menerima kelebihan dan kekurangan pasangan. Yelaaa masa dulu tak duduk serumah jadi kita tak tahu perangai sebenar pasangan kann. Jadii mesti ada tak puas hati dengan habit masing-masing punya. ;p


Kita ni sejak kahwin ni kuat noooo membebel. Biasa la apa yang tak kena dimata semua dibebel nya. Tapi rasanya lelaki ni memang patut kena bebel sebenarnya, dah pesan banyak kali tapi still buat benda yang sama.. Nampak, dah start nak membebel nii. Adoii dah macam mak mak tau. hehehehehhe!


Dah sejak 4 bulan bergelar isteri ni berat badan naik mendadak. Baju kebaya, seluar jeans semua ketat ye. Orang kata "ok la tu senang hatii.." Tu laa makan, makan dan makan. Jogging nya semangat sebelum kahwin je, lepas kahwin malass tu yang badan jadi gitu tuu.. huhuhu!




happy 4th months anniversary to us! :)


Berlawan perut siapa lagi comel. Boleh?
;p




Friday, September 21, 2012

Blogger New Interface

Ehhhh! Salah bukak laman web ke? Kenapa tertiba dashboard tukar jadi gini nehh. Kita tertekan ke? Puas godek-godek balik cari button untuk tukar yang lama. Tak ada! 


Hok Alohh! Dah tukar kahh? Benci nyaaa laaa haii.. Terkial-kial nak cari mana button create new post yer. Seperti baru 1st time guna menatang ni. Maklum la kalau tukar lain sikit dah gelabah tak tahu nak guna macam mana. Rasanya yang lama mudah sikit kut berbanding yang baru ni. 


Udah la mood ahkak ni suam-suam kuku nak mengupdate. Nampak plak dashboard gini, terus tekan [X] sebab tak kuasa nak godekk lelebihh.. pheww~


Fening kefala tengok lohh!
grrrrr~


Thursday, September 20, 2012

Pulau Gemia - Part 5

Inai di jari sudah hilang warnanya. Pulau Gemia tak habis-habis kisahnya. Wahh! Pantun 2 kerat. Boleh? Dalam draft banyak lagi cerita belum publish. Makin lama makin kurang entry yer. Dulu sebulan berpuluh-puluh entry boleh buat, sekarang sebulan 10 entry pun susah. hmm.. Mana roh rajin niiiii?? ;)


Ini entry terakhir untuk Pulau Gemia kay.. 
Entry sebelum ni klik sini ---> Part 1, Part 2, Part 3 & Part 4 


Kita syak yang kita ni sebenarnya mabuk laut laa. Yela sepanjang kita di Pulau Gemia, kepala adalah sakit sentiasa. Dah telan berbijik-bijik panadol pun masih sakit lagi. Haihh pelikk pelikk! Jadi bila kepala dah sakit, ubatnya adalah membuta je la kan. Kalau nak jalan-jalan kepala ashik berdenyut tak best pulokk. hok aloh! spoil laaa..


Elok kaki jejak jeti terus hilang sakit kepala.. boleh? "Macam mana kepala, sakit lagi tak?" Suami kerisauan. "Ehh dah ok la.. tak sakit dahhh.." hahahha. Rasa nak lempang je diri sendiri sebab dah la susah nak jejak pulau sekali boleh sakit kepala. huh! Jadi jangan la ajak kita pergi pulau ye kawan-kawan nanti sakit kepala tak sudah. Mencikk! ;p


Jumm tengok gambar!





Hati berdeborr sebenarnya sebab sebentar lagi nak naik bot untuk ke jetii. Waaa! Tak suka naik bot. Takde ke pengangkutan lain selain daripada bot laju??  ;p




Sampai je jeti rasa macam ringan dah kepala ni. weeee!~!


Shopping kopok untuk family sikit. Dah tu apa je ada kat jeti pulau kapas tu. Bagus juga, kalau tak banyak lagi kitaorang borong bawak balik. Hiks!


Tamat!


Berakhirlah sudah entry Pulau Gemia. Pulau apa tak pergi lagi ni?? Pulau Langkawi kita tak pernah jejak. Percaya tak? haaaa soo hati ni nak sangat jejak sana. Harap-harap kepala tak ting tong kalau tak macam mana nak shopping uollssss... ;p



Tuesday, September 18, 2012

Penat!

Kadang bila cuti tak ada istilah rehat dah sekarang ni. Rehat bagi kita nak duduk je rumah sambil tengok tv macam zaman bujang dulu. Boleh? Hahahahha.

Sekarang pantang cuti ada je program, ada je keluar mana-mana. Alahaiii acik ni penat la. Badan macam selalu je mengah. Ke sebab berat dah naik? Yela kut satu sebab berat dah naik, sebab lain tanggungjawab dah bertambah. Lagi-lagi jaga si kecil Bella kat rumah. Heee!

Rasa macam nak pergi bercuti dah rehat sepuas-puasnya tanpa gangguan siapa-siapa. Boleh? Bolehhhh laaaaa!!! *sambil hentak-hentak kaki* ;p

Nah! Berat badan naik. Stresssss. Dah macam mak orang dah kita tengok. Shawl kemana, belit-belit kemana. Sarung je la tudung gini. Senang hidop koooo! Hehehe.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Wednesday, September 12, 2012

Bella Stella Loffa !

Mai sini kita nak perkenalkan baby baru kita, Bella Stella Loffa. Makkk aihh! Panjang gila nama kooo. Haha! Bella je sebenarnya saja kasi panjang. hiks! :)


Mula-mula Incik Lalan sibuk nak buh nama Loffa. Kita reject. Sebab bila panggil Lofa terus teringat Neelofa. hahaha! Pikiaq punya pikiaq.. Akhirnya, BELLA menjadi pilihan. Rasanya baru beberapa hari kita bela. Manja. Sangat manja. Nak kita belai dia sesajor. aloh aloh alohhh!


Kita ni seorang 'penggeli' orangnya. Tak boleh tengok taik. Hahahhaha! Tapi bila dah bela kucing ni gigih juga la hadap. Nasib pandai kencing berak kat pasir yang kita sediakan. Tak ada la berak merata jadi kautt buang je. Dan kita juga sensitif pada bau busuk. Hahahha! Nasib baik juga taik dia tak bau kuat. Kalau tak mau ter'wekkk' kat situ. Heeeeeeeeeeeee!!!


Suka main dekat kaki. Kadang nak mengemas sibuk kejar kaki kita. Nak masak main kat kaki. Apo laie den sumbat masuk dalam sangkar. Meoww meoww minta dikeluarkan. Mula tu macam alahaiii kesian la pulak. Lama-lama kena tahan gak, yela kalau sibuk kerja kaki kita nak buat apa semua terbantut. Kang ada yang terpijak kann. huhuhu! 


Jom la tengok baby kita nii.. :)










Mula-mula kahwin dulu Incik Lalan sibuk nak bela kucing tapi kita tak kasi sebab rumah kecik. Tapi tak tau macam mana hati terbuka nak bela kucing. Tengok si Bella ni terus nak bela, Cik Yati pun nak bagi lampu hijau terus kita amek je laa. Dah la susah nak dapat kucing secomel ini. Bulu kemain panjang, manja pulak tu. Terus jatuh hati padanya. ewahh!


:)


Thursday, August 30, 2012

Raya ohh raya!!

Macam mana raya? Okay tak uollssss??


Yang raya rumah mak mentua ok?? Tu tanya siapa tu?? Tanya diri sendiri laa.. kekkekeehh! Rasanya tahun ni ramai kuttt raya belah mentua. Dan buat yang pertama kalinya beraya rumah mentua kita jawab Alhamdulillah okayyy je! 


Sebelum raya hari tu budak-budak kat opis ni dah siap sakat sebab kena raya rumah mak mentua. "Kooo siapp meraunggg la pagi raya nanti... bla bla blaa.." Cuak juga kan maklum la kali pertama beraya jauh dengan keluarga sendiri. :)


Setelah berbincang kita sepakat untuk raya rumah mentua dulu. Yelah kakak dan abang Incik Lalan dah masing-masing raya rumah mentua kedah kelantan sana nuuu. Jadi kita raya bangi dulu lah nampak gaya nya. Aiiii okay je uollss takde la rasa pape sangat. Cuma bila buka facebook tengok gambar raya keluarga kat kampung jadi sebak tiba-tiba. Sayuuuu je rasa hati ni. Heee!! Bila tepon beraya dengan mama abah dengar suara dorang, tewas. Melelehhh jugak aiyaq mata ni.. huhu!


Tema untuk baju raya kali ni warna purple. Incik Lalan dah siap tempah baju melayu masa nak kahwin dulu soo dia pakai baju melayu tu je la. Yang kita punya baju raya harusssss la baruuu kannn. Kata nak sedondon dengan suamiii. Sanggup redah lautan manusia kat Jalan TAR tu semata-mata nak cari baju raya. kehkehkeh!



Hamboii banyak nye membebel. Maklum la jarang update, sekali update hambekk kooo! Berperenggann dia punya karangan.. Heeeeeeeeee!! 


Mehh la tgk gambar raya kitaa. Tahun ni pecah rekod ye adik-adik kakak-kakak abam-abam. Gambar raya tak banyak! Boleh kira dengan jari je gambar nya. Sedih! hahahhaa.. Sebab geng bergambar takdok.. Sedih lagii! Lepas tu takde gambar gedik-gedik dah, semua sopan je ye. Maklum la dah jadi bini orang kena sopan santun sikit.. hiks! wekk.. ;p



 Tahun ni beraya bersama suami. Sedondon purple gitu!


Suami yang tidak bersampin. Hok alohh! togel je kita tengok ehh.. :p


Sesi bermaafan!
Tapi frust gambar kita bermaafan dengan suami takdak. Adehh! Nak la kenangan kan. Dah ler 1st time raya sama. hmm.. 


Incik Lalan dah siap-siap bagitau yang kita tak ada duit raya.. Whattttt?? Dah lerrr 1st time raya ada laki pastu tak dapat duit raya. Ohh kita tak kira nak juga duit raya.. "tak kira nak jugakk duit rayaaaa.." haaa nampak siap paksa suruh bagi duit raya.. hahahha! Nasib baik dapat juga kalau tak sentappp.. hee! ;p


Adik Effa & Mama! :)





 






Ni kita jengket sebenarnya nak bagi sama tinggi. Dorang ni awat la tinggi bebenorr. Terserlah ke'pendek'an kita!

Candid!
Macam macik kepoh pulak tengok gambar ni. Masa ni nyanyah kat kampung tepon. Sibukk menganggu orang nak bergamboo.. "ehhh nanti aku tepon kooo balik.. aku sibukkk niiii.." hiks 


Manis-manis belaka. Termasuk la tudung purple hujung sekali tuuu.. :p








Macam skema je posing. huh!


Masing-masing yang semakin bulatttt!
;p


Muka nampak sangat kepenatan. Ni dah malam kut masih baju yang sama. Berlenggasss sudah! 


Sepupu sepupu baruu! :)


Dan ini sahaja untuk gambar raya ke dua. Sedih kan?!  hehe!
Malas nak bergambar sebab disekeliling semua tak bergambar juga. Kalau kat kampung ni semua gila kamera jadi posing sesajorrr. Beratus-ratus gambar hadoo! Rindu nak amek gambar gila-gila bersama adik-adik sepupu ku, abang-abang sepupu kuu dikampung. :)


Rumah Mak & Abah angkat Incik Lalan!


Rasanya tak penah kita amek gambar posing seskema ini. Lepas tu suami tak penah plak offer nak amekkan gambar kita. Cisss! Dahhhh tauu bini awak nak update blog mesti nak banyak gambar kan. Aduhh tak memahami betul la. Hehehhee!

Ni ada yang ku tutup terus belog ni kang. Sebab takde sokongan moral.
hahhahah!
Sentap!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998