Thursday, March 31, 2011

Happy Birthday Mamasita!!!!

Oppssss!
Lupe nak post entry utk mama.
hehehe!



Happy Birthday Mama!!
Love u sooo muchh!

Muahk muahkk!
Semoga mama panjang umur, murah rezeki dan diberkati Allah selalu.
Amin!


Dating berdua adalah lebih baik..

Sebenarnya dah lama tak keluar berdua dengan adik aii yang sorang ni. Sejak adik perempuan aku dah pulang semula ke rumah (sedang praktikal) , dia seolah-olah merajuk nak keluar dengan aku. Bila ajak je keluar je tak mahu.

Minggu lepas adik perempuan aku ada program kat kampus dia. Saja je la ajak-ajak ayam dengan budak ni ajak keluar gi karok. Eh eh nak plak dia. Oh mungkin sebab adik perempuan aku tak ada kot. Kalau tak gaduh sesajor dorang nih..
Bila pikir pikir kan sejak adik perempuan aku ni balik, jarang belanja dia ni. Belanja karok kat jusco Au je. Murah dan jimat. Hehehhe. Dulu kat situ best, sekarang tak best. Mic banyak rosak. Potong stim nak nyanyi.. Cehh!

Kebetulan jusco tengah sale (sale je memanjang.. hehehe) jadi suruh la adik gi carik t-shirt. Siap pesan amek yang murah-murah je tau. hahahha! Ellow ahkak ni pun tak beli baju untuk diri sendiri tau bulan ni, sejak nak pi obersea nih kena byk menabungggg!
Dapat la 2 lai baju. Satu ni dia amek lengan panjang. Katanya nampak macho berbaju gini. Yola dik oii.. Machoo sesangatt! Puji sikit terus tuko dalam kereta ok. Pakai terus.. Hiks!

Sekarang beli baju semua nak kecik-kecik je yang besar takmo. Baru nampak tough katanya. eeii!
padahal kuruihhh je kutt!



Wednesday, March 30, 2011

Model motosikal susuqi !

Model lantik sendiri.
Motosikal keluaran TERBARU, TERKINI, TERHEBAT.
S u s u q i.
Hiks!

Yang best, hanya pakai seliper jopun sajork. Ko ado?? hehehe!
Masa ni nak gi wat outdoor. Tunggu dorang pi amek kereta kemain lama lagi. Tu mulut dok membebel, penat. Hehehehhe!
Ada orang kata bukan aku kata.
"erk eleh baru tunang dah outdoor bagaii..."


Saya guna duit awak ke incik??
Sekian!


Peace No War.
(^_^)V




Tuesday, March 29, 2011

Jatuh Cinta dengan Laksamana Sunan

Penah tak korang baca novel, korang jatuh cinta dengan hero dalam novel tersebut?? Ish aku ni kan buleh jatuh hati pada Laksamana Sunan atau nama sebenar Saifudin. :)

Novel ni bersiri ok.
Ada 4 novel kesemuanya.
1. Bagaikan Puteri, 2. Cinta Sang Ratu, 3. Hijab Sang Pencinta, 4. Cinta Sufi
Pasa suatu hari yang indah, tenang lagi mendamaikan di ofis, Baie(ofismate) menyerahkan sebuah novel epik thriller untuk aku baca "kak.. saya kasi akak pinjam novel ni. Bestt. Akak cuba baca dulu. Kalau best saya bagi sambungan novel ke 2. Kalau tak best, takpe. Pulangkan balik je.." Lebih kurang gitu la ayat dia. Hiks!


Mula-mula baca tu macam "ape la baie ni kasi novel epik mcam cerita dulu-dulu plak ni". Bila dah baca terus cam takleh pisah dengan novel tersebut. Balik je keje terus ngadap novel. Walaupon mata ni kemain ngantok sampai takleh buka, sanggup baca takmo benti. Sampai la sambungan yang novel ke 2, ke 3 dan ke 4. Seyes! tak bosan. huhuhu!


Bila tengok filem Hikayat Merong Mahawangsa, tengok si hero tu berlawan dengan musuh terbayang-bayang watak Laksamana Sunan ok. Seee seee pengaruh novel yang sangat kuat. hik hik hik!


Datang opis, punya la eksited cerita dengan Baie. Cerita kemain semangat lagi. Sampai dak opis tegur "Korang tengok cerita apa ni??" Padahal baca novel je kut. Penghayatan tu macam tengok tv je. Keh keh keh!


Bila baca dengan kusyuk dan penuh penghayatan, orang yang tengok tu mesti kata koo gila. percaya lah. Yela kejap senyum, pastuu ketawa, tertiba kuor aiyak mata nangis sebab sedih, kadang tertiba eksited sampai terlonjak-lonjak kegembiraan. Padahal koooo tengah baca novel je kutt.. Hebat nya novel sebenarnya. heee!


Sifat peribadi Laksamana Sunan yang membuatkan aku jatuh hati tu, dia sentiasa positif, dekat dengan Tuhan, sentiasa bersangka baik, cekal hadapi musuh dan juga pemalu.


Ayat-ayat yang sentiasa aku ingat.

"Mati itu pasti, Hidup InsyaAllah"

"Sebagai manusia, aku sayang padamu.."




Sekarang!!! gi library gi pinjam novel Ramlee Awang Murshid ni yer. Bleh kite cerita sama-sama. Heeeeeee!!





Monday, March 28, 2011

Drama sebabak !

Semalam..

"Ma.. sok masak shedap2 tau akak n nyanyah nak puasa.." (masak untuk berbuka)


Hari ini..


kringg kringg!


"ma.. ma masak ape??"


Mama. "masa sayur.. tu pun dh tinggal ckit je.. ikan masin jeruk.."


"haaa.. ape tuh.. aloooooooooooo" (kecewa!)


"Taklah masak sambal daging pebret korang lah.."


Yeyy! Uwaaaaaaaaaaaaa! tak sabo nak balik.. huk huk! lapoo.. Harini je la bleh mintak masak sedap2 sbb mama offday.. hehehehehhe!! =P


Drama sebabak.
Sekian.


Menunggu masa pulang. Oh cuaca panas. Saket pala la lalallala~~

Status FB hak masing-masing tapi...


Ok ye ye. Aku paham. Status FB itu adalah hak peribadi masing-masing. Kooo nak taip apa pon itu ko punya pasal lah. Tapi tahu kah anda bahawa status anda itu adalah tontonan umum. Semua orang boleh baca..



Yang gaduh laki bini.
.
.
.
.
Yang gaduh makwe pakwe.
.
.
.
.
Yang bercinta pun adoo. Ayat kemain jiwang. Bila gaduh caci makian semua keluorr.
.
.
.
.
Yang marah bos. Siap buh nama bos sebenar lagi. Huh berani nyer kooo!
.
.
.
.


Yang ayat bengang, marah, sedih, gembira, terharu, terkilan, terasa, tekanan.. haaa yang itu aku paham sekadar luahan semata-mata. Ok kadang-kadang aku sendiri pun gitu gak kan. Ruangan FB sekadar mahu berkongsi.

Tapi kalau ayat melampau-lampau tu naik nyampah plak baca. Bergaduh sesama sendiri. Mengaibkan orang lain. Mengaibkan maruah orang, tak ke melampau tuu.

Aku ni takde la baik sangat. Tapi pesan mama "tulis yang baik-baik je dalam FB tuh.."


Ada juga status FB anda memberikan motivasi, kata-kata semangat, kata-kata perangsang, kata-kata hikmah dan status yang lucu mewarnai wall FB tuh. Alahaii lajuu je aku LIKE tauu. Terima kasih kerana berkongsi yang baik-baik disitu. ^_^


Tidak ke bahasa melambangkan keperibadian seseorang. Kan kan kan.. =)

Pasni ramai la yang delete aku kat fb.. hik hik hik!




Sunday, March 27, 2011

Bunga tangan last minute !

Gambar tunang lagik. Haihsss! Bosan tak? hehehe! Saja je nak cuci mata korang hujung-hujung minggu nih.

Sebenarnya kalau bertunang ni takyah 'bunga tangan' ni semua. Tapi gataiiiiiiiiiiiii sangat nak buat. Hok aloh! bukan mahal sangat pun. Buat sendiri je kutt. Eyh bukan aku yang buat, mama yang gubah! =P

Soo jadilah rupa bunga tangan gini.
Bunga putih tu belen gubah sirih utk hantaran.
Kata last minute.
Apa bunga yang ada, campurkan je sekali. hiks!
Sepanjang majlis tu tangan ni tak lepas lepas bunga itu. Hehehe!
Tapi kalau bunga ros sahaja tu mesti chantekk!
Tunggu gambauu dari pakcik ni la.. Huii tak sabar! heee..
Ok sekian.. !

Saturday, March 26, 2011

Baby Farhan !

Alohh tomey tomey!
Tambah sorang lagi adik sepupu aku.

Lahir 15 Mac 2011.
Sama hari lahir dengan abah.
Tahun depan boleh celebrate sekali.
huhuhu!
pipi tuh rasa mau geget je!
=P

Friday, March 25, 2011

Nak makan M A C A R O N !!!

MACARON ini adalah sejenis kuih yang diperbuat daripada putih telur, gula aising, gula pasir, serbuk almond dan pewarna makanan. Betuii ekk?? Cam senang je nak buat kan. Cuma rajin atau malas je sekarang ni. hehehe! Beli je la lagi puas hati nak makan. =P

Sapa yang tak terliur tengok kuih yang comey comey neh??
Alolololooo! Geram je tengok..
Nak beli kat mana ye?
Tau tak?
Dalam banyak banyak warna merah jambu yang teringin nak makan sangat!
hihihihi!Siapa yang baik hati nak belanja tu sangat lah dialu-alukan.
=P
Nyummy!
Nak pau incik tunang belanja makan macaron comey ni lah. Heee!!




Nikmat : Bersyukur atau Mengeluh?

Allah telah berfirman bahawa nikmat yang dikurniakanNya memang tidak terhitung. Tetapi, kita sebagai hambaNya, adakah kita mensyukuri nikmat-nikmat itu?


"Dan jika kamu menghitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." - (An-Nahl: 18)


Kita sering mendengar pelbagai keluhan dan kita sendiri mengeluh.


"Bising betullah mesin ni. Cubalah senyap sikit."
"Penat je beli baju ni bulan lepas. Dah tak muat."


Ada sahaja yang kurang bagi kita. Ada sahaja yang kita hendak rungutkan. Tidak pernah cukup dengan apa yang kita ada. Lumrah manusia, merungut dah tidak berpuas hati dengan apa yang diperolehi. Tetapi mari kita sama-sama cuba fikirkan apa yang terjadi dan apa yang ada pada kita.
  • Kita merungut dengar bunyi bising hari-hari, memang geram, sakit hati. Itu sebenarnya menandakan kita masih lagi mampu mendengar.
  • Kita merungut pakaian yang kita pakai sudah ketat, kecik, tidak muat. Tetapi tidakkah kita bersyukur, baju itu sudah tidak muat kerana kita sebenaranya cukup makan. Allah beri rezeki melimpah ruah.
  • Kita merungut untuk rumah yang kita kena bersihkan, mop lantai, lap tingkap, sapu rumah dan sebagainya hari-hari. Tetapi bersyukurlah kerana itu menandakan kita masih lagi mempunyai tempat tinggal untuk berlindung dari hujan dan panas.
  • Kita mengeluh otot-otot kita kejang, kita sakit-sakit badan buat kerja hari-hari. Tetapi, itu sebenarnya menandakan kita masih mempunyai kudrat untuk berkerja kuat mencari rezeki.
  • Kita merungut untuk kerenah anak-anak yang tidak menetu dirumah. Kadang-kadang kita rimas. Tetapi besyukurlah, sekurang-kurangnya mereka berada di rumah, bukan di jalanan berpeleseran.
  • Kita mengeluh kerana tempat letak kereta ke lif yang mungkin agak jauh. Tetapi sebenarnya kita perlu bersyukur kerana diberi nikmat masih mampu berjalan.
  • Kita mengeluh untuk timbunan pinggan mangkuk, pakaian yang perlu dicuci. Tetapi, itu menandakan kita sebenarnya memiliki semua itu untuk digunakan.
  • Untuk pagi-pagi yang selalu dikejutkan dengan jam loceng, kita merungut kemalasan. Tetapi itu menandakan kita sebenarnya diberi kesempatan untuk mengharungi hari sekali lagi.


Ya Allah, sungguh banyak nikmat yang Kau berikan kepada kami. Tetapi mungkin kita yang tidak menyedarinya. Kita yang tidak mensyukurinya. Kita yang tidak pernah berpuas hati dengan nikmat itu.


"Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu memaklumkan, " Sesungguhnya jika kamu bersyukur, nescaya aku akan menambah (nikmat) kepadamu, tetapi jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka pasti azab-Ku sangat berat" - (Ibrahim:7)


Dan sebenarnya, Allah menguji kita dengan pelbagai cara. Setiap nikmat yang Allah berikan itu juga adalah ujian bagi kita. Pancaindera, rumah, pakaian, keluarga, kewangan, mahupun pekerjaan adalah sebahagian nikmat yang kita perolehi seharian. Ada diantara kita yang sedar dan tahu,tetapi ada juga yang tidak.


“Maka apabila manusia ditimpa bencana dia menyeru Kami, kemudian apabila Kami berikan nikmat Kami kepadanya, dia berkata, "Sesungguhnya aku diberi nikmat ini hanyalah kerana kepintaranku". Sebenarnya, itu adalah ujian, tetapi kebanyakan mereka tidak mengetahuinya” - ( Az-Zumar:49)


Sebagai manusia biasa, memang lumrah kita sentiasa tidak berpuas hati dengan apa yang kita ada. Sentiasa merungut dan mengeluh, sedangkan Allah lebih mengetahui apa yang dirancangNya. Beryukurlah kita dengan nikmat yang dikurniakan. Tidak semua nikmat yang kita terima, orang lain juga terima. Tidak semua nikmat itu akan kita perolehi lagi dan Allah boleh menrik nikmat itu bila-bila masa sahaja.


Jika tidak dapat apa yang kita suka, belajarlah menerima apa yang kita dapat, dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada :)

Sumber artikel : iluvislam.com



Thursday, March 24, 2011

Itulah Sayang - Yuna, Mira(Tilu) , Liyana Fizi ,Najwa

"Tanya sama hati.. Apa rasa sayang..Adakah tandanya nampak dipandang.. Kumbang rayu bunga.. Bulan dan bintangnya.. Punya tanda-tanda hubungan mesra.. lallalala"

Best weyh lagu ni..
Layannnnzzzz!!~~


Sesat Selayang !

Ish!
Jangan ngaku anak KL kalau Selayang pun ko buleh sesat.
hahahhaha!

Rasanya tak penah kut jejak Selayang tu. =P

Ok ok cerita camni. Seorang sahabat aku ni ada lah buat makan-makan sikit untuk kawan-kawan, sehari sebelum aku tunang harituh. Itu pun aku larik kejap walaupon dorang sibuk kat rumah utk majlis bertunang. Nak lari buat keje jugak sebenarnya. keh keh keh!

Makan makan tersebut diadakah dirumah kakak beliau di Selayang. Aku ni plak buta jalan. Hanya pakar dari jalan rumah ke opis sesajorr.. Heeeeeeeeeeee!!

Kat rumah plak dah ramai sedara mara datang, kebetulan si Fifi katanya tau area selayang tuh sebab bf duk kat sana. Ok dah confident tak sesat punya, ikut jalan MRR2.

Sekaliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sesatttttttttttttttttttttt sampai Damansara ok. Jauh bebenorr selayang ek! Ok bila patah balik jumpa bulatan Batu Caves. eh pusing 2 kali ok sebab konpiuss nak masuk KL ke? Ipoh ke? Kuantan ke?? ape la ke ngok aku ni.. aku yang ngok ke, signboard ni yang ngok?? hehehe!

Setelah sampai di rumah sahabat. Memang kena bahan la weyhhhh sebab sesat sampai ke Damansara nuuu.. Maluuuuuuuuuuu nyerr~~

Muka maluu sebenarnya ni dan muka lapoo.
Masuk je terus dorang snap gambau nih. huhuhu!
Kenapa nampak gemok sangat nih?? Aiyoooyooo!
Hiks!

Sampai harus terus terjah nasi.
Lauk pauk semua kena plak dengan selera, terutama Masak Asam Pedas dan Sambal Udang Petai. Perghhh! Kutip petai je kuttt.. Hi hi hi!!
OK. Jalan selayang dah terer.
Biar sesat sekarang, jangan sesat kemudian. Heeee!



Ruang solat sangat menyedihkan..

Sedeh. Kalau gi shopping complex, cuba gi tengok surau. Alahaii! sedey betoii! Ruang solat yang sangat sempit dan kecik. Yang nak solat tu berapa kerat je, yang dok tunggu lepak kemain ramai. Haiyoo! Kadang kesian kat macik macik nenek nenek yang takleh solat berdiri, kerusi plak tidak disediakan.


Ish! dah lama nak buat entry ni tapi lupa sesajorr.


Kadang aku abes je bagi salam. Orang belakang dah cuit nak guna telekung "pasni akk plak ye dik.." Nak baca doa pun tak kusyuk sebab ramai dah tunggu. teeheeeeeeeee!!



Kepada semua pihak yang berkenaan, sediakan la surau dengan selesa untuk orang awam. Shopping complex kemain besar. Ruang solat kemain cinonett je koo kasi. Pikir pikir kan la dan selamat beramal. =)



Haaa.. satu lagi. Sediakan la cermin besoo sikit. Senang nak pakai tudung dan mekap mekap nanti. Hehehehhehe! tu senang pakai tudung ikin tu, sarung je kan. Kalau nak pakai shawl pikir pat ploh pat kali koo. hiks! =P
Tabik spring kat jusco kerana menyediakan ruang solat yang sangat selesa, telekung yang bersih dan berhawadingin. peace yo!!! (^_^) V

Wednesday, March 23, 2011

HIkayat Merong Mahawangsa

Tahniah!

Syabasss bete!
Itu je yang nak aku cakap kan untuk team KRU.
Aku takde la nak komen panjang lebar tentang kekurangan atau kelebihan filem ini. Yang pasti filem epik dan aksi, hasil kerja KRU ini harus dibanggakan kerana lain dari filem yang penah ditayangkan kat Malaysia ni. Walaupon tak setanding dengan filem antarabangsa tapi kira kita mampu la buat filem seumpama itu. Satu permulaan yang baik! =)
Meh layan lagu Anuar Zain ni mehh!
Aku takde la minat Anuar Zain, tapi lagu ni buleh tahan gak.. Heee!



Jangan ashik dok banggakan hasil orang luar, dok kondem filem malaysia memanjang je kan. Huh~~


SAH akhirnya.. Alhamdulilah!

Alhamdulilah.


Tiada apa yang mampu ku lafaz kan ketika mendapat surat Pengesahan Jawatan. Walaupun sebelum dapat surat ni banyak betul kesabaran diuji. Akhirnya semuanya selesai jua.


Lega!




(^_^)


Boleh melangkah setapak lagi wawa.. yey!

Belum apa-apa, dah kira berapa tahun lagi nak pencen. Hahahaha. Kelakoo betuii taw! 2042 ok!! masa tu dah ada cucu kut.. keh keh keehh!




Tuesday, March 22, 2011

Menghitung dan terus menghitung..

Menghitung hari..
Detik demi detik..

Masa ku nanti apakan ada..

Lalallalallala~~

(lagu KD.. hiks!)



Waduh waduh!
Menghitung hari demi hari.
Kejap kejap tengok kalendar.
huh~
.
.
.
.
.
.
.
Sila jangan pikir ke arah lain.
hehehe!
.
.
.
.
.
.
Bila la nak gaji ni weyh!
Sesak gilerrrrr dah nih.
Sedey betol!
T_T


kekekekkeke!


Masa ni la teringin makan satay.
Satay yang jual kat pasar malam tu takmo.
Ngade ngade nak yang kat 'Satay Station' punya jew.
HIks!
Sabo ye sayang. Hari minggu ni kita gi makan satay tau.. sabo ye saboo! sambil usap2 tekak! keh keh keh! Terliur oh tgk gambo atas tuh. Ceh!


Wajah rahsia hati.. lalalalala!

Aduyai! bab nak buh tajuk memang paling aku lemah. Kerah otak ni dok pikiaq tapi akhirnya tajuk diatas yang muncul. Semalam Wajah Kesayangan Hamba. Dan harini Wajah Rahsia Hati. plak. Hok hok hok. Layannnn je lohhh!

Sebenarnya segan la nak tunjuk. Kang ada orang kata saja nak tayang ehem ehem plak. Disebabkan ada yang mahu tengok. Aku penuhi permintaan kalian. huhuhu!

Aii tayang juga lah. Kali ini je ok. Buleh? Heee!

Ai terasa kecik disisi dia. muehehhehe!Biar semua orang tahu yang pakcik ni tunang aku.
Bukan apa kalau jumpa pakcik ni dimana-mana sila roger-roger ek.
Hahhahha! Sempat kan.. =P

Abes la awk yang. Saya dah jaja awak kat cni. kekekkeke!

Rasa nya gamba ni paling kelakooo. Tau sebab apa??
Nampak sangat kiteorang kekok dan kaku bila disuruh posing gayak gini.
keh keh keh!
Ok dah buh dah. takmo mintak lagi tau. lalalalla~


Monday, March 21, 2011

Wajah kesayangan hamba..

Haaa.. kali ini aku tempek semua gambar yang aku ada. Tak banyak sangat lohhh. Sowieeeee!! Masih tunggu gambar dari photographer. Takpa takpa nak hasil yang memuaskan kena banyak bersabar. Heeeeeee!!

Marilah lihat wajah-wajah kesayangan hamba di hari yang berbahagia itew!

Ni je yang adoo, kebanyakkan mereka semua sudah balik, ada urusan yang tidak dapat dielakkan. Apa-apa pun jutaan terima kasih diucapkan kepada semua sanak saudara yang datang memeriahkan majlis yer. muah muahh!

Gewram ngan dak tecik ni yang konon takmo bergambar sebab tu buat muka gitu. MakLong Wawa dia kuor je bilik kemain sangat dia posing sakan. Cissss! Nasib comey.. ^_^
H I T A M = warna untuk keluarga. Sampai dorang kata macam bergabung je pakai hitam. Hak hak hak!

Aku pilih hitam untuk mereka sebab aku tau dorang mesti ada baju kaler tu punya. Kang pilih pink kan kelakoo tu. =P
Orang K U A T ku.
Alolololololooohh!
Sangat comey dak tecik ni tenyummm!
bersama papa beliau!
bersama mama beliau!
Dak tecik yang takmo kat orang.
Ini la dia. Hik hik hik!
Tak sempat jumpa, tau tau dah balik je.
Ish sentap! Semua balik awal. heeeeeee!!
Haaaa.. ada pun gambar MAK kat sebelah.
Kemain susah nak amek gambar mak. He he he!
Kat belakang tu macik sebelah umah kutt!
Tuuu diaaa.. Sempat lagi!
Pastu sempat yang lain lari masuk gak!Keluarga belah lelaki.
Kesayangan kuuu!
Alamak mata terpejam plak.. huuuuuu!
Sangat susah nak amek gambar satu keluarga ye.
Kira ni nasib baik lah!
Adik adik ku yang suka buat memek muka yang mintak penampoo sedasss!
hiks!
Sayang mereka sangat sangat!
Kerusi yang kami duduk tu sangat kecik.
Terpaksa muatkan juga, tu aku macam terkepit je.
wuwuwuwuw~!
Ok smileeee bebehh!
Senyum nampak gigi. pehlishh mama!
Ada orang tuh tak ikut tema. Hyepppp!
Lihatlah la daku puas puas!
Seyes! Penat senyum ok.
Lenguh tulang pipi.
hi hi hi!
Ewah ewahh!
Sempat!
Nyawa ku!
Sayang.Cinta. Mereka sangatsangat!
Takleh nak taip aapa sebab mata dah bergenang air mata.
Wuwuwuuwuwu!
Sensetip nak tulih tentang mereka.
T_T
Pengantin lama. Along & Kak Long..
Nak gak! hahha!
"b.. napa dulu kita takde eyh..??"
alolololooh! hiks!
Belakang tuh anak didik otomen taro!
Haiyakkkk!

Depan baju belang tuh.
Dia la Ben 10.
Tgk jam la weyhhh! Haha.

Baju hitam tuh.
Hurmm pengganti vokalis kumpulan Radja.
hik hik hik!
OK sekian.

Nanti aku update gambar bersama incik tunang k.
Huii tertiba berdebar.
Hahhaha!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998