Tuesday, November 8, 2011

Selera makan yang semakin mengganas.. hehe!!

Assalamualaikum.


Heylooo uollssss. Kita dah kembali betugas, ramai yang masih bercuti agaknya. Kita ada masalah la sekarang. Masalah yang sangat sangat besar. (bagi kita la.. hehe) Nak mengadu sikit dekat uolls nih.


Sekarang ni kan kita asyik lapar lapar lapar lapar dan lapar. Sampai mama sound "ni baca bismillah ke tak ni??" Rasanya lepas makan nasi, pastu makan 2 keping roti pulak. hehehhee.. Uwaaaaaaaaaaaaaaa!! Serius la. Perut ni sentiasa minta makanan. Bayangkan la ujung minggu lepas kita duduk dirumah sahaja. Bila tak ada aktiviti nak buat, jadi kita akan MAKANNNNN! Memang makan dalam kuantiti yang sedikit tapi kerap makan. Bayangkan ada sahaja benda nak dikunyah. Makan nasi 2 kali okay, ni bela jin notti ke hape nih. 


Dan kita dapat rasanya berat kita dah naik (jangan cakap "eyh awak kurus la wawaaaa") kita tau la kita punya badan. Paling ketara tang perut. Baju kebaya pula banyak dah tak muat. Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!! Masalah besar niiiiiiiiiiiii... :(


Ok cuba bayangkan kalau masalah makan ni tidak diselesaikan, tahun depan nak sarung baju pengantin uollsss wuwuwuwwu! Kita perlu lakukan sesuatuu. Any petua??


Duduk rumah sekarang pakai bendalah ni sesajorrr. Bila tahun beli ntah dah lupa, memang dah lama ada tapi jarang pakai. Harap-harap berkesan la kan. Hahhahha! Kooo ingat dengan pakai bendalah ni je boleh bakar lemak-lemak kat badan tu.. Takpe ini salah satu usaha kita buat. hehhehehehehhe!
gambar hasil carian google.. hee!!































Mulai sekarang kena makan buah-buahan dan sayur-sayuran SAHAJA. Boleh? Nangis duluuu. Tak boleh. Kita ni tak boleh hidup tanpa nasi. Heeeeeeeeeeeeee!! 
Gambar hasil carian google.
























Say NO No NO!! Kalau ikutkan hati mahu sahaja makan pil kurus kan. Tapi berat kita takde la sampai nak ambil pil kurus ni. Terlebih ambil membahayakan juga tauuuuuuuuuuuu.. :)

Gambar hasil carian google.































Haaa jadual diet kita baru google tadi. Macam banyak jee.. hehe!  :)
Gambar hasil carian google.































Dah lama tak jogging. Rasa takut nak keluar sejak kes simbah asid berleluasa. Risau! Ke tu hanya alasan tidak keluar jogging. Bukan taknak tapi tu la, malehh. Hehehe!
Gambar hasil carian google.







































Yeah! Sempat google tips-tips diet untuk dipraktik kan. Kata nak diet kena la cari info yang betul. Laman web Kevin Zahri banyak tips diet yang membantu. Kenapa perut semakin membulat?? Sebab makan bersulamkan air. Sebaiknya lepas makan tunggu dalam beberapa minit baru minum air.  :)


Buat sit up, bagi mengempiskan perut kita yang semakin comel ini. Sebelum tidur kita boleh amalkannya. Selalunya kita hanya mampu buat 10 kali je, pastu terus terlelap sampai pagi, kepenatan. Haha!


Kurangkan nasi, lebihkan lauk. Yang kita ni lauk dengan nasi dah sama tinggi. Kadang sampai nasi dah tak nampak, lauk penuh atas nasi tu. hohoho teruk sangat perangai tauu.. kih kih kih!


Senaman. Sekurang-kurangnya senaman 20 minit sehari. Kita ni kadang mana ada masa nak senaman kan. Kata wanita berkerjaya gitu. hee! Memandangkan opis aii ni tingkat 3 jadii naik turun tangga tu dah kira senamann laa kan.. Heeee!!


Banyak kan minum air suam. Ok, kita dah sediakan air suam atas meja opis ni haaa.. Air penuh botol besar! tapi tu la nak habiskan tu rasanya 7 hari baru habis sebotol tuu. Muehehehhe!



Kawal nafsu makan wawa. U can do it!! Chaiy0kk chaiy0kk!! :D


Tu sebab apa header muka separuh?? yela kalau tak buh separuh lagi nampak b0latt.. Pandai x? Heh heh!!




7 comments:

mEiZ SHA said...

da comel sgt da skang nie..:)
kurus sgt x lawa ti..;D

Wawa_Nadwa said...

mEiZ SHA :

kurus?
tu dulu yang.
sekarang.. segan nk cakap. hahhaaha!

Anonymous said...

try this cobaan
sarapan pagi:
1-buah besar penumbuk - epal hijau or merah n guava (buah lain x leh)
2salad-1 big bowl-ape2 sayur pn x pe sayur yg hijau2 lg baguih..
3-roti gandum w/o skin 1 keping
mkn ikut turutan 123 minum air putih 1 liter skit2 la ekk sblum mkn tgh menjelang yekk..hehe..

mkn tgh n mkn mlm(sblum koi 8 klu boleh ekk)
1-buah besar penumbuk - epal hijau or merah n guava (buah lain x leh byk gula n serat)
2-sayur besar tapak tangan - x kira la sayur ape pn yg hijau2 lg baguih..
3-protein sebesar penumbuk - ikan,dada ayam,tofu putih,tempe,udang - yg tinggi kalori jgn amik tauuu...
4-nasi 2 or 3 sudu jew..or roti gandum w/o skin

try la tis cobaan i turun 4kilo dlm 3 ari huiii..seronott.. celamat mencobaa...
(zinigella@gmail.com)

Wawa_Nadwa said...

anonymous :

waahhhhhhhhhhhh!
(kagum)
hebatnya kamu!
wawa akan cuba. berat dah turun nnti kita akan buat entry baru yeh!
thanks alot.
:D

Anonymous said...

hehe... wawa sarapan pagi tu kita lupe nk tambah protein so yg ke-4 putih telur 3 0r 4 biji buang yg kuning nye yekk.. so mkn 1234 ikut turutan jgn tinggai tauu..

be serius my darling ur muscle burn ur fat.. heheh skiping london gitew.. selamat mencoba tis cobaan jgn nanti naik felamin vuncit ferut x elok tauu.. share n caring hehe..
zinigella@gmail.com

Wawa_Nadwa said...

zinigella@gmail.comm :

jap jap!
putih teloq tu rebus ke mentah?
hahhahah.

aiyooo! takmo la naik felamin vuncit rosak gamboo.. hehehhe!
tocey tocey!

Anonymous said...

ohhh kita teluperr.. itu telur kasi rebus n buang kuning nyoo.. xcited n share kuruih kn badan telupe nk kaboo.. hehe.. afe2 leh email. kita ehh.. x pong blog kita yg x cantik tuu..hehe..
zinigella@gmail.com
zeeda-zeeda.blogspot.com (cik da)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998