Wednesday, September 7, 2011

Ceritera 2 Syawal

Assalamualaikum.


Heyyooo! Nak sambung cerita raya lagi. Semalam kan tanjat gegirl tau tengok nuffnang, belog kita menerima pengujung paling ramai untuk bulan ini. Shukeee sangat! Itu antara semangat yang buat kita lagi rajin nak update belog tauu.

Ya Rabbiii. selama beberapa tahun kita update belog, baru hari ini tau macam mana nak besarkan gambar. Hahhaha. Jadii untuk entry hari ini semua gambar adalah besar gabak yerrr, parut dan lubang jerawat semua boleh nampak.. hik hik~

Untuk raya ke dua, kita beraya rumah Mak Lang saja kakak mama. Adik beradik mama dikategorikan semua pandai masak, masak apa pun semua sedap. Aiii kalau makan tak tambah tu tak SAH laa kann. Tapi boleh senyum lebar sebab berat ai maintain u cuma pipi je mengembang bagai belon. heh! :)

Lepas makan kita nikmati air kelapa kat belakang rumah. Oh nikmatnya dapat minum air kelapa dengan cuaca sangat panas, angin sawah sepoi-sepoi bahasa memang terbaik lah! Kelapa dorang amek depan rumah je.


Tok semangat korekk isi kelapa tu bagi kat cucu-cucu. Kalau Tok tak korek masing-masing kemain malas lagi. Isi tu sedapp lemak dan berkrim disukai ramai. :)

Sampai nak termuntah la balun isi kelapa tuh. Hehehe!

Seperti biasa nak maklumkan, entri untuk hari ini adalah penuh dengan gambar sahaja. Jika berminat teruskan bacaan anda, jika tidak klik sahaja button [x] di atas yer. hihihi~

Inilah masa yang dinanti-nantikan. Bergambar! Rasanya pokok kelapa ni kut dorang amek. Heeee!! ;)

Sebelum tu kita amek gambar ayu manis sopan dulu ye.. :)




Tuuu diaaa. Mula dahh!

Eksyen je lebih lompat tuh. Badan kat berat jadi nak lompat tu agak sukar sikit. Hehehhe!

















Tok nampak ni geleng kepala la diaa.. Hehehhe!



Selamat Hari Merdeka & Selamat Hari Malaysia!
:)

Cakkk kun cakk!
Dihalaman rumah pakcik. Sampai je rumah Tok terus ajak adik adik ku bergambar di tepi sawah.

Subur-subur bunga pakcik. Heh!

Sini pun jadiiii.. :)

Ada pakcik tuh pelik je tengok kita bergambar sakan.

"Nak ni dari mana?" KL pakcik.. "Buat pa amek gambaq kat situ tak cantikk.." hehhh saja je pakcik.. Hahahhah! Pakcik tuh tengah jaga kambing-kambingnya makann. Kambing tu pon pelik tengok kiteorang. Hehhehe! :)

Waaahh! tengok tuuuu................... Sampah! Kat KL lagi banyak daripada ini. Hahhahaha!
Teruja sangat!! Eksyen lebeyy.. ;D

Pokok yang penuh dengan semut. Sanggup gak tuh semata-mata hendak bergambar. Miang tu toksah cakap laa..

:)


Kenapa ek tangan gituu?? Aiseyymenn.

Part ni paling kelakar. Korang ingat jalan ni takde orang ke. Pemuda kampung asyik lalu lalang je naik moto. Kita tengok mamat yang sama dok ulang alik. Tapi kiteorang ada kesah ke. Tetap teruskan bergambar. Hehehehehe!


Bertiga pula.. :)




Adik & kakak.
Dalam belog adik ada orang ingat kembar. elloww! takyah kembar sangat la.. hiks!


Hamboi! Nampak mesra sekali. Padahal kalau gaduh macam anjing kucing tapi tu dulu la masa kecik-kecik. Sekarang tak dah, kena selalu baik dengan adik sebab boleh mintak belanja.. Hahahha! Oh lupa nak bagitau yang dress ini adik yang bayarkan. Untung kan ada adik.. Kekekkekekke!


Awat tertonggeng tu taktau??

Adik pose macam hero hindustan la. Hehhehe!


Gambar dari belakang yang nampak vont. Rasanya kita yang slim sekali kut. huhuhu!!


Berusaha untuk lompat tapi tidak berjaya.

Fifi yang tak habis lompat lagi. Sudah-sudah la!


Siapakah jejaka yang seksi ini??Auuwww!

Patutla ikan tak dapat. Geli tengok pakcik tidak berpakaian. ahah!

Kalau setakat dapat ikan puyu, lebih baik kita tidur kat rumah aje. Huuu~!
Tahniah Abah! kerana berjaya menangkap ikan tersebut. Malam boleh buat kari kepala ikan. Heeh!

Dannn gambar terakhir. Bujet Yuna letewww!
Geli ketiak. Hahahha!
Cantik kereta belakang putih bersih je. :)



Raya kedua banyak bergambar sahaja. Perut perlu rehat sebab raya pertama makan makan dan makan sahaja. Terkejut perut makk ni tauu. hiks!









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998