Tuesday, September 6, 2011

Ceritera 1 Syawal

Assalamualaikum.

Heylloo Eberibadii! Kisah raya lagi. Percaya la bahawasanya cerita raya ini takkan habis sampai la sebulan. hek hek hek!!

Perhatian perhatian! Entri untuk hari ini adalah penuh dengan gambar sahaja. Jika berminat teruskan bacaan anda, jika tidak klik sahaja button [x] di atas yer. Sekian, harap maklum!

Heeeehhh! Kena habaq awai-awai kang orang nyumpah kita pula gambar banyak sangat. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin. Kita mulakan dengan gambar serba hitam ini, baru balik dari surau. Lepas amek gambar ni terus berlari dalam bilik, tukar baju raya dan mekap la apoo laieeeee. Kang tak mekap kata macam orang sakit puleksss.. heeehh! :DOk dah siap jom pergi beraya!!Harus bergambar didepan pokok bunga ini. Rasanya setiap tahun tak pernah miss kutt.. :)Cucu perempuan Tok yang masih bujang, yang lain sudah kendong anak. hekk!Beraya rumah pakcik, adik bongsu mama. Jauhhhhhhhh la sangat rumah nya. Sebelah rumah tok sahaja. Tak perlu membazir minyak kereta anda. Heeee!!
Sesi wajib setiap tahun adalah maaf bermaafan, salam bersalaman. Duit raya tahun ini ada la sikit untuk mama abah, tok, adik-adik dan kanak-kanak yang masih bersekolah sahaja. :)Kalau dengan mama baru pegang tangan, air mata dah laju dah keluar. Salam dengan abah cuma sebak je, salam je mama terus uwaaaaa. Hahahha! Banyak buat salah la tuu. Ampun abah, ampun mama! :PMari kita beraya yooo! Nasib baik sedara-mara mama satu kampung. Senang. Jalan kaki je sambil menikmati permandangan kampung yang indah, damai lagi mempersonakan. Aduhh! Ayat memang mintak pelempang tauu.. :D
Keluarga ku yang terchentaa! Setiap tahun memang tiada tema warna apa nak pakai. Suka hati korang la nak pakai warna apa janji bahagia. Iyer d0k?? :P

Rasanya ini adalah satu-satunya gambar keluarga lengkap yang ada. Mama bersama adik-adiknya. Yang tengah Mak Teh dan baju biru Mak Tam. Suka la tengok mama pakai warna pink nampak muda. Tengok la siapa beli kain tu. Auuwww! Saja nak bagitau. Hahaha~ Kain dari China maa. :)
Adik-adik kuu yang cantik-cantik belaka seperti kakak dia. Opss! Terlebeh sudaaa.. :D
Klon Zizan Raja Lawak. Hahaha! Sepupu kita yang masih single lagi kuttt. Status gak facebook jiwang sesajoo. Kadang gewliii nak baca. Ampun angah, maaf zahir batin. Hehehehehheheheh!!
Alalalallalalla! Atok siapa yang comey sangat nehh?? Atok kita laaaaa. Atok special sikit pergi beraya naik beskal, anak cucu kena jalan kakii.. :D
Minah belakang tuh posing je tunggu orang snap gambar kita. Hehehe!
Baru perasan yang kita paling tua disitu. Oh apakah?? Yang baya-baya kita semua dah beranak pinak. Semua angkut anak-anak je sekarang. Tinggal la kita dengan adik-adik. Tahun ini je la pun nak posing sakan. iye dok?? heee.. :)
Sepupu-sepupu kita yang giler kamera. :)Tahun ini rasanya ada simptom terencat sikit. Kalau amek gambar mesti nak lompat. Isk!
Kannnn?? Hamboii! Abah dah macam sebaya dengan anak & anak menakan dah pun aduii.. hehehe!
Blurr~
Susunan yang begitu cantik. Tertiba mama boleh ada sekali. Nak jugakk~
Sebelum beraya di kampung Tok kat Selama kita singgah ziarah zubur arwah Tok Wan. Selalunya selepas sembahyang raya kita ziarah tapi tahun ini sembahyang di surau area rumah sahaja jadi petang baru dapat ziarah. Al-fatihah.
Gembira sampai macam ni????Orang yang bertanggungjawab mengambil gambar artis-artis. huhuhu~Adik-beradik mama bersama pak Ngah nya. Kita panggil Tok Ngah lew! Best nye beraya kat Selama ini sebab adik-beradik Tok semua tinggal kat sini. Baik Tok Long, Tok Ngah, Tok Su dan Tok tok yang lain semua disini. Senangg nak berayaa. Beraya sakan la kan.. :)Oh! untuk pengetahuan korang tahun ini aii tak guna pun kamera sendiri. Heh heh heh! Semua kamera dorang, kita tau posing je. Lagipun kamera aii dah tak cantik, rosak kut gambar semua amek gelap. huh~

Sepupu sepupu kite.. :)
Dan lagi..Lompatt!!! Kalau rasa diri tu dah berat, baik takyah la. Ditujukan untuk diri sendiri. hhihih!
Ada yang tak ikut sekali pergi beraya kat Selama ni kalau tidak lagiiii ramai. Kita ada 8 orang macik dan seorang pakcik (adik badik mama la ni yer) kat kampung. Dan kita ada ramaiiiii sepuput sepapat yang tak terkira. heee!

Alhamdulilah. Syukur ke hadrat ilahi kerana mengurniakan keluarga yang bahagia dan ramai. :)

Kita beraya sakan tahun ini.
hepy!! :)



7 comments:

*ayu the sun* said...

seronoknya beraya kat kampung.. rindu tul akak.. dah bertahun2 x de kampung.. no one dah..
salam syawal wawa..
maaf zahir batin..

Wawa_Nadwa said...

ayu the sun :

seronok kak.
bak kata mama sementara Tok masih ada la kita beraya kt kampung. :)

Selamat Hari raya kak..
Maaf Zahir Batin.
;)

Etong said...

woaaah best tengok gmbr2. beraya ramai2 best kaaan..hehe gmbr atok nek beskal tu yg paling sempoi!!

syaidatie nurdilla said...

Ehhh wawa.. chantek nyer adik u baju kuning tuh.. hahahahhaha..

Wawa_Nadwa said...

Etong :

best sgt!
yer betul.
sy rasa gambar tu paling sempoii sekali.
:P

Wawa_Nadwa said...

syaidatie nurdilla :

oh itu budak gemok!

nesloais said...

slamat hari raya maaf zahir batin.. raya sakan nampaknye ye awk.. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998