Saturday, September 10, 2011

Cerita Nasi Kerabuu..

Nasi Kerabu Daging.
Gambar hasil carian google.
:)


Peristiwa di Pasar Malam.

Aku : Kak, bagi nasi kerabu daging satuu.
Peniaga A : ok kejap ye dik..
Aku : Berapa kak?
Peniaga A : RM4.50 dik.
Aku : Terima kasih.


Lepas tu tunggu mama yang masih beli barang dapur yang lain. Selesai membeli mama nak nasi kerabu juga jadi kita patah balik nak beli lagi satu nasi kerabu tempat yang sama aku beli tadi..


Mama : Nasi kerabu daging satu.
Peniaga B : hmm..
Mama : berapa ringgit?
Peniaga B : RM 5.
Aku : Eyhhhhhhh! tadi saya baru beli RM4.50 camne boleh RM5 pulak. Lauk semua sama.???
Peniaga B : tadi dia tak tau kira. (muka tak pandang pun kiteorang)
Aku & Mama : ?????????????


Jawapan dia tu aku rasa nak bagi kasuttt je. Sangat menyakitkan hati okay ! Sebenarnya dah banyak kali aku kena camni tapi kali ini kebetulan beli pada hari yang sama, waktu yang berbeza. Takde heran sangat kerana 50 sen tu tapiii agak-agak la koo nak kenakan bayaran kat pelanggan ko. Agaknya dah ramai yang kena kutt.


Orang berniaga ni pun agak-agak la. Ishh!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998