Monday, August 22, 2011

Program Bubur Lambuk PHB 2011

Seperti tahun lepas jabatan ada buat gotong royong bubur lambuk untuk diedarkan semua staf dan pelajar di sekitar kampus. Disebabkan kejayaan tahun lepas, kita buat sekali lagi untuk tahun ini. Alhamdulilah hasil derma orang ramai dapatlah kita jayakan gotong royong sekali lagi.

Bila mendapat pelepasan big bos masing-masing sinsing lengan membantu buat apa yang patut. Sehari sebelum masak bubur lambuk semua sama-sama mengupas bawang. Satu ofis bauu bawang koooooooo.. :DTugas aku adalah kupas bawang. Tapi memilihh bawang ok. Bawang merah takmo, pedih. Nanti nangis berbaldi kang siapa susah? Aii juga susah. Haa bawang putih takpe, kasi berguni pun takpe. hiks! :)

Masa kupas bawang putih berpuluh-puluh lemon lipas kecik-kecik keluar kat celah-celah bawang putih. Eeiiiiiiiiiii aii hate cockroach!! Heeeeeeeeeeee!!
Halia juga jangan lupa yer. Kikis sahaja kulitnya. Mudah !
Keesokan harinya baru la potong bahan-bahan mentah yang lain pula. Tangan aii ni sampai melecet potong lobak merah atau aii biasa panggil carrot. Hehehhee!Pisau kemain besar. Masa potong tak rasa sakit, dah lama baru terasa pedih kulit pula tersiat-siat. Oauuchhhh ~ ;)

Jangan kata aii tak reti buat kerja pulak. Bukan apa kat rumah potong sebatang carrot je, kan kat sini berbatang-batang carrot harus dipotong daduuu!!

Eeyhh carrot kita panggil batang kan?? ke sebuah. ke sebijik carrot. Euw macam tak sesuai. hahahhaha.. sebatang la kan. yela kutt! Maap la BM pun cukup makan, maklumlah kat rumah cakap bahasa jerman. teeeheee!!
Rebus daging. Chef kita adalah PokLeh yang berbaju hitam itu. Seperti tahun lepas kita masak 3 periukk besar bubuk lambuk.. ;)
Sesi memotong daging pulak. Bauu daging ni betul-betul menggugat ye. Buat sup pun s0dappp ni. hihihihiii!
Disebalik daun bawang. Hehe!

Lepas abis memotong kita terus lari ofis sambung buat kerja. Sooo masak memasakk aii taktau apa terjadi. Termasin la, kurang masin la. Tapi tak perlu risau kami ada tukang rasa. Hahaha. Tiap tahun orang yang sama jee. ;D

Alhamdulilah, dapat masak 1 periuk besar sup tulang juga. Semua staf phb dapat sorang satu. best bestt! Dan bubuk lambuk kami sangat sedappp. Tapi ada yang dapat periuk masin. hok hok harap dapat dimaafkan. Maklumlah bulan puasa. kekekekkee!


Sumber gambar : FB acik mohni & Kelab Pejabat Harta Bina.. Peacee!! :)

2 comments:

Kasawari said...

gambo yg pertama tu..semua org buat kerja.. wawa sorang jer posing.. hehe

Wawa_Nadwa said...

Kasawari :

hahhaha.. kata pantang nampak kamera..
hehehe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998