Tuesday, July 5, 2011

Keistimewaan di China !

Di sini kita cerita kelebihan di sana la ye. Tak perlu rasanya kita cerita keburukan dan kelemahan sana. Negara kita pun sebenarnya lebih kurang je kan.. :)

Basikal merupakan salah satu pengangkutan utama selain daripada kereta. Nak jumpa mat mat rempit di sana memang takk lah. Motosikal hanya untuk polis sahaja! Tapi ada juga basikal mereka mempunyai bateri jadi kalau naik bukit tu takyah susah-susah nak kayuh... hee!Kemudahan parking juga disediakan di tepi-tepi jalan ekk.. :)
Warga emas disana adalah sihat sihat belaka sebab mereka rajin bersukan, naik tangga, bertaici, menari dan sebagainya. Aku tengok yang atuk atuk kemain kuat lagi tenaga mereka.. :)Lebih mengutamakan bahasa mereka. Kadang tu signboard cina sesajorrrkk. Kooo pi carik tandas memang tak jumpa, nasib ada simbol kann.. hik hik!
Reka bentuk bangunan disana semua sangat kreatif berbanding sini. Kat sana macam macam bentuk adaaaa hokeyy. Selain reka bentuk, bangunan juga tinggi melangit. Bayangkan la rumah koooooooo atas sekali. huh menakjubkannn!!
Sepanjang jalan raya mereka penuh dengan pokok-pokok menghijauuu dan lanskap nya sangat cantik dan teratur. Yang penting pokok yang mereka tanam itu adalah pokok buah-buahan seperti laici dan mangga. Kalau pokok tu berbuah, tergantungggg je la buah tuhh! Kalau kat malaysia rasanya habis kena curikk.. hiks! :)
Paling menarik perhatian adalah jalan rayanya. Bertingkat-tingkat hokeyyy! Gila betuiii gayat koo kalau duduk tepi tingkap bas tu.Bukan satu tingkat tapi tigaaaaaaaaa tingkat. Dah sama tinggi dengan bangunan sebelah dah. :)
Luas jalan pulak lebih kecil berbanding Malaysia. Kira kat malaysia ni luas la gak kan, sana tu sama besar bas je. Kalau bertembung dengan bas lain, huhhh dekat giler. Menyeramkan!! hahahaha..

Penah sekali tuh bas yang kiteorang naik buat u-turn. Masing-masing rasa teruja sambil tepuk tangan bersorakk. Hahhahah! Kat sini bas mana boleh buat u-turn kannn!!







1 comment:

Anonymous said...

valium generic diazepam valium formula - do generic valium pills look like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998