Monday, June 13, 2011

Window of the World

The Window of the World is a theme park located in the western part of the city of Shenzhen in the People's Republic of China. It has about 130 reproductions of some of the most famous tourist attractions in the world squeezed into 48 hectares (118 acres). The 108 meter (354 ft) tall Eiffel Tower dominates the skyline and the sight of the Pyramids and the Taj Mahal all in proximity to each other are all part of the appeal of this theme park.

Kopipes dari Wikipedia

Nak cerita lebih-lebih bukan tau sangat pun jadi amek je dari wikipedia. Baca la sendiri yer!Ape benda ntah ni taktau. Peace yo ! :)
Berlatar belakangkan mini Eiffel Tower !Kumbang diapit bunga bunga !Kami berbaju putih dah macam jururawat je. hiks!Window of the World entrance. Masuk je dah nampak patung yang cekci mekci kat sini. Terjojol segala koo adoo. "Baieeee.. panjangnya kopekkk dierrr.." Nak tempek gambo kat sini, alahai malu la pulaks. kekekkekeke!2 budak yang sangat teruja. Masing-masing semua malas jalan. Sanggup bayar naik tren ni., bape yuen je pon. Besar koo tempat ni tak larat nak jalan dengan berbaju koporat lagi. Tak sanggup!!
Pyramids and Sphinx of Giza, Egypt ! The Great Sphinx of Giza adalah salah satu patung yang terbesar di dunia dan tertua. :)

Alamak! Yang ni taktau plak air terjun apa. Puas google. Maaf ye! :)
Menara Eiffel ialah menara besi yang dibina di atas Champ de Mars bersebelahan Sungai Seine di Paris, Perancis. Menara Eiffel adalah bangunan yang tertinggi dan paling menonjol di kota Paris dan dikenali di dunia sebagai simbol negara Perancis. Dinamakan bersempena nama perancangnya, Gustave Eiffel, menara ini merupakan monumen yang paling kerap dilawati di dunia. Menara ini memiliki ketinggian 300 meter dan di atasnya terdapat antena televisyen setinggi 24 m.
Menara Condong Pisa atau Menara Pisa (La Torre di Pisa) merupakan menara loceng, atau menara genta berdiri bebas, bagi gereja besar bandar Pisa di Itali. Menara ini terletak di sebalik gereja besar dan merupakan struktur ketiga yang dibina di Piazza del Duomo ("Dataran Gereja") di Pisa. Kopipes jugak! hihi.. :)
Merlion merupakan tugu dengan kepala singa dan berbadan ikan. Nama Merlion diilhamkan dari mermaid atau ikan duyung dan lion atau singa. Tugu merlion ini direka oleh Fraser Brunner untuk Kementerian Perlancongan Singapura pada tahun 1964 dan telah diisytihar sebagai lambang rasmi Singapura pada tahun 1997.

Berdasarkan kempen publisiti Singapura Tourism Board, kepala singa dan badan ikan mengingati makhluk cerita dongengan Sang Nila Utama, saksi kepada haiwan pelik itu ketika memburu di sebuah pulau, dalam perjalanan ke Melaka. Pulau itu akhirnya menjadi pelabuhannya Temasek dan sekarang Singapura.

Posing sini kejap. Iklan !Yang ni pun taktau ape.. hihi ! Kuil kut.. :)Drama sebabak..

Baie : Tu la kakkkkkk.. sy dah kata jangan beliii. Kan dah kena tipuuuu. Orang beli 100 yuen dapat 20 magnet tauuuu. Akk dapat 10 je. padan muka!~~~~

Aku : tuuuu la. akk takleh la pujuk rayu ni terus cair..! Camne ni dah kena kencing. abes la duit kuuuu.. wuwuwuwuuw!!

Baie : Tuuuu la. tgk cam sy ni tak beli pape pong. bla bla bla blaaaaaa~~~~
Macam baru lepas bergaduh kan. Sorang padang kiri, sorang pandang kanan. Padahal dialog tadi adalah rekaan semata-mata. Huhuhu. Muka panas menunggu yang lain abes shopping. Mana ada tembok situ la kiteorang duduk. Hiks!Lepas tu yang lain join sekaki. Ai tak kuasa nak membeli lagi. Kena tipu sesajorr. Ai ni dah la luruss orangnya.. haha! Coiii~

Yela yang lain dapat berguni guni magnet. Yang aku ni seplastik je, tu yang member yang lain banyak tak dapat souviner dari ku. hek hek hek! Alasan..Apa la yang dibincangkan Tuan Haji dan Chen itu. Hihihi!Pindah duduk tempat lain pulak sambil minum air mineral yang sedap. Kat sana air mineral la yang aku rasa paling sedap, kalau tak memang tak usik la air mineral ye kt sini. hiks!

Beg plak berat dengan air mineral sesajor. Ada untuk minum dan ada jugak la untuk cebuk. Jangan salah minum sudah. heeeeeeeeeeeee!!Gambar terakhir di Window of the World ! ;)

Masing-masing dah lapar yer. Tak sabar untuk menikmati makan tengahari PERTAMA di Shenzhen. Boleh kah perut kami menerimanya?? Oh tunggu next entry ! :)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998