Monday, June 13, 2011

Shenzhen University

Seawal 6 pagi kami sudah turun untuk bersarapan yer, awal gilerrr. Kalau kat malaysia ni aku masih nyenyak tidoo lagi. hehehhe!

Hari pertama bangun dah terk0jut koo. Tengok jam kol 5 pagi tapi kat luar dah cerah macam kol 8 pagi kt KL. Kelam kabut aku dengan tak solat lagi. Ingatkan terlambat bangun. hiks!

Tepat jam 7 pagi kami dah gerak ke Shenzhen. Si Chen ni menceceh la mengenai Guangzhou dan Shenzhen. Aku tak kuasa nak dengar. Tidooo lagi baik! Haha..
Welcome to Shenzhen !! Aktiviti pertama kami hari itu adalah melawat Shenzhen University.. :)
Disambut oleh Dr dan Profesor universiti tersebut. Aku mula-mula tak sangka yang depa berdua ni lecturer kat situ. Ingatkan staf biasa je. Hahhaha! jahat kan.. heeeeeeeeeeee!!

Agak susah nak berkomunikasi disana kerana meraka kurang fasih cakap omputih nih. Jadi daripada cakap banyak baik bawak je terus kami lawat kawasan.. :)Sebelum melawat. Muka blur lagi!! :)Melawat lab mereka. Tak banyak pun lab yang dapat tengok, kalau dapat pun bukan paham pun sebab bukan bidang kami. Yang lain beshh la sebab kerja dorang..
Tak paham kenapa di bawa ke tingkat atas bangunan tersebut. Nak tunjukkan permandangan dari atas kuttt. Buat-buat la macam teruja. Huiyooooooooooo cantek nyaaa.. Gayat makkk!Bersama bodyguard !Mana je ada tugu manusia ni sume berebut rebut amek gambo kat situ. Padahal bukan tau sapa pun. hek hek lawak betuii.. :)Bergambar lagi bersama banner besar itu !
Oh okey lupa nak bagitau. Dekat Shenzhen dan Guangzhou selain kereta, basikal adalah pengangkutan utama mereka. :)
Selain itu juga, kat sana lanskap mereka penuh dengan tumbuh tumbuhan hijau. Kebanyakkan pokok yg ditanam adalah pokok mangga dan laici. Koooo akan nampak je buah mangga yang tergantung baikkk punya di sepanjang jalan raya yerr. :)
Sekali lagi.. Cuaca kat sana mendung je jadi membuatkan badan ni agak lemauu. Tapi cuba bawak jalan-jalan segar je koooo.. hiks! :P
Next : Window of the world !



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998