Tuesday, June 14, 2011

Menu di C h i n a

Sebelum bertolak ke china tempoh hari, ramai yang pesan. Kat sana makanan susah. Orang kata cannot gooooo gitu. Orang kata la. Jadi aku ni pun bawa la bekalan maggi yang sangat banyak. Yela takut lapooooooooo kata koo.

Tetapi semua itu adalah tidak benar sama sekali. Aku kat sana seminggu makan cukup je. Nak kata tak selera makan, lajuuu je makan. Hahhaha!

Alohh! Bukan nya kooo kena cari kedai makan sendiri pun. Tourist guide yg bawak dan yang pasti tempat makan adalah TERBAIK!!! Dan dijamin halal. :)

Tidak dinafikan walaupon masakan lebih kurang mesia tapi rasanya adalah tidak sama ye. Macam aku ni boleh je makan, takde masalah. Kat sana lebih kepada daging kambing. Alahai aku adalah pantang dengan daging kambing ni. Taklehh!!

Nak banyak songeh pasal makan takleh, nanti lapooo pulak. Jadi jangan la cerewet sangat ye. Hari pertama berdebar menantikan menu apa yang akan dihidangkan kepada kami. Risau sebenarnya.. Hohoho!
Kita bergambar dulu bersama bos.. :)
Yeah! Tiba masa hidang lauk. Antara muslim rest yang paling aku suka adalah kat tempat kitaorang makan ni. Lauk best, tempat pon best selesa. Bilik solat kecil tapi ok janji ada kan.. :)
Mai mai kita tengok menuu yer!! Nyum nyumm.. Heee!

Nasi putih. WAJIB ada okey, kata tekak melayu. Haha! Tak jumpa nasi mauu lembikk je masing masing. Tapiiiiiiiiii nasi putih mcm lembik2 sikit dan makan sikit dah kenyang. Haa tu diaaa. Aku bedal laukk sesajorr, nasi amek seseduk SAHAJA. Itu sudah mencukupi! :)Sambal! Nampak serupa mesia tapi rasa TIDAK sama. Hahhaha! Tak amek.. Kurenggg!
Masa hidang terus macam "eyh eyh apa niiiiiiiii.." yela pelikk sikit ghupanya. Kata PELANCONG. ahaks! Yang ni cendawan, sedapppppppp !

Yang bestnya, laukk tu kemain banyak lagi. Ada pelbagai jenis. Jadi kenyang makan lauk sebenarnya.. :)
Ayam goreng capsicum kut. Heeeeeeeee!
Tahuuu bersos !
Cendawan lagik !Telur dadar!
Menu untuk hari pertama. Lepas dah setelkan semua lauk ni, ghupanya ada lagii lauk. Ikan siakap masak masam manis kuttt. Ingat nak benti makan dah. Huk alohh! mana boleh benti, bedal gak. Gambar tak amek sebab?? Dah kusyuk makan, tak kosa nak keluarkan kamera. Hiks!
My fav rest ! :)
Menu hari seterusnya adalah seperti dibawah. Pehtu dah tak kose aku nak amek gambo makan. Sebab menu lebih kurang sama je. Cuma kat Hong Kong ada masak lemak ayam. Aku makan jugak, pastu wekk wekk! Rasanya bukan sebab lauk kut sebab aku sampai je Hong Kong tu memang dah pening.

Haaa tu entry lain aii celita okey.. :)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998