Friday, June 17, 2011

Lotus Park, Tuanbo Garden & Denxiaoping Statue

Amaran : Entry ini adalah penuh dengan gambo sesajor. hihi! Siap bagi amaran tuh. Yela kang ramai terkojut entry panjang dengan gambar je kan jadi bagitau awal awal.. :P

Hari ke 3 di Guangzhou adalah masa kami berjalan jalan bersiar siar dengan seronoknya ok. Tengok je gambar kat bawah dah tau keseronokkan kami camne.. :)

Sebagai pelancong kita harus tengok map ye. Takut takut tak jumpa jalan pulang sebab kat Lotus Park ni luasssss sangat. Pastu bagi 20 minit. Rasa rasa cukup tak?? Memeeeyy takk la.. hiks!Bila harus memanjat tangga yang macam tangga batu caves tu ko larat. Perghh! Menguji kesabaran dan kekuatan fizikal mental ok. Penat rehat kejap !Ok mari sambung memanjat sambil bergambar !
Kenapa kami sahaja? Sebab ada yang tak larat naik dan ada juga terpisah. hek !
Sepanjangn di sana memang tak banyak guna kamera sendiri sebab orang dah amek gambar kita takyah susah-susah keluarkan kamera cabuk anda itu.. Bagus kan ! :)
Ai like dis picture. Credit to photographer !Lompat lagi walaupon koo dah penat !Aik ! salah susun gambar laaa.. aduh! lantak la gambar banyak sangat. Hahhaha! Berterabur susanan gambar bukan uolls tau pun kan.. :PSanggup panjat tembok semata-mata nak posing macam ni berlatarbelakang kan bangunan itu.. Ko sanggup?? Nak turun orang nak amek gambar aii lagi. Tak bisa menolaknya. Gitu kan!Ok aksi baling bunga plak. Gegeh kutip bunga kat tanah tu semata-mata nak posing baling bunga. Hihihihi!

Ni cameraman dari kiri..Cameraman kanan. Haaa tengokk berapa banyak kamera depan koo kat depan ada lagi. Posing je tau la dorang nak snap.. ;)Bersama bos, Puan Aminah ! Tak tahan tengok kat belakang siap baring tunggu cameraman snap je. Hahhahah! Terus aku lagi join sama.. :P
Harusss join.. :)Tengok mata tu sempat jeling kamera.. :)Kepenatan ! Nasib koo pakai seliper jepong je. Lantak la tak glemer pun jadi kaki tak sakit. heeeeeeee!Oh perasan tak Baie takde. Masa ni dia tak sihat jadi tak larat la nak jalan jauh. Tunggu kat main gate je bersama yang lain.. :)Mrs Crab !
Ok moh la kita balik.. Lapoo dah ni weyhh!
Sebelum naik bas, sempat lagiii tuuuuuuuuuuuuuuu! Muka masing-masingmacam tak besalah. Padahal bagi 20 minit je.. Tapi lambat. Hahhahah!
Tuanbo Garden. Tempat ni cantek tapi bila ko dah lapoo cam malas nak bergambar sangat. Masing-masing cam lemauu je. Hik!Lepas amek gambar ni terus aku gegas naik bas. Hahhaha! Lapooo ko tauu!
Korang nak sambung bergambar sambunglah. Aii tak larat nak naik bas dulu. Papaiii~~Hoyeh! makan kat restoran fav aii tuh. Menu takyah tunjuk la lebih kurang je.. :)Denxiaoping Statue adalah tempat shopping. Bernyawa masing-masing kalau shopping kan. Masa ni aiyooohh memang tak larat dah. Tunggu rakan rakan lain beli seliper. Sama je melambak kat mesia yg sepuluh hengget tuh. Tapi kat sini lagi murah laa.. :)

Bag dah penuh tuh!
Kumpul sementara semua ada. Bas tak bleh tunggu kat sini mau kena saman.

Masa ni mana ada tempat duduk koo duduk la la. Tak kisah mana pun. Yang best koo duduk sini buleh cuci mata. Amoi amoi lalu depan mcm amoi bawah ni pakai skirt pendek koo bleh tengok spentot dorang kaler apa. Hahhahah!

Kuang hajooo kan.. Takde mende lain nak tengok!! :D

Ok habes untuk hari ke tiga.
Ya Ampunn banyak lagi nak update ! hehh!

1 comment:

Puan Capa said...

berapa lama pegi ni?jeles!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998