Thursday, May 19, 2011

Suntikan Vaksin Influenza

Assalamualaikum


Hari yang dinanti-nanti semakin tiba. Banyak persiapan untuk kesana telah dilakukan salah satunya adalah suntikan vaksin influenza. Persiapan ke negara orang ye, bukan persiapan kahwin tauu.. harap maklum. hik hik! excited lebih sebab baru pertama kali. Paham2 je la yer.. weeeee!!

Adoii.. Macam skema je ayat. Tak besh, tak besh, tak beshh! hahaha.

Izinkan daku menggunakan ayat aku sendiri. Tak reti la nak buat ayat yang tersusun indah, maklum la SPM BM pun alahaii.. sedih kalau bagitau. Heeeeeeeee!!
Walaupon sekarang dah sunyi dengan berita mengenai H1N1, tetapi adalah lebih baik kita mencegah kan. Huiii risauu okey. Lagi-lagi nak pergi negara sana nuuuuu.

Tak kisah la kena bayar pun, aiii sanggup bayar. Janji sihat.. :)

Aii bab suntik suntik ni dah lali sebenarnya. Yela dah bape kali cucuk amek darah jadi perasaan takut tu dah tak ada. Tapiiiiiiiiiiiiiiiii !!! Bila si Baie ashik sebut "Kak waaa.. takut la kak wa.. saya takut la kak wa.. takut la kak waaa.." tak ke rasa nak lepuk je budak ni tau. Kalau dah sebut takut takut takut, dengan aku aku pun jadi takut. Hahhahha!

Mula la rasa nak erk erk la, nak kencing la. Adoii! Baie la punya pasal ni. Psyhco ok, psyhco!!Tidak dinafikan masa cucuk tu mauu tak sakit. Tapi kejap je pun. Huh legaa!

Masa nak cucuk ni pun masih ada adegan tolak menolak dengan Baie (adegan la sgt. hehe) "Baie, koo la duluu.. eyhhhh kak waaa la dulu.. Baie la.. Kak waaa la.." hiks! Mesti pening pegawai kesihatan itu dengan perangai kami yang seakan budak budak mahu masuk sekolah tadika. hohohoo!
Gelagat Baie yang adakala nya rasa macam kiuttt sangat. Dah la koo kecik kan. Tapii lama nooo koo buat adegan takut dia tu, rasa nak ketuk je soh cepat. Haha!

Seyes memang kelakoo. Yang aku ni gelak bagai nak gila. :D

"Bang, cucuk jangan dalam sangat tauu..." Aduyaii Baie nii.. Lawak ok! Penakut betuii dia dengan cucuk cucuk ni. Saboo je la.. :)

Oh! kesan suntikan semalam. Tangan ni lenguhhh sangat. Pagi tadi tekak macam kering. Ingatkan nak sakit tekak, rupanya si Baie pun sama. Oh memang gitu kot!




4 comments:

Baie said...

hahaha....malu3.....!!! ^_^

TIna Rafiena said...

hahahahaha baie takut jarum!hahahahahahahaha....
aku rilek je..time nak dicucuk tu jgn pandang, baru la rasa x takut..

Wawa_Nadwa said...

baie :

hehhe.. lawak tau ko nii..

Wawa_Nadwa said...

tina rafiena:

mmg tak pandang pon.
klu pandang pengsan terus kutt..
hehhe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998