Tuesday, April 12, 2011

Penangan durian 23 hengget !!

Hari tuh teringin sangat la nak makan durian. Kalau perasan kat tepi tepi jalan (area ampang) sekarang banyak nooo orang jual durian. Musim kot!

Jadi suruh la mama pi beli dengan menghulurkan wang kertas 20 hengget kat mama dengan harapan dapat la berbijik bijik durian. Sekali sebiji rm 23 hengget daaaaa. Tersekat aiyak liuq aku. Haha. Maklum la jarang beli. Tengok je durian tersebut terus rasa kenyang. Huhuhu!

Dalam hati macam tak puas hati juga. Napa la durian sebijik mahal. Membebel dan terus membebel tidak puas hati sampai la ke rumah.

Elok je mama buh durian tersebut kat dapur. Ntah macam mana aku ni plak laju je pi dapur nak basuh tangan. Dengan terlalu pantas lalu tersepak durian tersebut. Macam ko sepak bola tuh. Kaki berdarah.. Apa koo rasa? sakit tak???

Sakit la mangkukkkkkkk! hahahhaa..

Seyes aku tak jerit. Senyap je sambil merenung kaki yang berdarah itu dengan perasaan kesal kerana membebel tak puas hati hanya kerana DURIAN.
Moral of the story jangan marah pada durian.
Walaupun harganya agak mahal tapi isi nya settappppp!!
Sekian.



2 comments:

Dinda Iva said...

hahahaha...harga durian memang tgh up gila skrg ni...huhu..bawak banyak sabau yea...

ASaDa RyutaRo said...

hahaha.. sabor je lah. orang jual durian dah macam jual emas skrg ni. mahal kemain..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998