Friday, January 7, 2011

Hasil carian nama ku NADWA !

Jujur aku katakan yang aku masih tercari-cari maksud nama ku. NADWA!
Dulu ingatkan aku seorang sahaja memiliku nama NADWA itu.
Selalu yang kita dengar adalah NAJWA kan. Masa kecik dulu rasa cam pelik je nama NADWA tuh.. hee! =)


Cuba google N A D W A.
Sekali tengok rupanya ada ramai gadis bernama NADWA.
Oh ramai lah. Cantik-cantik juga yeah.. ^_^


Tergerak hati untuk mengetahui maksud nama NADWA itu. Dibawah ini adalah hasil carian ku. Seronok plak bila nama kita ini ada pelbagai maksud dan sejarah tersendiri. Teruja sebenarnya. hiks hiks!

Mula-mula carik keluar yang ini.. Nadwa Palace:

The Arabic for Nadwa means "the assembly expanse". Nadwa was the private home of His Royal Highness Prince Nayef Bin Abdullah. In 1980, it was renovated to become the home of Their Majesties King Hussein and Queen Noor, and remained so until their move to Bab As-Salaam. Nadwa is today a guest palace.

It is located in the Royal Court compound in central Amman.


Macam-macam adooooo.. Nadwa hair spa kuorrr, Nadwa pembekal buku tersohor pun adoo.. jangan main-main.. Hehhehe!



Carian lain, sejukk hati ni bila tau ada masjid nama NADWA.. ^_^


Carian demi carian. Oh gegeh kan. Hahhahha! The baby girl name Nadwa comes from the Indian word which means, "Council." Muehehehheh!

Darul Uloom Nadwatul Ulama is an Islamic institution at Lucknow, India, which draws large number of Muslim students from all over the country. Nadwa's objective was reaching a middle path between classical Islam and modernity. It was founded at Kanpur in 1894 in the first annual convention of Nadwatul Ulema ("Organisation of Scholars") by Muhammad Ali Mongiri, Ashraf Ali Thanwi, Mahmud-ul-Hasan and Maulana Shibli Nomani with an idea to counter the challenge of western education. The institution was intended to be a modified version of Deoband. The foundation stone was laid by Sir. John Briscott Hewitt, Lt. Governor of India on November 28, 1906.

The choice of the name NADWA got inspiration from a hall in Mecca, where nobles used to assemble to deliberate. Nadwa was eventually shifted to Lucknow in 1898 (from Kanpur) and updated the Islamic curricula with modern sciences, vocational training etc.



Ok. Sampai disini sahaja carian kita pada hari ini yer. Puas hati sebab semua yang baik-baik dan indah-indah saja. Kalau korang tau tak maksud NADWA ni? Maksud nama korang juga, meh la kongsi.. =)





Tengah sibuk-sibuk google nama sendiri, member tempikk.. "oiii search nama anak ke??" ish kesitu plak dia.. Hahhaha!


5 comments:

Puan Capa said...

hehehe.lepas ni search nama anak.kui3

Hezesuze said...

agak2 kalo akak carik nama heze suze apa yang kluar gamaknye kan hehehe

Cik Wanie said...

mcm nie akk pun nak search nama akk jugak lah,
kita lihat kluar mende apa plak,
hahahahha:)

Wawa_Nadwa said...

yeah eyah!

mari search nama masing-masing.
hahhaha!

nhn said...

nama saya pun nadwa jugak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998