Wednesday, January 12, 2011

Hari orentasi dah macam budak darjah 1 je..

Ok entry ini panjang sikit tajuk nya sebab saja nak buh panjang-panjang. Hiks!

Yer memang dah lama pun cerita ni, duk je terperap dalam draft tuh haaa.. Harini baru teringat nk buat kalau tak, kirim salam je lah. Hehheheh!

Ni kisah adik bongsu aku tu haa, baru masuk tingkatan 1. Kejap je dah besooo. Sebelum start sekolah hari isnin tempoh hari, hari jumaat adalah minggu orentasi untuk semua pelajar baru. Sekolah adik ni pun belakang rumah je kut, jadi dia dah pergi dulu dengan kawan-kawan dia yang lain dan mama pergi kemudian bersama ai lah sape lagik kan..

Sampai je sekolah tengok pelajar baru kumpul kat tapak perhimpunan ni. Mama puas carik anak dia kat situ tak jumpa-jumpa sebab kes adik ni dia tak ada kelas lagi sebab pindah sekolah ni lebih dekat dengan rumah, senang!

Muka yang risau terpapar diwajah mama.. hehehhehe! Carik anak tak jumpa-jumpa, ingatkan adik tak sampai sekolah. Mauu tak risauu..
Rupanya elok je duduk kat celah-celah tu ha. Hahhahah! Ada satu baris untuk pelajar yang masih belum ada kelas lagik.. Oh tertiba rasa apesal semua pelajar kat sini kecik-kecik belaka. heheheh!Ibu bapa yang setia menanti anak-anak.

Bila dipikirkan balik, duluuuuuuuuuuuuuuuuuuu masa aku mula masuk sekolah menengah duluuuu takde plak makpak kiteorang hantarkan. Hahhahah! Seyesss.. semua sendiri.
Sekarang dah macam budak darjah 1 masuk sekolah je. Yela tengok saiz budak-budak ni pun kecik kecik je padahal dah sekolah menengah pun. haiyaaa!!
Pelajar yang tiada kelas ni masuk bilik ni untuk diasingkan ke kelas masing-masing. Bila tengok mama cukup risau, kalau buleh dia nak duduk depan sekali. Heee!!

Hok alohhhh! Ma, adik dah besar la maaaaa... =P

Adik bila kat rumah aku rasa dia dah cukup tinggi dengan usia dia sekarang. Yela dah nak sama tinggi dengan aku kut. Tapi bila dia kat sekolah rasa kecik la plak. huhuhu!
Masuk kelas dah. Kelas mereka, masyaAllahhhhh.. Napa teruk benorr! Mesti kes budak budak nakal nih.. haih!!

Tapi yang penting dalam ramai-ramai tu adik hoh paling smart. heee! Mesti la ikut abah dia, smart sentiasa walaupun nak gi 7 eleven bawah rumah tuh je tauuuu. =Puwekkk!

Lepas dah setel semua, amek buku teks bagai terus balik. Hari jumaat tuh kan cuti, cuti meraikan kemenangan bola. Tu yang dapat hantar adik sekolah tuh.. =D
Kawan aku cikgu kat sekolah tuh, siap pesan lagi tolong tgk2 kan adik. Hahha! yela budak-budak laki ni kena pantau sikit sebab mereka ni mudah terpengaruh lagi2 umur dia ni kan..


1 comment:

Puan Capa said...

dah besar pnjg pon mak bapak tgk jgk.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998