Tuesday, September 28, 2010

Photoshoot Raya

Padahal nk gi beraya camne leh tukar photoshoot pun taktau lah den.. hehhe! biasa la kan aii pantang tgk kamera nih, bila dah ade org tolong amekkan gambo aku posing je lah. Hehe!

Sbb tu aku tak suke pegang kamera nnti kita yg kena amek gambo jadi biarkan kamera ditangan org lain.. Hahhahha!Takde ape nk taip dah. Saje nk tunjuk gambo-gambo raya kt kampung kat korang.. Layan je la eyh.. =)
Kebetulan yg belakang tuh baru balik beraya, el0k je macam bersusun.. =)Kaler bunga ngan baju dah sama.. Gadis dan bunga.. =)Pinjam rumah org depan. hehehe! Masa nk naik titi ni sgt tak0t ok. Dah uzur sgt sgt dah titi ni, jgn ade yg jadi mangsa jatuh parit sudaaa.. =)Posing mencangkung.. =)
Angah yg ala-ala zamani.. Haha! Sakit muntot d0k belakang beskal tuh.. adehh!Gaya mahu gi beraya.. =)Berlatar belakangkan sawah..


Gegeh ok redah sawah ni bagai. Dah la miang sanggup gak tuh pi redah. Hahhaha!
Aku dah tak pandai naik beskal. Hahahha!! Tak tak reti plak sbb dah lama kot tak naik. Adehh!!
Haluan berbeza.. =)
Like dis picture.. =)
Fifi, Wawa, Dyla & Intan.. =)Posing atas umah plak.. Macam dh roboh umah Tok anak cucuk berlari kat atas tuh. Hahhahha! Ok abes dahh..
Model : Wawa, Dyla, Fifi & Intan
Photographer : Angah Nash
Lokasi : Kampung

Monday, September 27, 2010

Laki s0lat jumaat, wanita berposing sakann..

Yela raya kan hari jumaat. Bila dah tghari tuh dah tentu2 yg lelaki gi s0lat jumaat. Tinggal je la org perempuan kek umah. Nak makan dah kenyang jadi ape laei bergambo aje lah.. =)Ni umah maklong. Sebelah ajo yo kek umah Tok. Asal den ckp nogori pun taktau, ko berkenan ngn org nogori.. jeng jeng jeng.. hehheehe~!Tala je kemera, masing2 kelam kabut tu bagai nak rak. Semua mmg suka bergambo yer, termasuk makcik2 dengan Tok2 sekali.. =)Kec0h tu toksah ckp la. Mulut masing2 nk ckp, mmg tak paham satu ape pun.. hihihi!!Ok cun!
Dari atas : Mama, MakTam (merah), MakNgah, Fifi dan Me! =)
Adik beradik mama... =)MakLong, MakNgah, MakJang, MakNdak(mama), MakTam dan Acik dan yg tengah2 tu Tok. Yang ni baru separuh adik beradik mama. =)
Plus MakSu tudung purple tuh.. =)
Adik-adik ku.. Intan & Ain.. =)
Sorang anak buah yang sorang lagi adik sedara.
Owh mereka semua bertudung hitam. Disebabkan ai paling tua jadi kena lain dari yang lagi. Kata 'kakak'.. hehehhe!!Mereka yg gila-gila.. =)
Tgk tgkk.. Bergambo sakan punya pasal abes runtuh maklong nyer langsir. Hahha.. Haa haa taktau!!Me & Fifi!! Mereka panggil kami 'kakak'.. Kalau panggil kang dua-dua menyahuttt.. hehhee!Ok gerak beraya umah yg lain plak... tata!!~

Bermaafan di pagi raya. WAJIB!!

Bermaafan adalah satu kewajipan bagi kami di pagi raya walaupon tak ckup korum yer sbb adik lelaki aku tak balik kena kerja. alololoohh! shian dia..

Selalunya lepas s0lat aidilfitri, tukar2 baju bagai touch-up ckitt baru berkumpul utk salam salam semua ni.

Kadang2 tu baru nak maaf2 salam2 ade budak2 kecik dah datang nk beraya kooo.. Awal pagi dah datang beraya, dah tau sebenarnya dorang nk duit raya je sooo takyah susah2 nk masuk hulur je duit raya pastu balik la dorang. hahahah!

Jadi aku sebagai anak sulung, aku la kena mulakan dulu. Masa dgn abah relaks lagii, buleh senyum-senyum.. hee!!
Sampai je kat mama, belum ckp ape lagi baru pegang tangan pon dah sebak dah bergenangn aiyaQ mata ni haa. Hahhaha! Byk d0sa la tuh.. isk isk iskk!!Ngan adik perempuan plak, byk gelakk.. kekekke!! Rasa nak tampoo je muke dia tau, byk main. Mintak maaf Cepatttt!!!
"Kak, aku nk mintak maaf klu aku ade buat salah dgn kooo.. Halalkan la erk hutang aku kat koo.. bla bla bla bla.." "Erkk.. bkan aku ke byk hutang koo.. klu gitu halalkan je la eryh.. yeyyyy!!"

Hahhaa. Tak ke main2 tuh.. Hutang dgn adik beradik takpe.. hehehhe!
Adik lagi sempoii.. "Kak selamat hari raya maaf zahir batin. Adik mintak maaf klu adik ade wat salah. Ok dah.. Duit raya.." hahaha . Lepukk dak ni kang.. =D
Senyuman yg sama.. =)
Ni Tok saya.. =)Family aku yg tak ckup korum.. Adik duduk terpeleott!Sayang keluarga saya sgt-sgt!! muahkk.. =)

Thursday, September 23, 2010

Peruntukkan duit raya

Memang tiap-tiap tahun aku akan sediakan sedikit duit raya utk adik-adik aku, adik-adik sedara, anak buah dan untuk budak-budak kecik yang datang beraya kat umah. Walaupon tak byk tapi masih ade peruntukkan duit raya tuk mereka.

Tahun ni plus utk mama dan abah. Tahun sebelumnya takdak memandangkan takde budjet, jadi tahun ni adoo la ckitt. Tak byk pon, janji kasi. Kira rezeki mereka gak la bila kerajaan kasi duit raya tu kan.. heee!!Ni salah sorang anak buah, Iman. Kat kampung ai ade lebih kurang sepuluh kot anak buah. Utk anak-anak buah dan adik sedara kasi RM5 sajor. Utk budak2 lain kasi Rm2 ckup, takleh byk2.. Hehehe!!

Adik-adik kata tahun ni aku kasi ckit, yela kena kurangkan sbb dh masuk dalam ngpau mama dan abah. Kekkekeke!!~~
Owhh woo!! Saya juga dapat duit raya dari kakak kesayangan ku, Kak Yanti. Tenkiuu kak! Dia lah yg satu-satu nya kasi duit raya kt aku tahun ni hehhehe. muahkk..!!

Sape2 rasa nk kasi wet raya tu dialu-alukan. Hahhahah!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998