Friday, August 27, 2010

Saya sudah tua!!

Tahun 2010 ni masa berlalu begitu pantas.
Pejam celik pejam celik pejam celik.
Sekejap je dah 24 tahun hari ini.
Owh saya sudah tua!!
hhihihi!~
.
.
.- 27 Ogos 2010 -

Thursday, August 26, 2010

Emylia Rosnaida & Emelda Rosmila

Malam bile ntah aku ngan mama gi ofis ACK kat bandar baru ampang, konon nak pi tukar barang n potong gelang. Bila dah sampai tuh cam sesak semacam je, dengan berkhemah khemah depan ofis ACK..

"Ma, dorang ade buat majlis berbuka pose ke??''

"Ntah.. td mama call shima(staf ack) dia tak ckp pape pun.. ''

Uiihh! punya la segan macik nk pi dah la ramai orang. Kite plak cam gini datang nk tukar brg. Hhahahha!! Sampai2 dorang punya artis tgh nyanyi..

Maam big bos ACK, Emylia soh kiteorang dok makan. EEEiiiii segan segan dengan baju gi sampai2 je soh makan. Suka tgk dia sgt peramah dan sporting gilerr.. Heeee!!
Mama tgh borak2 dengan Emylia, datang pula Emelda. Kenal?? Ala si wife Adlin Aman Ramli tuh. Seyes aku minat kat dia sejak tgk cite Manja Lara.

"Maaaa.. amek kan la gambo kakak ngn emelda maaaaa.. Pehlishhh!!"

Hehhehe!!
Kecik je orgnya. Sgt cantekk!! Macam peknen je bile tgk pewot Emelda ni.. Heee!!~
Mama padahal kt tempat keje dia hari-hari buleh jumpa nak gak gambooo sama. Hiks!Emylia Rosnaida, Fia (anak perempuan AC & Emylia) dan Emelda Rosmila.. =)

Psstt psstt ma tanya la bile bonus akk buleh dpt?? Muehehehhe!!
✿(◕‿-)✿

Wednesday, August 25, 2010

Tudung yg sama. Orang yg berbeza

Paham-paham je la adik perempuan aku ni kan, ade je pesyen tudung baru yang akan dia bwk balik kat umah. Yang heran nyer semua yg dia pakai semua sesuaiii.. Serius aku sgt jeles dengan beliau. haahahah!!

Kadang2 tuh aku tgk shawl cam alas meja pun ada, tapi dh letak dah lilit kat pala tu cam cantek la plak. kekekekkeke!!Belit sana, belit sini.. Pusing kanan, pusing kiri.. Tup tup dah jadii.. Wahhhh!! Hebatnya koo nyanyahhhh. Tertiba cam terkesima melihat dia pkai tudung tuhh..

Dalam diam-diam tgk dia pakai tuh, hati ni memberontak utk mencuba sebenarnya.. Heh!
Bile dh pakai tuh, semangkukk pipi keluar kooo.. Uwaaaaaaaaa!! mana nk sorok pipi nehh.. hahahhaha! pangg sekalii..

Ehem ehem sila abaikan belakang yg bersepah itu.. lalallalal!!
Terasa cam serabaii giler pkai camni tapi tgk org pkai elok je. Senang2 aku sarung je tudung pesyen ikin tuh abehh cerita.. senang je!!. Hiks..
Takpe takpe pipi tembam comey pe.. Ayat nk sedapkan hati diri sendiri. Muehehehhehe!! ✿(◕‿-)✿

Padahal pipi je tembam, yer yer aku sedar. Tapi bile org tegur "eyh koo dah gem0kk la.." Sentap aku weyh. Jujur sgt korang ni taw! hahahha.

Tuesday, August 24, 2010

Bagitau harga hadiah yg korang kasi. Pendapat??

Hurmm..
Aku hanya nak tanya pendapat korang lah kan.

Kalau korang kasi hadiah kat seseorang, korang suke ke bagitau harga hadiah yang korang kasi tuh????


Atau

Korang dpt hadiah pastu org tu bgtau harga hadiah yg dia kasi??
"hadiah ni mahal tau, harga dia bla bla bla bla.."

hahhahah!
Rasa nk pulangkan balik hadiah tuh.

Aku sejujurnya tak suka bgtau berapa harga hadiah yg aku kasi tuh. Tak kisah la murah ke mahal ke tu semua bagi aku tak penting. Yang penting sekali kita bagi tu dengan IKHLAS.

Aku dapat rasakan org tuh bg aku sesuatu tu ikhlas walaupon murah, tak kisah la ko beli kat pasar malam ke, petaling street ke kat mana2 lah pon. Kita akan rasa terharu sgt dpt sesuatu tuh, tapiiii bile siap bgtau "ni aii beli 3 ribu ni.." terus hati ni cam tak seronok dpt brg tuh walaupon ribu riban.

Sape yg tak suke dapat hadiah weyh. Bile jadi camni aku tak rasa excited dapat hadiah tuh. Tak mintak pon hadiah mahal2 janji biar ikhlas. iyer dak??

Ishh hilang mo0d.. heee!!~~

Cit Cat @ Hafis Corner

Mereka adalah sahabat baik saya. Yang chubby tu Irma, yang pkai spec kalau amek gambo mesti pejam mata itu Farziera dan berbaju jersey itu Mariam. hehehe!!

Malam bile ntah tertiba si mariam sms ajak lepak. Kebetulan Irma ada kat ampang, soo ajak dia lepak sekali. Sekarang ni irma keje kat shah alam susah sikit nak kumpul sama. Port lepak kamii adalah HAFIS CORNER. Buat masa ni situ la tempat lepak terbaik utk kami.. Lallalala!~Lepas sembahyang terawih baru kami berkumpul. Janji biasa la kol 9.30 tapi batang idong masing2 tak nampak lagik. Heeee!!

Bile call tanya mana "jap jap aku on the way nehhh.." itu adalah alasan paling kerap digunakan dan paling terbaekk!! hahhaa..

Kalau dah lepak adalah benda nak cerita tuh. Selalunya Irma yg akan ketinggalan zaman, taktau cerita apa-apa, dia dok jauh kot kt shah alam tuh sbb kami semua di ampang sajerrr.

Jadi malam tuh la nk ceritakan apa yg dia taktau tuh. Masa nak mulakan cerita masing2 "koo la yg cerita.. ko laa.. ko laaa..ko lahh" Mesti irma rasa nak sepak sekor-sekor, yg dia dh tak sabo nk tau. hehe!
Malam tuh juga tertiba topik berbuka bersama timbul, ni semua gara-gara farziera yg dh apply cuti dulu. Sanggup kooooo masing2 nak apply cuti nak untuk berbuka sesama.

Tempat kat Shah Alam!! Tarikh 30hb, masing2 apply cuti 30hb nih, kalau tak jadi dah rugi cuti aku satu hari. Heeeeeeeeeee!!
Mai mai nak promote kwn ai yg single lagi available ni. Sempat lagi promote kwn kooo. Berbaju jersey tu bawu je single tgh mencarik tapi citarasa dia tinggi kooo.. Hahhaha! Pening mak nk carik tuk ko noksss.. Irma yg chubby ni single kottt., tak penah cite psl boipren pon. Irma awk nk camne?? meh sy carik kan. Heeeeeeeeeeeeeeeeee!!~

Monday, August 23, 2010

Kisah Benar : Godaan Anak Sendiri

Aku terbaca kisah nih kat blog buaya-merah, salah satu blog kegemaran ku. Pagi ini menitis air mata ku secara tiba-tiba pabila membaca kisah ini. Seorang bapa tewas dengan anak sendiri dan menjadi mangsa keadaan.Hm.. Selamat Membaca!!

MUJIB (bukan nama sebenar) semakin gusar. Anak gadisnya, Julie (bukan nama sebenar) sering pulang lewat ke rumah.

Dia juga sudah tidak berminat untuk belajar sehingga memaksa Mujib menghentikannya daripada sekolah. Puas dia menegur dan memarahi anaknya itu tetapi ia berlalu bagaikan mencurah air di daun keladi, masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri.

Lebih membimbangkan, apabila beberapa orang rakan sekerjanya memberitahu yang mereka pernah terserempak dengan Julie di salah sebuah pusat hiburan di Bukit Bintang.

Menurut mereka, pakaian Julie ketika itu sangat seksi dan sedang berpelukan dengan lelaki bukan Melayu. Walaupun jauh di sudut hatinya Mujib tidak mahu mempercayai kata rakan-rakannya itu, tetapi dia sedar sesuatu harus dilakukan, bak kata pepatah kalau tidak ada angin, mana mungkin pohon bergoyang.

Oleh kerana tidak mahu membuat tuduhan melulu, Mujib mengambil keputusan untuk menyiasat sendiri pergerakan anak gadisnya itu.

Dia akhirnya akur. Sesuatu harus dibuat sebelum nasi menjadi bubur.

Suatu malam ketika sedang menonton televisyen di rumah bersama isterinya, Mujib tercium bau wangi. Ketika itu dia melihat Julie sudah siap bersolek dan berpakaian seolah-olah hendak pergi berpesta.

Setelah ditanya berkali-kali, akhirnya Julie mengaku hendak keluar berjalan-jalan bersama teman lelakinya.

Apalagi mengamuk sakanlah Mujib! Dimakinya Julie semahu-mahunya.

Nasib baiklah isterinya cepat meredakan suasana, kalau tidak sudah pasti pipi Julie melekat dengan penampar sulung Mujib.

"Sejak itulah dia memasang dendam terhadap saya,'' kata Mujib kepada penulis.

Menurutnya, selepas insiden itu perangai Julie tiba-tiba berubah menjadi baik dan tidak lagi berani keluar malam. Sebagai bapa, katanya, siapa yang tidak gembira dengan perubahan itu.

Namun yang agak menghairankannya ialah Julie semakin manja dengannya. Bahkan adakalanya Julie yang berumur 15 tahun itu tidak segan silu tidur di atas ribanya, mengurut kakinya dan pernah satu ketika membelai-belai rambutnya.

Pun begitu Mujib dan isterinya langsung tidak menaruh sebarang syak wasangka terhadap kelakuan anak mereka. Sehinggalah pada suatu hari sewaktu Mujib hanya tinggal berdua dengan anaknya itu di rumah mereka.

Ketika itu isterinya sudah keluar ke pejabat.

Tiba-tiba Mujib terdengar suara sayup-sayup memanggil namanya.

"Abah, masuk kejap dalam bilik,'' kata Julie.

Mujib yang tidak menyangka sebarang keburukan akan berlaku, terus ke bilik Julie. Alangkah terperanjat Mujib sewaktu masuk ke dalam bilik tersebut, kerana anak perempuannya itu hanya memakai coli dan seluar ketat berwarna hitam.

Belum sempat dia berkata apa-apa, tiba-tiba Julie merangkul tubuh dan mencium bibirnya dengan rakus.

Serentak dengan itu juga Julie melondehkan seluarnya dan berlakulah perbuatan terkutuk antara bapa dan anak kandung sendiri.

Walaupun ia merupakan dosa besar tetapi iman saya ketika itu terlalu lemah, saya tewas dengan nafsu sendiri sehingga tidak mampu membezakan yang mana baik dan yang mana buruk.

Yang menghairankan saya, sewaktu tengah `bersama' tiba-tiba ada suara halus yang berbisik di telinga, ia seolah-olah memberitahu yang saya sudah jauh terpesong.


"Saya yang terkejut dengan suara itu terus menolak tubuh Julie dan menyarungkan semula pakaian saya. Dalam erti kata lain "kejadian" itu berlaku tidak sampai tiga minit,'' katanya.

Menurut Mujib, anak gadisnya ketika itu hanya ketawa manja melihat kelakuannya, malah sempat merengek agar `permainan' yang terhenti itu disambung semula.

Dia bagaimanapun tidak menghiraukan pujukan Julie dan terus keluar dari rumah.

Semuanya berjalan seperti biasa selepas hari itu seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku. Bagaimanapun ketika dia pulang kerja pada suatu malam, isterinya tiba-tiba menangis sambil memberitahu yang Julie mengaku telah mengandung tiga bulan, dan menuduh dia sebagai orang yang bertanggung jawab ke atas perbuatan terkutuk itu.

"Akhirnya baru saya tahu yang Julie sebenarnya sudah memasang perangkap untuk mengenakan saya, setelah teman lelakinya bertindak meninggalkannya."

"Julie yang memang berdendam dengan saya merasakan inilah saat terbaik untuk membalas dendam kesumatnya itu. Pun begitu saya yang paling bersalah dalam hal ini, saya sepatutnya melindungi Julie ke jalan yang benar dan bukannya tewas dalam perangkapnya,'' kata Mujib.

Setelah dihadapkan ke mahkamah, dia terus mengaku salah dan dikenakan penjara selama 10 tahun dan 12 sebatan. Dia yang baru menjalani hukuman penjara selama dua tahun itu bagaimana pun kini sedang merayu kepada mahkamah agar hukuman sebat itu dikurangkan seminimum mungkin.

Ujarnya, dia mungkin tidak mampu menahan azab sebatan itu kerana usianya kini sudah mencecah 49 tahun.

Dia turut menasihatkan ibu bapa supaya meluangkan lebih masa dengan anak-anak dan pada masa yang sama jangan terlalu memberikan kebebasan kepada mereka.

"Saya terlalu menyesal dengan kejadian ini tetapi ia sudah tidak berguna lagi."

"Saya juga tidak tahu adakah dosa saya akan diampunkan kerana binatang sendiri pun tidak sanggup menodai anaknya sendiri." Kepada Julie, abah minta maaf dari hujung rambut hingga ke hujung kaki di atas apa yang berlaku ini,'' katanya.

Sebelum kami menamatkan perbualan penulis ada bertanyakan isterinya tetapi Mujib berkata:
"Baru-baru ini dia ada menghantar surat untuk bercerai...saya belum memikirkannya tetapi saya tahu lambat laun saya terpaksa juga melepaskannya.''

Sumber : Utusan Malaysia

Borong Serunding

Disebabkan kawan sendiri yang jual, aku sebagai kawan HARUS menyokong dan membantu niat dia tuh yer. Kak Nurul, salah seorang kawan opis yang dulunya ke hulur ke hilir keluar makan bersama tu, berniaga serunding kg laut. Minta aku tolong jual kan kt opis aku ni, takkan la aku tak tolong plak kan. Bulan2 pose ni tolong kwn2 apa salahnya kan kan kan..

Dah kak nurul jual takkan aku tak beli plak kan. Alang-alang nak beli tu, beli byk2 sekali. Hehhe.. Ade Serunding daging, ayam dan ikan. Serunding yang paling aku suke sekali adalah serunding ikan.. Sedapp weyh!!

Aku promote lebih yang ikan tuh je la. hahahha!!! yela tu yg aku suke tu aku promote kan. Sbb sebelum ni tak penah rasa serunding ikan..

Makan dengan nasik panas tambah telur mata dgn kuning cair tu je pun dah peeerghhhh!! mabeless.. heee!!


Friday, August 20, 2010

Gi wat IC baruuuuu!!

Hari isnin harituh, aku cuti rehat sbb baru balik camping. Sakit sakit badan woooo.. Angkut beg sendiri yang sgt berat.. hek hek hek!!

Bangun je tido satu badan rasa sakit, nk angkat tangan takleh, nak angkat kaki takleh.. Adoii!! Telan ubat muscle baru rasa lega sikit..

Disebabkan IC aku dah rosak, kebetulan pula aku cuti ajak la mama gi wat IC baru. Kononnya mahu buat dekat Maju Junction. Call abah nk tanya parking "Abah, kt mane erk nk parking kt Maju Junction, akk ngn mama nak buat IC baru nehh..??"

"Eyhh takyah wat kat sana.. Susah la kak.. Parking susah pastu byk kete.. Gi wat kat taman melawati.. kat bla bla bla blaa..."

Ingat ala-alang dh gi Maju JUnction tuh terus nk gi SOGO. Bengang je mama. Hahhaha!!
Aku ambil keputusan nak buat dekat Taman Melawati je sbb senang kot takde jemm bagai kan. Ikut je direction yang abah kasi, pusing pusing terus sampaii.. Wahh hebaddd giler aku. Sangat bangga dengan diri sendiri. Hahha!

Buat IC baru atas alasan tukar alamat dan CIP rosak hanya dikenakan bayaran RM10 sajorrr. Yang mama konon nk tukar alamat dlm CIP je, kena bayo RM2 je tapi sampai kaunter akk tuh kata alang-alang dah sampai tu tukar je la IC baru, kena bayo pun RM10 je kan. Haaa dengan mama pun buat IC baru gak.. HEEeee!!Masa amek gambo tuu kita tak dapek tgk gambo yang dorang amek tadi. Aku dengan slumber "Saya nk tgk gambar saya tadi buleh tak??"yela nk gak tgk kang tertibe dpt IC tu kang tak caya tgk muke sendiri, maklum la baru balik camping mungkin warna kulit ada ubah ckit kott.. hahaha!!

Yang gambo tu putih semacam masa tu ngh panas terik tu yg nampak wajahku putih berseri. muehehehehhe!!~

Isnin depan dh siap tapi takde masa la nk amekkkkkkk!!

Thursday, August 19, 2010

G C B.. Nyum nyumm!!

Sehari sebelum puasa harituh, masa kat opis dalam kol 12 lebih tertiba macam teringin makan GCB nih. "Teringin la makan GCB, esok dah puasa dah.. hmmmm" Tak sangka plak si Baie kat sebelah dengar. "Haaa kak j0m kita gi makan GCB, saya pun teringin.."

Ape lagi bila dah ade geng yang teringin tuh bergegas ke ampang park. Biasa la ampang park tuh parking kemain susah lagiii. Sentiasa penuh!!

Kami hanya bertiga saja. Aku, Baie dan Yus. Masa sampai parking masih takde si Yus carik parking, aku gi beli makanan dan Baie pi cop tempat.

Ni kali pertama aku gi beli tak ckup duit. Hahhaha!! Dalam wallet betui2 ade 30 hengget sajorrr. Adoii wat malu je. Call Baie soh hantoo duit kt kaunter buleh plak koo ckp "Takleh la kak, nnti tempat ni org amek.."

Hahahha.. Baie ni mmg nk kena lepuk ngn aku. Aku lari kejap amek duit dan bayoo. Ni first time okkk!! first timeeeee.. Maluuu gilerr dah la org belakang beratur kemain panjangg.. Cisss!!Haa.. Ini Baie. Dia mkn peliks sikit yer. Makan rotii kasi abes dulu pehtu baru makan daging tu. Heeeeeeeee!!
Aummmm!!

Si Yusss.. Dorang dua-dua ni kira pangkat adik adik aku lah. Owhh terasa tua plak diwiku ini. muehehhehe! Nak pergi tu "Naik kereta ko la.. kereta ko la kereta aku kotor.." Hahhaha.. Alasan tak bleh blah. Kemain susah nk naik kereta dia.. Huhuhuu!!

Wednesday, August 18, 2010

Durian weyhh duriann...

Setelah kami semua kenyang makan nasik, badan-badan dah hilang penat dorang ajak pi makan durian. Katanya duit ada balance lagi rm100 takkan nk pulangkan balik soo kami pi la pusing satu kampung carik durian..

Biasa kalau kita nak tu pusing punya pusing nan adooo. Bila taknak tu tepi jalan melambakk je la org jual durian. Berkat kesabaran kami pada masa itu ade la macik jual duriann, lajuu je breekk benti tepi jalan. Hahhahha!!

Muke seronok jumpa durian.. =)Pilih jgn tak pilih.. Encik Mohni n wife.. =)
Pegang je lebeh tapi tak beli pon. Dok tenung je ingat macik tuh nk kasi free ke?? mimpii je la. Ok pilih durian plak. Masa ni masing-masing dah tak sabar ok, lambat tol dorang pilih n nak kopekk.. Aku tunggu dorang kopek je lajuu amekk.. huhuhu!!wahhhh!! beshh nyer makan durian tepi jalan duk atas wakaf sape ntah ni. Heee!! Aku dari kat KL lagi nk makan durian tapi tidak kesampaian. Akhirnya dapat gak makan, durian maran lagi kooo.. =)Bukan makan sikit-sikit ok. Mkn berbijik-bijikkkk. Ingat nk berhenti makan dah, sekali org offer takleh tolakk la.. hiks!
Macam-macam gaya adooo.. lalalla!!~Kopek lagi kopekkk.. Kopek byk2 sikit.. Rm100 tu nak abeskan berbijik2 koo dapat.. =)
Kami bersama durian!!
Shiann sampai jadi cacat makan durian. Muehehehhe!!

Makan kt tepi jalan air takde, sib baik dalam kereta aku tu berbotol-botol air mineral. Itu la buat basuh tangan, itu juga la buat minum.. Heeeee!!
Masa makan tuh masing2 tak hingatt. Aku masuk je kereta pala terus sakit, tu aar mkn byk sgt. Yang si salleh atas ni drive kereta aku, bape kali dok bukak tutop cermin kereta sedawa. Naik je kereta sampai KL dia sendawa. Huii sib baik aku tak, tapi hazab la pala jadi berat. Hehehhe!!

Kira rezeki macik tu harituhh, durian dia abes kami borong. =)

Trip Berkelah : Tersenyum puas..

Pengalaman tido di dalam khemah adalah amat mencabar kerana kawasan ni byk batu-batu, permukaan yg tidak rata maka terpaksa tido mengiring elak batu besar betui-betuii kat badan. aduhh!!

Pagi tu bangun dorang dh terjun sungaiiii. "Woiii tak sejuk ke haaa.. ??" Tak takk air rasa panas ni. Haha! Caya la air sungai panas pagi-pagi ni.. Nipuuu je! =)

Sejukk sejukk pun salin baju basahan juga mandi yer. Yela tengahari dah nak balik jadii mandi la kamuu puas-puasss. Menggigil gak la, bayangkan la pagi-pagi buta koo dh berendam dalam sungaii.. (~_~)

Puas mandi, kemas-kemas tapak khemah pastu siap sedia utk balikkkkk...
Bergambar bersama sebagai kenangann. Kami sgt HAPPY!!~Jejaka terhangitt dipasarann.. lalallala!!~~ =)
Gadis-gadis dan mak gadis yang cun melecunnn!! hehe.. =)Kenangan yang tak dpt aku lupekan. Inilah pertama kali aku masuk hutan malam-malam. Masa ni la aku nk buat aktiviti ni semua, yela mane tau dah kawen sok-sok laki koo tak mungkin kasi kooo join aktiviti camni lagi kan. Heeeeeeeeeeeee!!~

Nasib baik juga aku tidak erk erkk selama aku berada dalam hutan tu. Selamat denn. Kalau tak terpaksa jadi macam rakan-rakan yang lain, terpaksa mencakul dan erk erk dalam semak samun Aku ni tukang cover line. Hahhaha!!~Perjalanan turun mengambil masa tidak sampai 1 jam kott.. Nak turun kejap je siang2 ni nampak jalan ckit. "owhhhhh jalan ni ke yg kita jalan mlm tuhhhh.." hehe. Baru nampak jalan kooo.. =)

Cuaca yang panas terikk mencucukk2 kulit koo.. Seriuss!! terbakoo rasanya kulit ku ini..

Yang kelakoo nya time jalan dalam hutan tuh, masing-masing dah berangan nak air kegemaran. Mulut tu ashik sebut.. "huiii dpt air sirap limau ni perghhh sedapp nyerr.. dapat air miloo ais ni.. huii dapat air laicii perghh" muehehehe!!
Selamat sampai sudah ke pintu gerbangg.. Berhenti rehatttt!!

Nampak macik tu jual air, berlariii pi beli air sejukk. Amek.. bukak.. bayoo.. terus minum dan abes kat ctu gak. Seee bertapa haus nya daku ketika ituu.. Ke air tu ckit sgt. Hahhahaha!~Bukan selamat datang dah, sudah mau pulang!!~Ni tgh tunggu jip nak ke luar dari situ..Sampai-sampai je terus order.. "Macik, sirap limau satuuuuuu..!!"

Nikmatnya dapat minumm air sejukkk.. Haus sgt ok. Dok atas tu minum air sungai se sajorr. Masa dah turun tuh sorang-sorang amek makanan. Aku plak cam tak lapo lagi so tgk je la.

Lauk plak koo amek sambal petaiiii, tak buleh jadi ni makan gak walaupon ckit sbb ade petai tuh yg tak tahan. lalallalal!~
Akhirnya selesaii juga aktiviti ni, tersenyum puas dan rasa berbaloi-baloi naik tinggi-tinggi tu.

Sila lihat kulitt ku yg terbakar ini yer, dh putih kemain susah. Nak gelap s0nang je kan. wuwuwuwuwu!!~

Dengar-dengar ada aktiviti begini lagi lepas raya ni. Yeyy nak join lagikk lah, yela beli khemah utk ape?? kalau takat nk simpan je baik takyah beli... !! Hee.. (^_^)

Tuesday, August 17, 2010

Trip Berkelah : Yeyy!! Sampai jua akhirnya..

Subuh tu aku tersedar dari tido, tgk sekeliling masih gelap dan masih ramai yang belum bangun dari tido. Aku baring semula dan terdengar sayup-sayup orang mengaji membaca ayat-ayat suci. Puas aku teliti bunyi itu, yerrrrr betul ape yang aku dengar tu. Pandang kwn2 sedang enak dibuai mimpi.

Huh berdebar rasanya siapakah yang mengaji tuh.. Beranikan diri utk bangun nak pastikan siapakah yg mengaji itu.. Lohhhhhhhhhh!! Nguppenya Pakcik Adib.. Heeee!! lega rasanya.. =P

Pastu yang lain juga bangun, aku ckp ngn kwn2 yg lain. "weyh j0m la kita shi-shi.. Ngah gelap lagi ni.. Nanti dah terang susah plak kita nk membuang.." Hahhaha.. Ayat baekk nyer padahal aku mmg dh tak tahan lagi sbb dari semalam tak buang terus tidoo... heee!!

Bertemankan touch light dan ced0kk untuk cebuk nnti.. hahahha!! kami memberanikan diri turun ke sungai, di celah batu-batu besar, disitu lah kami melepaskan hajat masing-masing.. uhhhh legaaaaaaaaaaa.. Kekekkekeke!!

Nak buek camno, dalam hutan mana ade tandas jadii nak tak nak memang camtuh la gayanya.. Hiks!

Masih gelap, masak buat sandwich sbb jap lagik kami akan teruskan perjalanan sehingga ke tapak yang sebenar.. =)
Haa dah terang ckit.. Nampak tak batu batu besar tuu disitu la kami tetttt.. haha!!

Dah breakfast, dah siap kemas-kemas semua. Kami memulakan mendaki, yang perempuan naik dulu. Kali ini lebih memcabar sbb lebih curam berbanding semalam.Walaupon penat, bila tiba tapak perkhemahan tu rasa berbaloii-baloiii.. Wahhhh cantekknyaaa!!
Lihat la d0niaaa.. hahhaha! Overr tuhh mcm mendaki gunung je.. hehehhehe!!Terpancar kegembiraan di wajah mereka..Puassss...Kami sudah berbau ashammm.. Hahhah!! peluh semalam plus peluh pagi tuh perghhhh bau tak henggat.. Kekkekeke!! Ape yang terlintas di pala hotak ni, nak mandi je bile tgk air yg jernih lagi rasa nk terjun terus. Memang tak sabar nak terjun, hilang risau terus pasal penyakit air kencing tikus tuh. heeeeeeeeee!!

Serius aku dh tak tahan dengan baju ni dari semalam.. Wuwuwuwuuwuw!!Orang kuat!! =)Mari mari kita pasang khemahh.. Khemahh baru tu yg excited lebih.. huuuuu!!Tgkkk tawan-tawan tantekk tak khemah kiteeee.. Hahhahah! Kaler orenn lagikk.. =)

Khemah ni tuk 6 orang, bayangkan aku bwk khemah ni semalam plus beg yg berkilooo tuhh.. Kompom balik badan sengal-sengal..
berposing bersama khemahhh.. haha!! nk jugakk.. =)Dlam khemah plak.. woii woii!! asal laki masuk khemah perempuan plak nii. Kaki aku dh bersedia nak sepak org ni. heeeeeeeeeee!!~Pantang talaa kameraa lajuu je larii posing, termasuk la baju biru kt belakang tuh. Heeeeeeeeeeee!!~

Lepas je dirikah khemah, ape lagi masing2 tukoo je bajuu bersedia tuk mandi. tapi sebelum tuh yg lelaki dh check kedalaman sungai tersebut bagi menjaga keselamatan kamiiiii..

Yang mana dalam tuh, dalam betuiiiiiiiiiii. Cetekk takde cetek sgt kira paras dada aku je haa.. kira ok la utk aku yang tidak reti berenang nii.. =)Dapur betui-betui belakang khemah kamii. Sedia utk masak makan tengaharii.. =)Cik cik abang basuh beras. Hahhahahah!!Situ la kami mandi, di situ jugak la kami membasuh makanan dan sebagainya.. Kira halal la. heee!~
Kami di dapur masak laukk.. Koo jgn terperanjat tgk lauk-lauk nantii.. Mewahhhhhh!!
Masuk hutan ada ais batuu.. Koo adoo!! Hahhaha.. Patut la dorang ngadu beratt bwk coleman tuh ghupenya ade aissss.. Hehhee!! Dorang kata klu dorang tau ade ais, dari bwh lagi dh buang ais tuh. hehe mmg lawak okey.. =)Laukk plak dah mcm kat umah. Salu org masuk hutan makan maggi je kan tapi kiteorang tak main la mkn maggi. Hahhahhaa!!

Menu : Kari daging (dlm tin), Kangkung goreng, kubis masak lemakk, ikan goreng dan air sarsi sejukkk. Sedapppp... lalallalala!~Basuh cik kak jgn tak basuhh.. Baldi kelabu tuh ade pelbagai kenangannnnn.. Ishhh!!
Aku dah siap tukoo bajuuu.. Ingat dh takmo mandi lagii soo dok je la atas batu tgk dorang mandii.. AKu ni takleh berendam lama-lama nnti saket kepala n kaki cepat crampp. Kang sakit sape susah hakuu gak.. Heee!!Tapi bile tgk dorang ni tak reti nk naik, rasa nk join la plak. Heeeee!! Larii pi tukoo baju balik. Mane tahan weyh tgk je kan.. =PAda kejadian yang mendebarkan disebalik kegembiraan itu. Betul org tua-tua pesan jgn terlalu gembira.

Adik yg berbaju hitam itu hampir-hampir lemas. Macam mane dia buleh berenang sampai ke tempat dalam tu pon kiteorang tak perasan. Tau-tau dah tenggelam timbul dan terkapai-kapai je. Yang aku duduk atas batu tergagam dan tak buleh ckp ape. Suara mmg tak keluar langsung hanya mampu melihat.

Nasib baik ade pakcik ucopp, terus terjun selamatkan adik tuh. Tapii dia juga hampir lemas, terkapai-kapai. Dorang yg dok kt tebing2 tadi cepat tarikk dan alhamdulilah semuanya selamat. Tapi akuu mmg fobia kejap dengan kejadian itu. Sgt mendebarkan..

Lari masuk khemah, nangis jap. Takut nya pasal. Hahhahah!! Pas dah reda ckit, dh rasa lega baru join dorang mandi.. =)Kira hari sabtu tu mandiiiiiiiii je dari pagi sampai la petang. Dah siap tuko baju bagaii, angin kuat ribut dan hujannnnnn. Aduhaii sib baik dah puas mandi baru hujan..

Sebab tu pakcik ni siap berbaju hujan. Hahhahha!~Soo lepak je la dalam khemah tunggu hujan reda.. Hiks!!
"Haii nasik goreng.. haii sungguh lazat.. sungguh enak.. sungguh sedap.." lupe plak lagu adabi tuh camne. Hee!! Makan nasik goreng utk makan malam.. Adoo juga BBQ okeyy. Sgt syiokkkkk wooo!! Makan sesajorrr..

Risau gak kalau balik KL tuh sakit pewot kan, alhamdulilahh semuanya sihat sihat sahaja. Takde cee-reet bee-rett! huhuhuu..
Tunggu mereka bakar ayam, udang dan sotong.. Nyum nyumm!!

Mak datokkkkk!! aku kelihatan sgt sakaiii ok, dgn suar singkat, dgn towel atas kepala. Ish ish ish kalau mama aku tgk mesti nangis tgk anak dia camni.. Heeheehe!! Korang kena paham duk dalam hutan takde masa nk cantik-cantik.. Hahhahah!! Masa tuh lantakkk la rupa aku camne pon. Ada aku kesah..??

Uwaaaaaaaaaaaaaa bile tgk gambo-gambo balik aku tak sukeeeeeeeeee ok. Hahha. Muke cam mintak penampooo!! Dh mcm minah indon takde permit.. muehehehhe!!
Owh kulit saya sgt hitam terbakarr dan macam berjemur kt pantai je.. Aiyoooo!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998