Sunday, February 28, 2010

Arwah Syafia Humairah Sahari

Comel kan??Tika menatap wajah kanak-kanak ini, hati ni jadi sayu..
Sedih..
='(

Nakk meneruskan entry ni pon rasa tak sangup, airmata bagai nk tumpah mengenangkan nasib yang menimpa kanak-kanak comel ini..

Kejammmm!!
Itu yang buleh aku katakan kepada org yang 'bunuh' kanak-kanak yang tidak berdosa nih. Tidakkah ada rasa sifat perikemanusiaan, rasa kasihan, rasa sayang kepada kanak-kanak ini.. Geram.. Ishh!!


KUALA LUMPUR : Bedah siasat ke atas mayat kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun yang mati dipercayai didera teman lelaki ibunya kelmarin, mendapati berlaku pendarahan otak, kecederaan parah di perut dan sekeliling buah pinggang akibat hentakan kuat di kepala dan abdomen mangsa.

Selain itu, bedah siasat terhadap Syafia Humairah Sahari di Hospital Kuala Kubu Bharu (HKKB), Hulu Selangor yang mengambil masa kira-kira tiga jam mulai 10.30 pagi, juga menemui kesan luka dan lebam seluruh badan, selain kesan penderaan lampau.

Mangsa dipercayai ditampar dan disepak di perutnya beberapa kali sehingga mengalami kecederaan parah pada tubuh selain luka di muka, dagu, telinga serta lebam kaki dan tangan.
JENAZAH Syafia Humairah dibawa utk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Batu 17 Kuang, Kuala Kubu Bharu, semalam.

Al-Fatihah

Saturday, February 27, 2010

Kenduri @ Wisma Sejarah

Minggu lepas teman mama gi kenduri anak sahabat lama dia kat Wisma Sejarah.. Sebenarnye sahabat lama itu satu tempat keje dengan aii je. Mereka d0k serumah masa bujang2 dulu, bayangkan la baru jumpa balik.. Lama gilerr..

Flash back ketika bertemu semula.. hiks!!

Ma "Kak, mama cam kenal la org tuh??"

Aii "Mana?? "Mana?? owhh tu staf utm.."

Ma "Mama kenal la.. tu kak Nab tuh.. Mama panggil eyh.."

Aii "Ishh mama ni salah org kot.. jgn la panggil salah kang wat malu je"

Ma " Kak Nabbbbbbbbb!!!"

Kak Nab "Itaaaaaaaaaaaaa!!" Ala-ala cite hidustan gitu. Hahhahaha. Yg last tu rekaan semata-mata.. iihiihhiihih!!

Rupenya betull la kwn lama dia.. "Eyhhh Wawa ni anak kooooo ke Itaaa?? comey nyerrrr.." Comey tu saja tambah... Hahhaha!! Mama tanye la aku panggil ape..Dah tentu2 panggil Kak Nab, takkan nk panggil Macik Nab plak kt opis tuh. Hahhaha! Apa laaa.. =P

Paham2 je la kat opis ramai senior..

Kat tempat keje takde kenal sgt pon Kak Nab ni, kenal gitu2 je. Dah ajak kenduri takkan tak gi plak kan.. Mama yg beria nak gi sebenarnya.. =)

Aku kan kalau gi mana-mana wajib bwk kamera. Kejap2 kuar kamera amek gambo, sapa kwn2 aku tau la aku ni gimana.. =)

Masa gi kenduri tu mama sound la "Kak, asal tadi tak amek gambo pon?? Gamba mama ngn kak nab pon akk tak amek??"

"Malas la ma.. Akk bukan kenal sgt dorang pon. Tak payah la amek gambo.." Hahha. buleh alasan gitu. Kalau takkkkk kejap2 snap kejap2 snap.. tanpa di suruh.. =)

Dh sampai lif tu "yela yela meh la amek gambo sama.. sebagai bukti kita gi kenduri.. Hehehhe!

Ok! dua cukup takyah byk2.. Jom balik!! =)

Thursday, February 25, 2010

Senang Hati Kah??

Bila ckp mahu diet, mesti selera makan ni makin menjadi-jadi. Orang kata "senang hati la tuh.."

Yang peliknya berat senang plak nak naik akhir-akhir nih. Dulu kemain susah lg mau naik.Tapi mungkin byk faktor yang menyebabkan d0lu-d0lu berat den ni susah nak naik. Contohnye.. Siap bagi contoh.. Hahha!

Duluuuuuuuuuuu.. D0k umah flat tingkat 4, jadi nak taknak mesti guna tangga. Kira dulu rajin gak la turun naik tangga. Rasa badan ni ringan je masa naik tangga tu. Cuba sekarang?? S0mputtt kooo.. hiks!

Duluuuuuuuuuu.. Gi keje naik bas. Nak ke bas stop tuu, gegeh jalan kaki setengah km nak dapatkan bas. Aku kan jalan agak laju jalan dulu setiap bulan beli kasut sbb tapak cepat rosak, yela kena menapak jauh.. Lallalallaa!~

Tu semua dulu.. sekarang?? Napa napa napa makin malassss ni.. heeee!!
Naik 49kg!! masa cam ok, ade masa lagi nak turun. Sabo saboo.. nak jogging la kunun. Nan adoo.. Tangguh tangguh tangguhhh.. hahhah!
Jangan salah kan mesin itu jika berat anda naik yer.. Hehhe!
Kalau nmpk naik je mesti ckp "mesin ni mesti rosak nih.." Salah mesinnn gak. hahahha! Kalau nak sedapkan hati la tuh.. Pehtu alasan lain "baru makan ni sbb tu berat.." dalam hati ni cam dah risau je.. Lallala!!Mula2 cam agak susah hati bile perasan yang badan ini semakin berisi.. Tang perot lagi tak buleh blaa.. hahaha! Seluar jeans sudah nampak keketatkan berlaku disitu, nk butang terpaksa tarikk napasssss.. Aiyakk!! Pipi plak naik dengan agak baik.. Terasa comel sekejap, tp bile ko senyum haaa koo naik tinggi menggunung. B0latttt!! Hahhahha!Malas mau pikir.. Org kata "Elok la waa naik ckitt.. Takde la kuyussss sgt.. Camni dh ok dah" Ye ye saya tau anda semua mahu menjaga hati saya. Mekasih byk2 dan saya amat hargainyerr... Heeee!!

Lagi ku pikir lagi naik naik dan naik. Sooo buat cam biasa je kan.. (Dalam hati masih berpikir2 nih..) Org senang hati begini laa..

Seyes la aku mmg tak byk makan la. Napa buleh naik erkk?? Adakah sbb berhenti jogging merupakan faktor badan aii ni naik??? Sila jwb??
Salahkan dia dia diaaaa ni yang menyebabkan ku begini. Hahhahah! Shuka paksa aku makan. Pastu komplen asal berat naik.. Sibuk nasihatkan org suh buat tu suh buat ni padahalllllll.. Koo pun dua kali lima kan.. hahhaha! Diam erkk diamm..Gi la makan pizza hut malam itu dengan Lalan, Effa n Nyanyahhh. Pastu aku tgk dorang makan mak aihhh aku yang kenyang.. Camne mereka buleh makan byk camtuh eyh?? Heran.. Hahhah!

Effa, adik lalan. Alahaiii kulit diaaa licin je. Jelessss.. Sepet cam pelakon korea kan?? hehhehe! Gambo Nyanyah takde, gataiii pi delete. Tanye la asal delete "Takmo la buruk aar" Haa bagus la kalau ko tauu... Hiks!
Tp takpe selagi berat guwe tak lebey dari adik perempuan ku kira masih kuyusss la tu.. =P

p/s utk adik perempuan ku : Nyahhh, ko yg patut diet tauu.. Hiks!

Wednesday, February 24, 2010

Gambar Terbaik dariku Wawa Nadwa!!

Terbaik kah??

Ni antara gambar yang terpilih utk dipaparkan kepada umum. Cheewahh!!
Antara juga gambar terbaikk dari ladang.. Hehehhehe!

Byk wooo gambarr.. Rasa nak tempek je semua, tapi ku tempek sikit je. Kalau nak tgk byk lagi nanti ku upload kat fb yer.. Add la aii.. Hiks!

KONSEP DAN PENYELARAS : Aizat Abdullah
PAKAIAN : Zahra Fashion (017-3196880 - Aishah)
TUDUNG : Mamabelle (017-2732027 - Zuraini)
SOLEKAN : Amy Ameera (019-6351535)
MODEL : Wawa Nadwa
FOTO : Yojie@Conteng Art & Design

Mereka yang berkerja dibelakang tabir. Thanks semua.. =)Amy Ameera, jurusolek kami.. =)
Gambar yang terpilih oleh Yojie @ Conteng Art & Design.. =)Gambar pilihan aku.. Walahhhhhhweyhhhh!!
Jarang pakai merah.. Nampak garang bukan.. heee!
Purple!! I likee.. =)Pink itu jambuu.. Jambu la sgt.. Hahha!Sekian, itu saja.. =)

Tuesday, February 23, 2010

Make Over (Exclusive)

Pheeeeewwwiitt!!

Hahahah.. Rasanya jarang aku tempek muke aku kat blog nih tanpa make up, paling kurang pun mesti berbedak, eyelinerr harusss dilukissss.. Itu sudah mencukupi bagi ku.. Tak selesa kalau tak tempek pape, sbb muke nampak pucat dan nampak cam orang sakit je.. =)

Tapi entry ni istimewa sikit, buat ulung-ulung kalinya Cik wawa tempek muke yang agak huduh ckitt tanpa secalit make up. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!

Jgn takut.. jgn larikkk.. Ni cik wawa niii.. Betuiii cik wawa yerrr.. =)

Gambar sebelum..
Aku akan di 'make up' kan oleh Amy Ameera, jurusolek dan juga blogger. Sila klik klik singgah n cuci mata kt blog Cik Amy yerr ... >>www.amy-ameera.blogspot.com
Hasilnya..

Taraaaaaaaaaaaa!!


Cik wawa sendiri terpegun melihat wajah sendiri setelah di make over oleh Amy. hahhahah! Cam eyhh eyhh aku kahh..??

Aku tak penah pakai bulu mata palsu jadiii mata ni agak berat dan terkelip kelipppp sesajorr.. Cam tak selesa.. Cam ade mende berat tang mata nih.. Tapii aii shukee sgt!! lalallala..

Heran, camner la Rozita Che Wan buleh pakai tebal2 gini kan.. Tang mata paling lama si amy keje kan.. kalau orang yg sensitip bahagian mata dh tentu2 mata berair je.. Hiks! =P
Latar belakang tuuuuuuuuuuuuuu yang paling mahal beb.. Susah mau dapat.. Wakakkakka!
Ini dia Amy Ameera.. Orang yang bertanggungjawab menjadikan muka ku sebegini rupa.. Aii sangat berpuas hati dengan keje beliau. Sangat teliti orangnya.. =)Sebenarnya aii tak penah pakai tudung gini. Uwaaaaaaaaaaaaaa nmpk sungguh b0latt.. Tak shukeee tak shukee!! hahahhahaa..
Utk apakah makeup2 bagaiii..?? Tu next entryy ku ceritakan.. Tungguuuu!!

Tunggu gambo2 lain dari photographerrrrr nyerr.. Tu yang lambat nk update tu. Hahhaa! Bile kah mau dapat nii?? tak saboo dh nii.. =P

SOLEKAN : Amy Ameera (019-6351535)
BLOG : http://www.amy-ameera.blogspot.com

TQ!

Monday, February 22, 2010

Si PUTEH sudah OKEY!!

Ni dia kesan kemalangan kecil pada tempoh hari. Sebenarnye takde la teruk pon, cume biasa la si PUTEH kan kereta kesayangan aiii jadi terlebey emo ckit pagi itu. Hahhahaha!

Gileee kooo.. Ku jaga bagai nak rakk, bile jadi camni tak ke ko emo lebey kan.. Rasa nak nanges tgk si PUTEH tercalar sebegini.. Aduhh terluka hatiku.. Heee!! =PSyukur kerosakan yang aku alami tidak berapa teruk berbanding kereta pak aji itu. Lagipon dia yg seret sendiri kan. Bukan salah aku pon.. =)

Hasil dari perbincangan dengan wife pak aji tu, aku mengambil keputusan utk menerima saja pampasan yang dorang ingin berikan. Malas mau besar-besarkan hal yang kecil je. Takmo kasi lebeh, takmo kasi kurang. Nak kasi byk tuh je, aku pon kena survey dulu kos cat bape kan. Kira ngam ngam soiiii dia kasi.. So settle sudah!!
Jumaat petang tu dh jumpa satu bengkel ni, kira org melayu punya. Yang lain byk kedai tutup, masih cuti CNY lagi kah??

Kat area ampang tuuu memang berlambak-lambak kedai kereta.. Bengkel ketuk, bengkel tayar, bengkel cat, bengkel ekonn dan macam-macam adoo.. Promote ampang ckit.. Wakakkaka! Cam siot je..

Hari ahad semalam ku pi hantar kereta utk cat. Baikk sgt pemilik bengkel ini. En Rosli namanya.. Mula dia letak harga gini gini, bincang2 dia kasi murah ckit.. =)Alhamdulilah.. semua kembali seperti biasa. Senang sungguh hatiku melihat si PUTEH sudah OKEY!! =)

Puas hati dengan hasil keje En Rosli.. Terima kasih!! =)
Petang tu kan kena marah dengan abah.. Balik dari amek kereta tu, gegeh ku pi cuci kereta weyhhh! Yela dh kotor pi la cuci kan.. Aku ni takleh tgk si PUTEH aku ni jadi si KUNING.. Sekali kena marah.. hahhaha!

Asal?? takleh cuci ke?? Cat tu turun kalerr ke?? Bukan ke dh kering.. Aihh!! macam2.. =P

Bermandi manda bersuka ria di kemensah..

Cuti lama CNY lepas, kami sekeluarga pi berkelah di Kemensah. Tak penah lagi jejak sana, jadi perasaan excited tu membuak-buak. Abah kata tempat tu besttt..

Sekali sampai je terus cam "Alahaiiiii!!!". Indah kabar dari rupa. Tak la best mana pon, tgk air takde jernih pun, cetekkkkk je. Hhahahaha!

Perjalanan kesana amat mencabar weyhhh.. Bukan ape jalan dh la kecikkk, kira satu kete je lepas tu kalau aku la. Hahhaha. Bayangkan jika bertembung dengan kereta lain, tak ke ko cuak disitu.. Sib baik den tak bwk kereta, kalau tidak gigil lutut ni haaa.. =P

Kalau berkelah dengan ayahngah, mesti ada khemah disediakan. Hehhee! Senang nak tukoo pape, dijamin tiada cctv. Kat dalam hutan ni mane la tau, ade plak mat skodeng.. hiks!
Si Puteri kesayangan ramai ini, orang pertama antara kami yang terjun sungai dulu.. Sesi menghidupkan bara.. Makngah orang bertanggungjawab menghidupkan bara.. Yang aku tiup2 tak nyala, sekali makngah tiupp nyala terus.. Hebat hebat.. Kagumm sebentar.. Haha!Tukar tempat.. Carik tempat yang agak redup utk sesi membakar ayam..
Sesi membakar yang pertama diserahkan kepada mama, makngah dan abah.. =)Kami yang muda2 pi menterdarah dulu.. Lapoooo!!Mama masak nasik lemak pada hari itu.. Mulut penuh sempat senyumm.. Smileee gurlll!! =)Pas makan, keje keje pembakaran diambil alih oleh kami. Pembakaran tu takleh bleh blaa je. Hahhaa!

Gegeh mengipas.. Kejap je ni pastu hilang.. =)Ni action je lebeyy.. Lakonan semata-mata.. =PSi budak kecik bersama selipar besarnya.. Pakai maklong nyer selipar yer sayang.. =)Yehaa! Sesi bermandi manda.. Alahaii cetekk nyerr.. Heeeeeeee!!Peace yoo dari dak m0kk!! Semakin gem0k dak ni. Aihh! lantak lah! ahaks..Masa ni masing2 takut dh basahkan diri... Huii sejukkk... (~_~)
Shuke gambar ni nampak sgt sgt sgt happy..Apa yang diborakkan pon taktau la.. Gelak sesajorrr.. Layann huh!!yeyyy!!Eeeuuww!!
heeeeeeeeee!!
Muke adik kelakar. Haha!
Mari tgk sapa paling lama.. huhuhu!! Aku org pertama naik. Haha. Somput den! Misya paling lama.. Hebat hebat.. Vangga!! =)
Makngah n mama j0in mandi.. lalallaa!Bayangkan camne nk mandi kalau airnya gini.. Rendam kaki buleh laa..
Cuba utk merendamkan diri masing2.. Tgh syok2 beremdam datang sekor katakk.. Kelam kabut larik. Hahha! Pastu dh susah hati nk mandi dh.. Takut katak muncul balik.. Ish katak ni menganggu org saja.. =PKami bersuka ria mandi, si bapak bapak dan cucunya senang hati tido diatas.. Hahhaa! Abes kalau semua mandi sama mau jaga barang. Iyer d0k???
Along & Adik..
Ni sesi mandi yang kedua sebenarnya.. Semua turun mandi sekali. Dengan ayahngah n abah pon join.. Kali ni main simbah2 manja gitu.. =)
Mama menjadi mangsa keganasan. Hahhahaha! Buli bulii bulii.. =)
Yheee!! Baru lepas tukoo.. Nak kemas2 mau balikk..
Menyuap pakcik nyer kopok.. Masa ni tgh mengemas, ku letak dak kecik atas beg dan bantal. Puteri baikk senang nak jaga. Senang je nak pancing soh d0k diam, kasi makan kopok byk2.. Hiihihih. =)
Pose bebehh!! Puteri memandang dengan eksyen nyerr ke arah kamera.. =)
J0m balik!!
nmpk suar bwh tu basah. Owhh tu kena menyeberangi sungaii.. Kawasan seberang lagi lapang jadi nak taknak kena la basah sikit.. =P

Dorang pandai huh.. baju2 basah sume sumbat dalam beg guweee.. Beratt gilerrr.. Cis!
Ok balik.. Baii!!

Takmo dtg cni dah. Tak best! Best lagi bukit belacan. Hahhaha..
Sekian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998