Thursday, December 9, 2010

Asam Pedas Ikan Kembong..

Yer yer aku tau la aku ni tak berapa hebat didapur tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sekurang-kurangnya aku tau la memasak tauuu. Takde la malu sgt kan dengan bakal makpak mentua nanti.. Hehhee!

Jgn plak nanti bakal mak mentua suh masak ayam berempah, gulaii temp0yakk, masak lemak ketam, spegetti cekeroni ke hape ntah mampus taktau buat. Nak search tenet pon tak sempat.. muehehehe!

Erk eleh! relakss.. belajar sikit-sikit ok ape kan.. =)

Masa sekolah dulu, memang mama serah bulat-bulat kat aku ni masak utk adik-adik, kasi dorang makan. Kira dulu hebat gak lah, main campak-campak pon jadik lauk tuh. Adik-adik pun elok je membesar dgn sihat. Hahhaha!!

Ckp ape yang aku tak masak. Ikan bawal masak sweet sour, kari ayam, kari daging, segala mak nenek sambal, masak kurma, telur masak kicap, daging masak kicap, ayam masak kicap?? semua masak kicap, semua dah lulus.. Tapi kena tgk resipi lah.. kekekkeke!

Hujung minggu lepas, den torai masak asam pedas ikan kembong. Sebelum ni ada gak masak tapi rasa kurang kawww!! Kali ni walaupon bahan tak bape nak lengkap tapi s0dap plak tekak aku ni rasa.. MAsak asam pedas adalah lauk kegemaran aku yerr..


Nah! tgk gambo je la okeyy.

Resipi takyah kutt. Dah tentu tentu korang lebih hebat masak dari aku.. kan kan kan.. =)

Kalau aku dapat lauk asam pedas ni, kuah ni dapat hirup. Perghhh mabeless! hehe.. Mama & Mak (nenek belah abah), masak asam dorang mmg terbaekkkkkk!!!


6 comments:

lea said...

buat perutku makin lapar lak tengah hari cmni..huhu

mEiZ SHA said...

ni yang nak masak asam pedas lik keje ni kang..:)


feveret tuh!!
:)


sedap2..bile bleh try ni..heehh

Hezesuze said...

lagi besh kalo kuah asam pedas tu pekat giler kan uols?? huhu

Wawa_Nadwa said...

lea :

hehe gi mkn kang masuk angin plak.
=P

Wawa_Nadwa said...

mEiZ SHA :

my pebret tooo.
=P

Wawa_Nadwa said...

Hezesuze :

dap gak lah.
lagi bleh hirup. huii dap!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998