Thursday, November 18, 2010

Menu Raya Aidiladha

Biasa la menu wajib hari raya yg org selalu buat lemang, rendang, nasik impit, kuah kacang, kuah lodeh, ape lagik erk.. Hmm macam-macam lagi lah. Kadang tuh dh jemu makan makanan yang sama.

Haaa menu kiteorang plak utk tahun ini adalah nasik minyak. Takyah tunggu kenduri kawen baru nak makan, ckp je nak nasik minyak mama buleh masak.. Hehehhehe!!

Siap mama jerit kat dapur soh tgk dia masak, belajar camne nak masak nasik minyak ni. Hahhaha! lawak ok. Sonang ajo eyhh.. Ok ok dh tau dah.. hiks!
Lauk plak dah tentu ayam sbb ayam la paling laku sekali dan cepat abes berbanding daging kan. Ayam masak merah kotttt.. Hohoho! Setapp mehh tapi pedass..

Rendang daging, kuah kacang, nasik minyak dan ayam masak merah semua abeshhhh! Takde belen-belen.. Kira ok la tuh takde membazirkan masak byk.. =)

Jiran sebelah puji kuah kacang mama sedapppp.. Oh tgk la mama sape yg masak.. muehehehhehe!!


6 comments:

Memorabilia said...

ni mesti sgt2 bestkan

atty's said...

lapar perut ni tgk nasik minyak...

Wawa_Nadwa said...

Memorabilia :

sgt2 best!!

Wawa_Nadwa said...

atty's :

hehe..
pi la mkn kak..
=)

cikbunga said...

wuwuwuwu..memang sedap tu.. nak resipi ayam tu leh..kecoq air liuq la..kita lak buat nasi daging cicah air asam:)

Hezesuze said...

meh ler bagi akak rasa rendang ko wawa....teringin ni hhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998