Wednesday, November 24, 2010

Contest CHILABAEY'S

Ini adalah contest ke dua yang aku join ok. hahahhaa!! Soalan yang mencabar dan membuatkan aku pikir byk kali nak join sbb aku ni bukan pandai nk jwb pon. Lagi-lagi ada slogan. Tapi akhirnya aku sahut cabaran Chilabaey's aka Pakngah utk join contest nih, tanda sokongan juga sebenarnya.. hihi!!

Koooo tak tau yg aku gegeh ok carik pokok utk jawapan contest nih.. Sanggup tuuu gi umah umah org amek gambo pokok tuh. Balik je kerja mata melilauuu carik pokok tersebut. Bila dah jumpa tuh tak reti plak tuh nak snap gambo yg terbaek. Ahh lantak janji dpt dari tak dapat langsung. kekekekkee!!

Meh meh join!
Apa-apa baca ni dulu syarat-syaratnya okeyy!! Baru jawab soalan.. hehe!

Click -SINI- untuk syarat2 contest
Click -SINI- untuk syarat2 kelonggaran soalan pertama

Ok dah baca syarat baru buleh jawapan soalan.
Tarikh tutup adalah seperti berikut :

Tarikh Tutup Baru : 29 November 2010
(Jam: 11.59 tengah malam)
.
.



SOALAN PERTAMA

- Cuba teka dan namakan tumbuhan seperti di dalam 2 keping gambar di bawah....
- Tangkap/capture gambar tumbuhan tersebut seperti mana yang telah aku potretkan....

P/s : Aku tak kisah pakai kamera apa, janji sama anglenye... Kamera phone pun takpe...


Gambar satu
Gambar dua

* Klu : Tumbuhan berduri... Sakit kalau kena kulit... Tapi sakit lagi hati kalau tak kenal.... Kedua2 gambar tersebut adalah tumbuhan yang sama....

____________________________________________________

SOALAN KEDUA

- Pada pengamatan dan pemerhatian korang, sila berikan jumlah barangan Apple yang aku ada...???
- Sebutkan kesemua gadget tersebut...

* Klu : Ini memerlukan anda memasuki semula entry2 aku sebelum ini....

_______________________________________________

SOALAN KETIGA


- Restoran mana yang paling mahal dan menjadi salah satu favorite restoran oleh empunya blog...???
- Berikan lokasi restoran tersebut... Serta koordinat tempat tersebut.. (Takdelah, koordinat takyah...)
- Attach kan/disertakan satu gambar semasa aku berada di dalam restoran tersebut....

* Klu : Ini memerlukan anda memasuki semula entry2 aku sebelum ini....

__________________________________________________

SOALAN AKHIR

- Lengkapkan slogan ini :

BLOG CHILABAEY'S SPOT MENJADI BLOG PILIHAN SAYA (PADAHAL NAK MASUK CONTEST JER) SETAKAT INI KERANA ____________________________________________

(Suka hati koranglah nak taip berapa patah perkataan... Lagi bagus korang mengampu aku, lagi banyak markahnye... Tapi kalau terlebih mengampu pun, aku tolak markahnye juga.... Hehehehe....)...

Nota: Soalan terakhir ini adalah untuk tujuan menentukan pemenang akhir nanti sekiranye jawapan anda adalah sama dengan peserta lain....


Selamat Mencuba!!




Utk keterangan lebih jelas sila klik SINI


1 comment:

ChiLaBaey's Spot said...

Wah sempat juga yer... Hehehehe... Bagus2... Insyallah mungkin Wawa jadi pemenangnye nanti... Manalah tahukan... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998