Tuesday, November 9, 2010

25 facts bout ME!

Tagged by Effa

Walaupon terpaksa memerah otak untuk menyenaraikan 25 tentang diriku, tetapi aku rasa TAG ini sgt menarik. Ingat senang?? Sgt susah. Anda sila buat jika anda rasa anda HEBAT. Sila sila.. Tak payah nk tunggu aku TAG, sapa volunteer nak buat sgt dilau-alukan.. ihihihiih!!

1. Aku ni sebenarnya seorang yang mudah naik hangin bila?? Orang cuba melawan, cuba menentang, cuba mencabar, cuba mempetikaikan ape yg aku wat dan kuwang hajor.

2. Aku tak suka org selalu tanya. Kenapa?? kenapa?? kenapa?? terutama si Lalan. Dia mmg shuke tanya dan ai tak shuke nak jawab. Sorry! Hahhahhahha.

3. Aku sebenarnya seperti wanita lain yang mudah mengeluarkan air mata. Tgk cerita sedey ke?? Tgk gambar buang baby ke?? Kena tengking or mereka yg suka tinggikan suara dgn aku. Huii kejap je air mata ni keluar deras.. hehe!

4. Pantang nampak kasut. Kalau cantek dan murah mesti nak beli walaupon dalam kabinet kasut tu dah penuh utk aku. Tuu satu kabinet tu aku punya kasut je tuh.. heeee!! Baru-baru ni pon baru beli 4 pasang kasut sekali gus sbb?? MURAH!! lalallallaa~~

5. Kebanyakkan baju kurung or kebaya adalah warna purple.. =)

6. Suara sedap ke tak ai fedulik ape, ai tetap shuke menyanyii.. Hahhaha! Tapi nyanyi utk diri sendiri sahajorr, depan org tertiba suara tak keluar. Suara malu kott.. hiks! Keluarga aku juga suka menyanyii terutama atuk. Suara dia macam P.Ramlee ok. hihi!

7. Makan shuke bersuap. Huii lagi-lagi mama yg suap. Aii buleh makan berpinggan pinggan. Selain mama, Lalan mmg shuke suap ai. Sebelum dia makan dia akan suap aku dulu. Sampai paksa paksa org suh ngangaaa.. Sweet je. Heeeeeee!!

8. Make Up. Rasanya semua perempuan shuke kan kan kan. Ke aku je?? Ish mustahil korang tak shuke. Kalau aii tak make up sudah pasti org akan ckp "wawa tak sihat ke??". Muka pucat giler jadi aii akan make up sebelum keluar rumah. Kalau malas sgt pkai eyeliner sahaja sudah ckup.

9. Orang kata aku GARANG. Garang kott.. Ntah la sebab suara aku kuat kot. Nasib sape dpt gadis ini.. hehehhee!! Bukan garang la, tegas sebenarnya. =)

10. Aku buleh je memasak cuma bila dah lama tak masak skill masak tu hilang secara tiba-tiba. Dulu masa sekolah aku kerap memasak, tapi bila dh kerja ni dh kurang plak. Selalunya masakan aku kurang masin, takut nk buh garam lebih2 macam masih teragak-agak pastu belagak plak tuh takmo rasa.. hahhaha!

11. Suka ais cream perisa vanilla je. Perisa lain tak shuke.

12. Kalau roh rajin muncul, aku suka tukar posisi barang dalam bilik. Kira 2 3 bulan sekali, katil tu mesti berubah tempat. Hehhehe!!

13. Pipi tembam. Oh sebenarnya aku memang spesis pipi gini, memang tembam sesajorr takleh nk kempis-kempis kan dah. Heee!! Kalau selongkar balik gambo-gambo lama mmg dari dulu pipi ni kembang semacam. hiks!

14. Alegik dengan habuk. Kalau mengemas rumah tuuuu, bersin tak henti-henti sampai dah abes mengemas. Huii seksa..

15. Duluuuuuuuuuu aku suka pendam segala benda masalah. Tu yg migrain kot. Sejak kwn dengan Lalan, sekarang dia byk bagi nasihat dan kat dia juga la tempat aku luahkan segala masalah. Dia penasihat aku yg terbaek!

16. Lebih gemarkan makanan lauk kampung berbanding makanan western. Kalau kadang2 tu takpe la, tapi pastu tetap carik nasik. Sambal belacan adalah pembuka selera. Petaii plak perghhhh mabeles..

17. Masakan mama adalah tersedap diduniaaaaa, lagi sambal. Kadang tuh sampai paksa paksa mama masak sebab rindukan masakan dia. Kalau mama masak ai akan makan dengan banyak nya. PUas!!

18. Sekarang aku shuke bela ikan perhiasan. Sebab c0mey!! tapi mudah plak ikan ikan tuh matik. Pastu beli baruu.. Sampai t0key ikan tu dh kenal aii. =)

19. Pantang nampak jerawat sebenarnya. Mesti nak picit dan sbb itu muka aku ni dah macam oh bulannn.. lalallalla!!

20. Seorang pemandu yg cekap kot. Hehhehehe!! Sbb pkai kereta auto, agaknya kalau manual gigil gak kot. Tension kalau org pandu slow giler dan aku dibelakang dia. Adoii buleh sawan tauu kt belakang tuuuu. Dah penah mandu sendirian hingga ke JB.. =)

21. Berdikari. Yer yer itu aku, tak suka susahkan orang lain termasuk mama abah. Selagi buleh buat sendiri, aku akan buat sendiri. Tapi jangan terlalu berdikari sgt nanti lelaki ni ngada-ngada terutama si lalan tuh. hahha!

22. Pantang nampak kamera. Kooo suh posing, laju je buat dan senyum tanpa sebarang bantahan.

23. Kuat berangan gak. Selalu berangan pasal masa depan. Hehehhe!!

24. Ayam goreng, sambal ayam, nasik ayam, ayam masak kicap, rendang ayam dan lain-lain, ai suka bahagian paha dan kepak nya. Bahagian dada ai paling tak suka sbb jenuh nak kunyah kasi habes daaaaa.. hihi! Sekarang taktau la napa takleh makan ayam, mesti hidung gatai. Oh takkan alegik ayam plak kott.. aiyoo!

25. Aii nak belajar berenang. Sampai sekarang belajar terapung tak pas pas. Kecewa. Tapi aii takkan berputus asa, akan belajar sampai pandaiii.. yeahhh!

OK ckup 25. Rasa cam nak tambah sampai 30, dah akhir nih cam byk plak nk bubuh.. Hahhahhahahhahah!!

2 comments:

Hezesuze said...

ooooooooooooo baru ler akak tahu pangai uols huhu

psstt meh join lucky draw yg akak anjurkan..huhu

mEiZ SHA said...

waaaaaaaaaaaaa manyaknyer yang..:)
kena berhati2 nie
hhehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998