Wednesday, October 20, 2010

Kenduri Doa Selamat

Tempoh hari Mak Tam, adik kepada mama ku adakan kenduri doa selamat kat rumah dia. Siap call suruh aii datang awal tolong-tolong. Ai ni kan tau2 je la kalau tak suruh, takde aar nak datang awai nya, tau datang makan je. Huhuhu!!

Ai ok je nak datang awal takde masalah sbb hari tersebut tak ada apa-apa program. Kebetulan kerja plak pas je abes buat kerja terus ke rumah Mak Tam kat Sentul.

Dulu kemain susah lagi ok jalan kt sentul tuh, buleh sesat-sesat lagi. Tapi sekarang ai sudah terer jalan itu.. Hohoho! Cam besaQ sgt sentul tuh kan.. Hahha!Sampai-sampai je gegeh ok trus tanya nk buat ape. Beruntung sapa dapat, rajin sungguh anak dara nih taw. Masuk bakul, angkat sendiri. yela sape lagi nk puji kalau bukan diri sendiri. MUehehhe!

Tolong potong2 aje. Aii bab potong memotong serahkan sahaja pada yg pakar sbb aii shukee sgt. Sampai rosak kuku terpotong. Nasib kena kuku kalau kena jari tak pasal2 cedera, dah turun harga hantaran kang.. hahahha!!

Amek makan dulu sbb lapoo ok tak makan dari siang. Owh turun sekilooo.. =)Tu diaaaa.. Adik beradik. Muka cam photostat je. Hihihi! Antara adik beradik Mama, muka Mak Tam nak dekat sama dah. Sampai kadang2 anak-anak tersalah panggil. Huhuhu!

Kalau berdiri bleh tau la mama yg mana sbb mama lebih rendang ckit. kekeke!Along & family.. Along adalah sepupu ku yer, antara yg paling rapat. Yang bertudung manis itu wife dia, Misha. Dan yg si kecik itu anak perempuan dia, Puteri. Kejap panggil puteri, kejap panggil dhania. Sekarang si bapak nya panggil Puput plak. Aiyooo.. Teruk betui panggilan itu, dont like l0h.. tukar2!!!!
Tok Ma & Puteri. =)
Malam itu ai hanya makan laksa aje. Laksa tu my pebret ok. Nampak je laksa terjah laksa dulu menu yg lain tak usik dah. Hehe!
Ini pertama kalinya aku tido rumah baru Mak Tam nih setelah dipujuk oleh fifi si tudung hitam itu. Memang dah standby baju pon saja bwk baju lebih. rumah Maktam ada swimming pool, konon ingat nk mandi buleh ada kenduri kawen plak kt bwh tuh..

Sekarang ni kalau nk belajar berenang gi je rumah Mak Tam. Huii belajar timbul kan diri tak pas pas.. Susah tol.. Kekkeke!!
Sedang mencari guru renang utk mengajar ku berenang. Ada ke?? tapi nk pengajar lelaki sahaja ye. hahhaa. buleh gitu???

6 comments:

Naz said...

sy volunteer nak jd chegu... :p

Hezesuze said...

apa susah suh jek cikgu lan ngajor berenang...kompom ko pandai berenang wawa...mihahahahaha

Wawa_Nadwa said...

naz :

owh laju je erk.
hahhaha!

Wawa_Nadwa said...

kak heze :

masalahnya dia tau berenang ke kak oii..
hahahhaha!!

nesloais said...

hati2 potong kuku.. hhahahahaa...

Rashid said...

ngajar berenang.. ehem ehemmm ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998