Monday, October 18, 2010

Jgn panggil MAK..

Haaa haaa.. ai kan dah jadik MAK sekarang ni uollssss.. Tau?? Tak ingat?? Ok klik entry nih 'Muke Aku Nampak Garang Ke erk?' ok..

Atau entry 'Zoo Negara' ni pon buleh, entry 'Bwk mat saleh masuk hutan' pun buleh gak. hahhaha! Ai malas mau cerita balik.. Hiks!Alia, dari kecik sudah diajar mama dia panggil aku MAK. Mula-mula aku cam tak amek kisah sgt, yela ada apa pada nama kan..

Bila dah besar ni kerap plak anak aku ni panggil Mak. Ai rasa tertiba jadi mak mak d0lu d0lu yooo.. hahahhaha! Mula dh rasa tak glemer tau panggil MAK.. kekkekeae!

Bila dah kena sound macik macik aku "Ishh ape koo ajar anak angkat koo tuh panggil mak kakak.. Panggil la mama ke?? Dah macam org tua dah koo. " hahhaa.. kuwang hajor tau terguris hati ni dgr.. hiks!"Alia.. Nanti jgn panggil Mak dah yerrr.. Panggil la Mama ke?? Mummy ke?? Eebu oso cann ok.." Eceh nak yg glemer aje. hahahhah!

Dia anguk-anguk je pala nya. Paham ke idak tak tau la teman. Yela kena paham budak dah beso gini bila nk ubah tu susah sikit kan. Bila suh panggil mummy dia geleng yer tanda takmo. Ok ok it's up to u nk panggil ape.
Masa ni baru balik tgk cite Magika..

Bila dia dah sampai rumah, mama dia kak As msj aku.. "Nadwa, pelik akk anak tertiba panggil nadwa mummy.. kejap mummy, kejap ibu.." Hhahahhaa. Owh tak sangka dia ingat apa yg aku ajar tadi.. kuikuikui!!Sekarang ni aku dah jarang amek si Alia nih. Yela sibuk program itu, sibuk dengan program ini lagi raya ni open house sesajor. Sampai anak yg call Mak yer tanya "Mak bila nak datang sini.. Tak nak amek kakak ke??" Alololoo shian plak aku dengar..

Teruk betui aku nih kan.. Heee!! Mak sibuk keje sayang... Alasan terbaek! =)

2 comments:

Hezesuze said...

hahaha iyolah wawa...panggilan mak tu mcm org tua lak..ngeeee

ibu pun ok wat...huhu

ChiLaBaey's Spot said...

Uisshhh dah besar dah budak ni... Yer Makkkkkk....!!!! Hehhhehehehehe.... Kirim salam kat dia yer Dak Cumel... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998