Wednesday, September 22, 2010

W0ii bodohh!!

Ape perasaan anda bile ditempek cam gini??

Rasa nak balas balik je.. "Ko la bodoh!"

hahahha!

Kisahnya begini..

Malam raya tuh, biasa la budak-budak mesti main mercun dan bunga api kan. Macam-macam jenis mercun dorang bwk balik. Bunyik plak ade yang sopan, ada yang kuatt bagai nak gugur jantung den ni haa.

Budak2 muda mane la nak main mercun yg sopan-sopan tuh kan. Lagi bunyik kuat lagi suke kooooo.. Ade satu mercun nih, tak tau la nama nya ape mercun bola la kot yg bunyik kuat tuh. Sekali bakooo dummmmm kuat gile ko, terbaling plak dekat ngn umah sebelah tapi masih dihalaman umah Tok yerrr.

Sekaliiiii dgr suara lelaki "Woiiiiii bodohhhhhhhhh!!" suara marah nampaknya. Terkejut la kiteorang sbb dia ckp bodohh, kalau tegur baik2 mungkin takde la bengang sgt kot. Mungkin dorang terkejut sgt kot.. Aisey dah terbaling nk buat lagumana..

Mak pak taknak la masuk campur memang salah anak-anak pon, jadii soh main belakang umah senyap-senyap. Mane ade org main mercun senyap2.. hahahha!!

Kalau koo tegur elok2 ok kita buleh terima lagi, tapi bile dah mengeluarkan perkataan "BODOH" tak ke kurang adab namanya tuh. haihh!!

Meh la tgk gambo2 dorang main mercun.. =)

Tgk tgkk org tua sama hebat je ngan budak muda main mercun gak. Tapi takde la mercun yg merbahaya pon. Eksyen je lebih. Hahhaa. Batang yg dorang pegang tuh plak, Tok (nenek) yg kasi okey..Nampak disitu Tok aku sendiri mengalakkan mereka bermain mercun dengan seoronok nya. Hehehe. Batang tuh bukan buluh yer, tapi roll kertas je ponn... heee!!Yang mengajar pon pak pak sedara depa gak.. hahahha!!Mercun plak mercun roket je pon. Dah kena sound takkan nk main lagi kan, hormat la juga jiran sebelah..Nak main org tua kena awasi sikit. Yela biasa la org muda ni kreatif dia tuh lain ckit..
Sebenarnya tak meriah la tanpa bunyik-bunyik mercun malam raya kan kan kan tapi main berpada-pada la jgn sampai terputus jari sudaa.

Yg bestt tu siap lawan dengan umah sebelah sana tuu.. Hehhe!!Senang-senang main je bunga api yg byk asap tuh laa.. muehehehe!!
Budi Bahasa Budaya Kita.

4 comments:

Hezesuze said...

hahaha lawak ler...kalo akak ler..tempek balik perkataan wooii bodoh tu kt dia huhu

ala2 berlakon ler...hahahaha

Diarihatiku1976 said...

terkojutlah bila dipanggil gitu

Wawa_Nadwa said...

kak heze :

haha.
tu nk tak berani plak kang kata cucu sape la ni.. hehehhe!!

Wawa_Nadwa said...

Diarihatiku1976 :

tu lah.
haih!!~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998