Tuesday, September 21, 2010

Kenapa perlu kikisss??

Haaa.. Hambek kooo!! Gamboo petai membuka entry. Lallaala!!~~

Yela takkan nk terus cerita pasal raya kan, apa salahnya didahulukan dengan cerita petaii.. Hahhahahha!!

Masa aku balik kampung sebelum raya tu sempat la berbuka di kampung bersama saudara mara. Lauk utk berbuka pula Sambal Petai Udang.. Perghhh semangat acik okk, tak saba menanti utk berbuka.

Tgk plak petai dia besaQ-besaQ.. Sekali dengan pokok-pokok koo bagi, pokok tu adalah hiasan je sebenarnya. heeeeee!!
Pastu mama soh kikis petai tuh. Aku ni tak bape reti makan petai yg kikis tu sbb kooo masak dengan kulit2 sekali. Alahaiii lemah acik nk makan kulit sekali, nak kutip isi je dah la potong halus2 jadii lupekan je la hasrat nk makan petai berbuka tuh. Heee!!

Gegeh acik kikis koooo.. Kalau sikit takpe, byk plak tuh sampai melecet jari ni haaa. Soh adik perempuan aku plak "Aku tak makan petai, ko makan kan, ko la kikis.." Cissss!! sgt menyakitkan hati sungguh. Hahhahaha!!
Bila tanya nape kena kikis katanya kalau kikis bau busuk tu kurang la ckitt. Lagipun elok makan sekali dengan kulit2 taktau la plak ape kelebihannya tak sempat tanya. Heh! =)

Kalau ko campak petai sebijik-bijik cam gambo bwh ni kan s0dapp ckit. Pueh acik nak makan. Huii mabeles.. Hihihihiiii..
Huii sape yg tak makan petai rugii woo.. cuba la try testt tgkk.. Sekali masuk jamban bauuu tu mak dat0kk menusuk k0lbuuu. Masing2 mase tu tak ngaku makan petai woohh. Kekekkeke!!

2 comments:

Hezesuze said...

psstt...kalo uols nak tau..dalam tahun nie baru akak tau betapa nikmatnye makan petai....huhu

kalo tau sedap dari kecik lagik dah makan petai nie...ahakss

amboiiii udang uols beso2 belaka...huhu

Wawa_Nadwa said...

Hezesuze :

haa tu la.
ish rugi sape yg tak makan tuh.
hehehe!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998