Thursday, September 9, 2010

Gentel kueh bijan..

Kalau dah kumpul ramai-ramai sgt seronok buat kueh sama-sama. Kebetulan minggu lepas berbuka umah mak, semua ada plak tuh.. Alang2 dah ramai mak buat doh utk kueh bijan. Ape lagi masing2 sibuk mengentel je la malam tuh.
Tup tup kejap je dah siap. Ni pertama kalinya aku buat kueh ni salu makan je. Heee!! Bile dh nak abes acu jerit "Makkk!! buat satu lagi adunan.." hahhaha.. ciss!!
Sambil wat kerja sambil borak takde rasa bosan sgt. Aku duk atas tangga mak dah bising oh "Ni ape anak dara duk atas tangga neh.. Nanti bla bla bla " heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.. Saye lebih selesa sebenarnya dok ctu berbanding dok bawah, lenguh weyh d0k lama-lama..
Camni caranya yer kawan-kawan. Abes secubit kecik adunan itu, gentel2 cam guli pastu campak dalam bijan2 dalam loyang tuh.. pastu sedia utk digoreng. Digoreng tau bukan bakar atau rebushh.. Hehhee!!
Taraaa!! Ini la hasilnya. MUla-mula tu kan semua besar gabakk kiteorang buat. Hahhaha! Tak tau plak buleh membesar, bile dh kena sound baru la gentel kecik-kecik dan kiut-kiutt.. =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998