Tuesday, August 17, 2010

Trip Berkelah : Yeyy!! Sampai jua akhirnya..

Subuh tu aku tersedar dari tido, tgk sekeliling masih gelap dan masih ramai yang belum bangun dari tido. Aku baring semula dan terdengar sayup-sayup orang mengaji membaca ayat-ayat suci. Puas aku teliti bunyi itu, yerrrrr betul ape yang aku dengar tu. Pandang kwn2 sedang enak dibuai mimpi.

Huh berdebar rasanya siapakah yang mengaji tuh.. Beranikan diri utk bangun nak pastikan siapakah yg mengaji itu.. Lohhhhhhhhhh!! Nguppenya Pakcik Adib.. Heeee!! lega rasanya.. =P

Pastu yang lain juga bangun, aku ckp ngn kwn2 yg lain. "weyh j0m la kita shi-shi.. Ngah gelap lagi ni.. Nanti dah terang susah plak kita nk membuang.." Hahhaha.. Ayat baekk nyer padahal aku mmg dh tak tahan lagi sbb dari semalam tak buang terus tidoo... heee!!

Bertemankan touch light dan ced0kk untuk cebuk nnti.. hahahha!! kami memberanikan diri turun ke sungai, di celah batu-batu besar, disitu lah kami melepaskan hajat masing-masing.. uhhhh legaaaaaaaaaaa.. Kekekkekeke!!

Nak buek camno, dalam hutan mana ade tandas jadii nak tak nak memang camtuh la gayanya.. Hiks!

Masih gelap, masak buat sandwich sbb jap lagik kami akan teruskan perjalanan sehingga ke tapak yang sebenar.. =)
Haa dah terang ckit.. Nampak tak batu batu besar tuu disitu la kami tetttt.. haha!!

Dah breakfast, dah siap kemas-kemas semua. Kami memulakan mendaki, yang perempuan naik dulu. Kali ini lebih memcabar sbb lebih curam berbanding semalam.Walaupon penat, bila tiba tapak perkhemahan tu rasa berbaloii-baloiii.. Wahhhh cantekknyaaa!!
Lihat la d0niaaa.. hahhaha! Overr tuhh mcm mendaki gunung je.. hehehhehe!!Terpancar kegembiraan di wajah mereka..Puassss...Kami sudah berbau ashammm.. Hahhah!! peluh semalam plus peluh pagi tuh perghhhh bau tak henggat.. Kekkekeke!! Ape yang terlintas di pala hotak ni, nak mandi je bile tgk air yg jernih lagi rasa nk terjun terus. Memang tak sabar nak terjun, hilang risau terus pasal penyakit air kencing tikus tuh. heeeeeeeeee!!

Serius aku dh tak tahan dengan baju ni dari semalam.. Wuwuwuwuuwuw!!Orang kuat!! =)Mari mari kita pasang khemahh.. Khemahh baru tu yg excited lebih.. huuuuu!!Tgkkk tawan-tawan tantekk tak khemah kiteeee.. Hahhahah! Kaler orenn lagikk.. =)

Khemah ni tuk 6 orang, bayangkan aku bwk khemah ni semalam plus beg yg berkilooo tuhh.. Kompom balik badan sengal-sengal..
berposing bersama khemahhh.. haha!! nk jugakk.. =)Dlam khemah plak.. woii woii!! asal laki masuk khemah perempuan plak nii. Kaki aku dh bersedia nak sepak org ni. heeeeeeeeeee!!~Pantang talaa kameraa lajuu je larii posing, termasuk la baju biru kt belakang tuh. Heeeeeeeeeeee!!~

Lepas je dirikah khemah, ape lagi masing2 tukoo je bajuu bersedia tuk mandi. tapi sebelum tuh yg lelaki dh check kedalaman sungai tersebut bagi menjaga keselamatan kamiiiii..

Yang mana dalam tuh, dalam betuiiiiiiiiiii. Cetekk takde cetek sgt kira paras dada aku je haa.. kira ok la utk aku yang tidak reti berenang nii.. =)Dapur betui-betui belakang khemah kamii. Sedia utk masak makan tengaharii.. =)Cik cik abang basuh beras. Hahhahahah!!Situ la kami mandi, di situ jugak la kami membasuh makanan dan sebagainya.. Kira halal la. heee!~
Kami di dapur masak laukk.. Koo jgn terperanjat tgk lauk-lauk nantii.. Mewahhhhhh!!
Masuk hutan ada ais batuu.. Koo adoo!! Hahhaha.. Patut la dorang ngadu beratt bwk coleman tuh ghupenya ade aissss.. Hehhee!! Dorang kata klu dorang tau ade ais, dari bwh lagi dh buang ais tuh. hehe mmg lawak okey.. =)Laukk plak dah mcm kat umah. Salu org masuk hutan makan maggi je kan tapi kiteorang tak main la mkn maggi. Hahhahhaa!!

Menu : Kari daging (dlm tin), Kangkung goreng, kubis masak lemakk, ikan goreng dan air sarsi sejukkk. Sedapppp... lalallalala!~Basuh cik kak jgn tak basuhh.. Baldi kelabu tuh ade pelbagai kenangannnnn.. Ishhh!!
Aku dah siap tukoo bajuuu.. Ingat dh takmo mandi lagii soo dok je la atas batu tgk dorang mandii.. AKu ni takleh berendam lama-lama nnti saket kepala n kaki cepat crampp. Kang sakit sape susah hakuu gak.. Heee!!Tapi bile tgk dorang ni tak reti nk naik, rasa nk join la plak. Heeeee!! Larii pi tukoo baju balik. Mane tahan weyh tgk je kan.. =PAda kejadian yang mendebarkan disebalik kegembiraan itu. Betul org tua-tua pesan jgn terlalu gembira.

Adik yg berbaju hitam itu hampir-hampir lemas. Macam mane dia buleh berenang sampai ke tempat dalam tu pon kiteorang tak perasan. Tau-tau dah tenggelam timbul dan terkapai-kapai je. Yang aku duduk atas batu tergagam dan tak buleh ckp ape. Suara mmg tak keluar langsung hanya mampu melihat.

Nasib baik ade pakcik ucopp, terus terjun selamatkan adik tuh. Tapii dia juga hampir lemas, terkapai-kapai. Dorang yg dok kt tebing2 tadi cepat tarikk dan alhamdulilah semuanya selamat. Tapi akuu mmg fobia kejap dengan kejadian itu. Sgt mendebarkan..

Lari masuk khemah, nangis jap. Takut nya pasal. Hahhahah!! Pas dah reda ckit, dh rasa lega baru join dorang mandi.. =)Kira hari sabtu tu mandiiiiiiiii je dari pagi sampai la petang. Dah siap tuko baju bagaii, angin kuat ribut dan hujannnnnn. Aduhaii sib baik dah puas mandi baru hujan..

Sebab tu pakcik ni siap berbaju hujan. Hahhahha!~Soo lepak je la dalam khemah tunggu hujan reda.. Hiks!!
"Haii nasik goreng.. haii sungguh lazat.. sungguh enak.. sungguh sedap.." lupe plak lagu adabi tuh camne. Hee!! Makan nasik goreng utk makan malam.. Adoo juga BBQ okeyy. Sgt syiokkkkk wooo!! Makan sesajorrr..

Risau gak kalau balik KL tuh sakit pewot kan, alhamdulilahh semuanya sihat sihat sahaja. Takde cee-reet bee-rett! huhuhuu..
Tunggu mereka bakar ayam, udang dan sotong.. Nyum nyumm!!

Mak datokkkkk!! aku kelihatan sgt sakaiii ok, dgn suar singkat, dgn towel atas kepala. Ish ish ish kalau mama aku tgk mesti nangis tgk anak dia camni.. Heeheehe!! Korang kena paham duk dalam hutan takde masa nk cantik-cantik.. Hahhahah!! Masa tuh lantakkk la rupa aku camne pon. Ada aku kesah..??

Uwaaaaaaaaaaaaaa bile tgk gambo-gambo balik aku tak sukeeeeeeeeee ok. Hahha. Muke cam mintak penampooo!! Dh mcm minah indon takde permit.. muehehehhe!!
Owh kulit saya sgt hitam terbakarr dan macam berjemur kt pantai je.. Aiyoooo!!

6 comments:

cha said...

seronoknya wa camping.hari tu i pg camping gak tp kt laut haha

atty's said...

seronoknya tgk wawa..berkhemah..bagai ..
nasib takde apa2 kt budak yang lemas tu ye wa.

Wawa_Nadwa said...

cha :

sonok..tak kisah la laut ke sungai klu namanya camping mesti best. hehe!

Wawa_Nadwa said...

kak atty :

best kak..
hmm tu la alhamdulilah semuanya selamat..
takut sgt ms tuh..

Hezesuze said...

prghh cantik siut air terjun tu...ijau jek...

CikPuanMiera said...

suka betoi ang dok posing peace2 tu naa.. hihih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998