Monday, August 16, 2010

Trip Berkelah : Perjalanan malam yang mencabar

Sebelum puasa aku dan teman-teman sepejabat pergi camping di Sg Berkelah Maran Pahang. Ni first time aku join mereka camping gini, maklum la aii kan staf baru jadi agak segan nk join program yang mereka ni anjurkan. Aii kan pemaluu.. wekk wekk. haha!

Seriusss.. Sudah lama aku tidak camping cam ni, rasanya kali terakhir pon masa tingkatan 1 ke 2 camtuh lah.

Sebenarnya dorang ni tak ajak aku pon sbb dorang ingat aku ni jenis suke make up ,berkasut tumit tinggi cam tak biasa nk camping2 ni semua. ellowww!! tak nmpk ke muke aii ni brutall.. ade kata aku gitu.. heheheh!!

Aii sgt suke aktiviti lasak okey!! cume tidak berkesempatan je nk buat aktiviti tu semua, jadi bile dengar je dorang nk buat camping ape lagi aku dgn semangat je nk join. Siap beli khemahh koooo.. Tak ke over tuh?? heee!
Biasa la janji MELAYU kan, kata nk gerak kol 3 tapi akhirnya gerak lambat juga.

Ada kawan aku dah pergi katanya nk naik sampai atas tu mengambil masa dalam 1 or 2 jam camtuh la. Yang heran nyer dorang ni selamberrr je gerak lambat. Herannn takpe aku diam je..
Semoga perjalanan kami berjalan dengan lancar.. Amin!
Masa ni dah kol 5 ok. Aku diam kan lagi. Awatt lambat sgt nk sampai ni, mesti mlm baru sampai tapak.
Ok kami sgt teruja utk mendaki. Yeeehaaa!!
Bergambo adalah WAJIB.. kekek!
Masa ni masing2 buleh senyum lagik yer... =)
Sewa hilux utk masuk ke dalam sbb jalan dierrr mak dat0kkkk sgt terukk, berlubang2, berlopakk.. Sakit muntott dok dlm hilux ni. Hahhaha!!
Yeyyy!! Kami sudah tiba.. Ni bukan tiba ke tapak lagi erk.. Belum pon mula mendakiiii. Dah nk maghrib nii masih tidak mula naikk.. Wahhh! Dalam hati aku hebat giler dorang nk mendaki malam-malam nii..
Semua barang2 ni akan dibawa naik ke atas. Jgn koo ingat senang lenang nk bwk ko nyer beg je yerrrr.. Kena bwk yg lain juga. Dah la beg aku ni berkiloo-kilooooo.. Nyesal bwk bykk.. hahahha!!
Dah mula gelap tapi tidak gerak lagi, masih menanti yg lain tiba.. =)
Senyum la korang.. hahah!
Bile dah gelap semuanya menjadi agak sukar. Memang tak nampak ape pun lah dah la masing2 bwk byk barang, hanya beberapa org sahaja yg mampu pegang lampu suluh dengan jalan pula berbatu dan berliku.. Sgt mencabar!!

Rupa-rupanya mereka INGAT jalan utk ke tapak khemah tu hanya 15 MINIT SAHAJA yer. Aku pon pelik, ghupenya meraka tertipuu.. Hehe! Patut la gerak lmbt ingatkan dekat padahal sejam lebih tak sampai2 lagi.. Kuang kuang kuang!
Yang aku nih da tau dah 2 jam lebih so tak heran sgt la. kesian kt dorang sbb ingat kejap.. Bape kali gak kiteorang berhenti rehat. Serius!! Memang Penattttt!!Aku dengan bwk beg sendiri yg berat nk mamposss tambah dengan bwk khemah yg berat gak, bahu aku ni rasa nk jatuh dah ok. Dengan jalan berbatu agak licin, mendaki dan terus mendaki walaupon badan kecik ku ini memgigil kepenatan tapi gagah kan jugaaa.. Tu semua kenangan ok.. =)

Abg yang bwk kiteorang plak malam tuh cuak tak jumpa jalan. Haaaa.. biasa la jalan malam mmg agak susah ckit. Kol 9 lebih kami tidak dapat meneruskan perjalanan lagi sbb jalan seterusnya lagiii mencabarrrrr jadi kami terpaksa bermalam di wakaf aje.

Nasib baik ade wakaf, kalau tak tdo la koo atas batu.. Hehehe!!Masak maggi aje malam tuh. Itu pon s0dapppp.. haha! Sib baik ade dapur nk masak, kalau guna kayu api tak makan la kiteorang malam tuh. lallalalal!~
Malam yang sangat mencabar. Pas makan letak je kepala terus lelapp. Hahha! Penat sgt weyhh.. Tido dengan baju basah dengan peluh, muka tak basuh sgt tak selesa. Tapii tu semua kenangan bebb!! =)

Kenangan juga time nk shi-shi.. hahahha!! Tungguuu next entryy.. lallalala.. =)

4 comments:

Hezesuze said...

mak aii ko mendaki malam hari ke wawa?? ishh seriau tu....huhu

psstt camne ko shi shi tu?? ngeee

~~nAzIrAh aShAr~~ said...

sgt besh!!

Wawa_Nadwa said...

kak heze :

seriau sgt.
tp mata tak padnang kiri kanan pon. tgk depan je. ahhaha!

shi-shi kat batu batu kak.. tempat line clear..
hahhaha!

Wawa_Nadwa said...

nazirah :

beshh dikk!
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998