Thursday, July 29, 2010

Penyakit Kayap.. Help me plsss!!

Korang penah dgr tak penyakit ni??

Adik aku ngadu kata belakang dia pedih macam kena gigit serangga gitu. Pastu makin lama makin membesar plak kat tempat gigitan tu, dah macam kudis/ ruam cam tu la dah mula merebak kat tempat lain. Bile gi klinik doktor bgtau tu sebenarnya penyakit kayap. Doktor bg la ubat segala bagai, kayap tersebut makin teruk lagi ada.

Aku penah dgr juga kayap ni ade byk jenis, salah satunya kayap ular. Kalau dia mula bersambung kira dah bahaya dah, mungkin juga buleh bawa maut.

So, korang tau tak camne nk rawat??? Cara kampung ke?? apa2 je la yg buleh membantu ye.

Macehh!!

1 comment:

aenareal said...

try dptkan rawatan kat hospital dulu..klu g klinik mmg dorg suruh pergi hospital..haritu ade gak terkena kayap..guna ubat hospital alhamdulillah cepat elok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998