Thursday, June 3, 2010

Pengalaman Snorkeling

Pengalaman snorkeling sebenarnya amat menyeronokkan tapiii bagi yang kelam kabut macam aku nih pengalaman itu jadi mencemaskan. Heeeeeee!! aku ngaku okeyy...
First day mereka sudah bawak kami pergi snorkeling. Tu kira aktiviti pertama kami disana lah. Pot utk snorkeling tuh kedalaman kira kira 9, 10 kaki gitu la.. Cis!! sempat ko ukur kan, agak agak lah. Haha. Kalau kaki aku ni dah takleh jejak tanah kira dalam aar tuh. Hahahhahah!~

Orang lain laju je terjun laut koo, yang aku ni teragak-agak nak terjun. Walaupon berjaket bagaii tapi perasaan takut masih menyelubungi diri ku. Mase turun pon sopan je, tangan tak lepas pegang boat. Kekekkeke!!

Seyes weyhh, aku mmg tak buleh balance kan badan, rasa cam nk tergolek je lagi2 kaki tak jejak tanah tu yg gabra semacam. Hahhaha! adui lawak bile diingatkan balikk..

Dengan angin yg agak kuat jadi aku telah dibawa arus jauh dari boat. Gelabah jugakk koooo... Sib baik ade kawan sebagai pelampung ku. Kira selamat gak la. Hahahha! Puas dia cuba berenang ke boat tapi aku tarik jadi tak gerak la kami, dok je la kat situ sehingga diselamatkan. Buleh gitu?? cam sia-sia je snorkeling ptg itu, apa pon tarak..

Naik je boat cam nyesal gilerr turun laut.. Takuttttttttttttttttttttttttttt!! dan tak suke sgt.. heee!! mungkin juga first time kan, tu yg rasa gituu.. Tertibe je soh terjun dh la takde pengalaman.

Pergi pot yang kedua, memang SAh SAh aku tak turun. Takut yg tadi tak hilang lnk soh aku terjun lagi.. Owh no way!! Heeeee..

Gambar-gambar di bawah ini setelah kami pulang ke pulau. Haaaaaaaa.. Tgk takyah nk sibuk sibuk pkai jakett tuh, yang ni sangat suke sbb cetek aje yooo.. Hahahhaha! Cetek pon cetekk.. Ikan pon banyakkk.. Suke sukee!!~
Gaya cam profesional koooo. Padahal penakut gilerr dak nih.. Air pon paras pinggang aje okeyyy.. Hiks!!
Belajar pkai mendee tuhh.. Haaa baru aku tau camne nak gunakan. Patut la mase snorkeling tempat dalam tadi asal tak nampak pape.. Ishh rasa nak gelak guling-guling je kat diri sendiri. Muehehehhe!!
Macam-macam ada di bawah itu. Sangat cantikk.. Ikan plak sgt comel, rasa nk picit sekor sekor je ok.. Bile kasi makan tuh, byk plak yang datang jadi bertambah tambah tambah teruja aku nih.. Hehhe! tak yah susah susah pi tempat dalam kat cetek ni pon buleh ape. Yang pelik nyer yg cetek nih buleh je kalau aku nk berenang, hilang kelam kabut teruss.. hiks! (^_^)

Tapi kann BANYAKK gilerrr gamattt kat bwh sana yerrr.. Bile terpijakk geliiiiiiiiii je.. Hahhaha!! Sebelum kaki nk jejakk tanah tgk dulu ade gamat je tak.. Heeee!!
Rasa takmo naik ke darat.. Masih belum puas tgk ikan ikan dlm air tuhh, nak ke dalam takut.. =)Menikmati keindahan matahari terbenam.. huhuhu!!Best best bestt!! tu je yg buleh aku ckp kan.. (^_^)
Next entry Marine Parkk.. Tungguuuu!! lalallalallaa...

2 comments:

alwaradzi said...

salam kak wawa..best kan g snorkeling???

kalau kat pulau singa kat langkawi pon best..

kak wawa teringgin nk g langkawi kan?? jom la ikut.. sbb sya asal langkawi.. :)

El-Zaffril said...

Tetap kau kan... pose maut...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998