Thursday, May 6, 2010

Penternak lipas yang berjaya

Walaweyhhh!!
Tulun.. tulun.. tulun!!
Help me!! Help me!! Help me!!

(Gambar dari hasil tangkapan di google)
Sekarang ni kan uolls, taktau mane datangnya lipas-lipas dalam kereta aku. Adoiiii susah hati nak memandu yer. Dah la aku geli ngn lipas tu, bile ko nampak lipas kat dashboard berjalan seolah-olah mahu menunjukkan kewujudannya pada ku, tak ke mengelupur cari kain nak bunuh lipas itu, kain tu kain lap kereta yerr haha! Eeiii geli weyhh! Sib baik ade kain tuh, kalau tak tak tahu nak hempuk pakai ape.. lallalal!!

Tapi tapii tapiii lipas dlm kereta aku tu takde lah sebesaQ gambar di atas. Kekekekekek!! Puas den google kat tenet takde plak spesis yg dalam kereta aku tuh.. Lipas tu kecik ajoo yoo tapi dah nama pun lipas tetap aku geli.. Kalau la lipas besar cam gambar itu, mau aku histeria dalam kereta sorang-sorang.. Heeeeeeee!!

Pagi ni je dah 3 ekor lipas sudah mati ditangan aku. Wahh vangga vangga..hiks!! Tadi kat jalan depan great easten tu, tengah sibuk membunuh lipas tersebut, tanpa disedari kereta aku masuk jalan yg bertentangan. Huiii tertibe meremang aku, nasib baiklah takde kereta. Ni semua gara-gara lipassssssssssssssssss... Ishhh!!

Nak kata kereta aku ni bersepah takde la bersepah sgt. Kira masih sedap mata memandang. Sempat nak puji kereta sendiri..
Heee!! Memang kasut den byk kat bonett, tapi waa dah beli storage cantekk punya tuk kasut-kasut aii okey, jadi takde bersepah dah. Owhh mungkin sekarang ni lipas zaman kini pandai memilih kereta dan tempat tinggal yg bersih utk diduduki erkk. hiihihihih!!

Camne leh ade lipas erkk?? Adakah kereta aku terlalu selera utk lipas tinggal?? Ke dia buleh tersesat dalam kereta aku?? Masih berpikir-pikir..Aihhh!!

Sekarang ni nak mandu je kejap2 pandang keliling kereta mane tau ade lipas.. Kang dia naik atas aku, takk naya je.. Pergi keje kan pkai baju kurung, punyaa la kepittt baik punya kainn tak0t lipas masuk.. Wu wu wuu!! alaaaaaaaaaaa camnerr nihh..

5 comments:

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

fobia lipas terbang
takut masuk telinga

hehhhehe

A D I A said...

erk kena buh ubat gegat dalam kete. carefull ye drive tu, takut terkezut ngan kipas lipas tu.

Diarihatiku1976 said...

lipas... ee akak tak suka dengan lipas.... umah akak kalo ada lipas je cepat-cepat akak beli ubat pembunuh lipas.. ahahksss

ChiLaBaey's said...

Alhamdulillah... semakin berjaya business yang dilakukan yer Wa.... :)

SyimaSyaz said...

tempat parking wawa banyak lipas kot...cube check balik.kena buh ubat gegat lipas la dlm kreta...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998