Wednesday, May 19, 2010

Menjamu sedara mara makan dirumah..

Rabu lepas, keluarga aku buat makan-makan dirumah. Ini kerana ada seorang ustaz meminta utk melakukannya pada malam tersebut. Aku sendiri tidak pasti kenapa perlu buat hari rabu tidak hari lain, jadi buat ajorr lah tanpa byk soal. Tapi agak memenatkan sbb masing-masing keje nak masak bagai, yg paling penat sudah tentu mama yg bertungkus lumus masak. Lagipon mama halfday jadi sempat la masak lauk sikit-sikit.

Kalau dipikirkan balik, bagus jugak tu bagi mengeratkan hubungan silaturrahim antara ahli keluarga yang lain.

Lauk tidak banyak cukup sekadar makan malam satu family. Ringkas je menu nya, kari ayam, sambal udang petaii, sayur campur, ayam golek, sup fish ball, sambal belacan, ulam-ulaman, kuih muih dan lain-lain.Bacaan doa bagi memberkati makan malam pada malam itu.. Muke org yang tidak sempat mandi.. Siapa?? =PYerr yerr aku tak sempat salin baju yerrr, lagi-lagi nak mandi. Balik keje terus sibuk ke dapurrr, tau tau dah azan maghrib je. Tup tup tup sedara mara dah datanggg. Haa hambekk koo gini gayakk nyaa.. =)Nak makan sekarang tarak hidang-hidang, buffet je kan senang.. Mula-mula iyerr aiii ceduk kan nasik, abes tu ade nak ckit ade nak banyakk.. Lastt masing2 amek je la sendiri, tak kose aku. Kekkekeke!Mama masig sibuk didapurrr, nak goreng ape lagi ntah taktau la.. =)Mama & Mak Yang.. =)Mereka perlu dihidangkan, takkan nk soh tetamu luar bangun amek sendiri kott.. Hehehhe!!Pak Long..
Acu..
Pak Long & Mak Long.. Abaikan bilik bujang yg bersepah itu.. Hiks!Selekehh gilerr dak nihh.. ishh ishh ishhh!!Nyanyah menemani Mak makan.. Setelah semuanya selesai, tugasku kini beralih arah. Menjaga si kecik ini, Amar.. =)
Adam, Uni & Adif.. =)
Malam tu kan ade badminton.. Malaysia lawan ape ntahh.. Kemainn riuhh rumah tuh.. hahhaha! Aku yang tak bape nak minat ni pon terjebak sama. Hiks! Sib baik malam tuh malaysia menang, kira tak sia-sia la mereka ni sorak.. lalallalla!


5 comments:

El-Zaffril said...

Wawa, bila nak ajak aku

ibu_umairah said...

sambal tumis my fav.......tambah plak ngan petai perggggggggg.....

Wawa_Nadwa said...

El-Zaffril :

lenkali aku ajak koo eyh..
=P

Wawa_Nadwa said...

ibu_umairah :

petaii tu yg pentinggg..
mabeless..
hahahha!

ChiLaBaey's said...

Sedapnye.... terliur ni.... hehehehe.... Malam tu berapa pinggan Wawa tambah...??? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998