Tuesday, March 2, 2010

NOnton Niyang Rapik..

Jumaat lpas pi tgk 'Niyang Rapik' bersama-sama Kak Yanti dan Azri. Kak Yanti yang beria-ria ajak sebenarnya gi tgk cerita niyang rapik, memandangkan suami dan anak2 takmo tgk takot kot hehhee, jadi aku diberi kepercayaan oleh suaminya bwk bini dia nih.. =)Muke nmpk risau je?? Nape kak?? Mungkin teringat anak2 dan laki kat umah kot.. Org ade family gini lerrr.. =PMasa amek ni pon konon cam takde pape, tunggu si azri kat sini jadi takde la org perasan sgt kan. =PFilem Niyang Rapik nih, pasti akan membuat jantung koooo berdegup kenyang, bagai nk gugur pon ada sbb byk terkojutttt memanjang. Nak kata seram id0k la seram sgt pon cume kejutan demi kejutan dipaparkan..Niyang Rapik bermula dengan kematian Zack (Fizz Fairuz) akibat busung setelah pulang daripada kampung Niyang Rapik. Kematiannya membimbangkan rakannya yang lain yang turut serta dalam kajian sejarah di kampung terbabit.

Helmi (Kamal Adli), Saiful (Zed Zaidi), Zizan (Shaheizy Sam) dan Amir (Awal Ashaari) bercadang kembali ke Niyang Rapik untuk memulangkan kerambit lama yang diambil sewaktu melakukan projek tahun akhir kajian peninggalan sejarah di sana.

Kerambit yang diambil arwah Zack dikhuatiri menjadi penyebab kepada kematiannya, namun setelah memulangkan pusaka tersebut kepada tuannya, mereka masih diganggu pelbagai kejadian aneh. Kehadiran Laila (Liyana Jasmay) anak kepada Tok Neram (Nasir Bilal Khan) seakan misteri kerana tingkah lakunya tidak lagi seceria dahulu.

Keadaan menjadi semakin huru hara, anggapan mereka tersasar bukan kerambit menjadi punca. Kesilapan silam kembali menghantui.

Apa sebenarnya perkara yang mereka lakukan hingga membawa kepada kematian Zack? Siapa diantara mereka yang harus bertanggungjawab? Pergi la tgk erkk.. =)
Lakonan Shaheizy Sam adalah sangat membanggakan. Tertiba minat plak kat mamat nih. Hhahaha! Bile dia ckp dengan slumberr tuhh, aku rasa mmg sweet gilerr.. Heee!!

Antara pelakon yang lain, dia yang paling terserlah.. Dia cakap je satu panggung gelak termasuk la hakuu.. Hihihiih! Caya la bebb.. =)
Kakak dengan adik.. Lalallaa!Aku plak terasa aku ni kakak yang Kak Yanti ni Adik.. Alahaii!! Adikk adikk.. =PMari makannn!
Dah lama tak pi makan kat A&W nii.. Nyummmyyy!Bodyguard kamii.. =)
Pas je makan terus kena bwk bini org ni balikkk.. Takleh jalan2 okey.. Nnti kena ngorat plak sapa susahh?? Aku gak.. Kang kena jwb ngn laki dia.. Hahhaha! Ok nak kasi bintang lah dari 5.. =)

3 comments:

syafawani said...

hehe..awal! suka la tgk muka dia..:)

Lifesaver said...

wah!!!apa terjadi lepas tu???nak tau!!!

Y u Z z 9071 said...

citela wa smpi habis.....

nak tgk jugakla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998