Thursday, February 25, 2010

Senang Hati Kah??

Bila ckp mahu diet, mesti selera makan ni makin menjadi-jadi. Orang kata "senang hati la tuh.."

Yang peliknya berat senang plak nak naik akhir-akhir nih. Dulu kemain susah lg mau naik.Tapi mungkin byk faktor yang menyebabkan d0lu-d0lu berat den ni susah nak naik. Contohnye.. Siap bagi contoh.. Hahha!

Duluuuuuuuuuuu.. D0k umah flat tingkat 4, jadi nak taknak mesti guna tangga. Kira dulu rajin gak la turun naik tangga. Rasa badan ni ringan je masa naik tangga tu. Cuba sekarang?? S0mputtt kooo.. hiks!

Duluuuuuuuuuu.. Gi keje naik bas. Nak ke bas stop tuu, gegeh jalan kaki setengah km nak dapatkan bas. Aku kan jalan agak laju jalan dulu setiap bulan beli kasut sbb tapak cepat rosak, yela kena menapak jauh.. Lallalallaa!~

Tu semua dulu.. sekarang?? Napa napa napa makin malassss ni.. heeee!!
Naik 49kg!! masa cam ok, ade masa lagi nak turun. Sabo saboo.. nak jogging la kunun. Nan adoo.. Tangguh tangguh tangguhhh.. hahhah!
Jangan salah kan mesin itu jika berat anda naik yer.. Hehhe!
Kalau nmpk naik je mesti ckp "mesin ni mesti rosak nih.." Salah mesinnn gak. hahahha! Kalau nak sedapkan hati la tuh.. Pehtu alasan lain "baru makan ni sbb tu berat.." dalam hati ni cam dah risau je.. Lallala!!Mula2 cam agak susah hati bile perasan yang badan ini semakin berisi.. Tang perot lagi tak buleh blaa.. hahaha! Seluar jeans sudah nampak keketatkan berlaku disitu, nk butang terpaksa tarikk napasssss.. Aiyakk!! Pipi plak naik dengan agak baik.. Terasa comel sekejap, tp bile ko senyum haaa koo naik tinggi menggunung. B0latttt!! Hahhahha!Malas mau pikir.. Org kata "Elok la waa naik ckitt.. Takde la kuyussss sgt.. Camni dh ok dah" Ye ye saya tau anda semua mahu menjaga hati saya. Mekasih byk2 dan saya amat hargainyerr... Heeee!!

Lagi ku pikir lagi naik naik dan naik. Sooo buat cam biasa je kan.. (Dalam hati masih berpikir2 nih..) Org senang hati begini laa..

Seyes la aku mmg tak byk makan la. Napa buleh naik erkk?? Adakah sbb berhenti jogging merupakan faktor badan aii ni naik??? Sila jwb??
Salahkan dia dia diaaaa ni yang menyebabkan ku begini. Hahhahah! Shuka paksa aku makan. Pastu komplen asal berat naik.. Sibuk nasihatkan org suh buat tu suh buat ni padahalllllll.. Koo pun dua kali lima kan.. hahhaha! Diam erkk diamm..Gi la makan pizza hut malam itu dengan Lalan, Effa n Nyanyahhh. Pastu aku tgk dorang makan mak aihhh aku yang kenyang.. Camne mereka buleh makan byk camtuh eyh?? Heran.. Hahhah!

Effa, adik lalan. Alahaiii kulit diaaa licin je. Jelessss.. Sepet cam pelakon korea kan?? hehhehe! Gambo Nyanyah takde, gataiii pi delete. Tanye la asal delete "Takmo la buruk aar" Haa bagus la kalau ko tauu... Hiks!
Tp takpe selagi berat guwe tak lebey dari adik perempuan ku kira masih kuyusss la tu.. =P

p/s utk adik perempuan ku : Nyahhh, ko yg patut diet tauu.. Hiks!

5 comments:

ChiLaBaey's said...

Heh... heh... heh.... Kan dah cakap.... ;p

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

pakngahhh!!!
camne ni erkkk..
alohh.
=P

ChiLaBaey's said...

Terimalah dengan seadanye... hehehe... kena jogging lebih ni, lagi2 dah jadi model sekarang ni... Nanti company larikkkk.... :p

Nad Eusoff said...

best pe senang hati..
kenyang perut senang hati..
hehehehe

Syima Boyd said...

takde lah gemuk pn.BMI tuh dah kira normal la.. maintain je...
kite ni kurus sgt tau wawa..nak ke berat kurang dari 45? asyik kene tanya je nape kurus...nape kurus...
tak cantik tau.skrg aim nak 50kg.paras normal!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998