Friday, February 12, 2010

Pandai ke main congkak sayang?? =)

Senang je nak bagi budak duk diam. Bagi permainan yang peliks ckit, ralitt la d0k main benda tuh.. Heee!!

Congkak ni kan gegeh ku pi carik weyhh.. Ntah camner harituh gian nk main congkak, adik2 pon sama mintak ku carikkan.. Akhirnya jumpa kat tescoo, yang ade pon budak2 punya. Beli gakkkkkkk tuhhh.. Demi adik2 ku.. =)

Tapi tak beshhhhhhhhhh la sebab lubang nih ckitt sgt.. haha! cepat je habess.. Nak carik yg kayu punya susah nk jumpe erkk..Si Puteri sedang ashik bermain congkak, "Pandai main ke sayang??"Arhhhhh.. nganga besar2 ckitt yangg.. tunjuk kan pd semua yang kamu dah ada gigi.. haha! =)Gambo terbaekk! Jarang tgk puteri senyum kan kan kan.. Go0d gurl!! =)"Nape pelik sgt congkak nihhh..??"
Kalau perasan kan, ku masih mengunakan guli walaupon main congkak moden ini. Kalau pakai bijik yang kasi tu tak de feelllllllllll main congkak.. Hee.. Buleh gituh?? =)Owhh rupanya nk buh atas riba.. Dh lenguh kot tu terkangkang td. Hahhaa. Aih si mak long dia ni pon lupe nk betuii kan.. heeeeeee!! =)OK.. Main la puas2 yer putrii.. Janji koo duduk diam.. muahkks!~

Congkak ni takde la seram sgt kan drpd congkak kayu tu.. Teringat2 cite hantu congkak.. hiks!

3 comments:

Lifesaver said...

akak pon ada congkak macam tu kat umah..tp bukan guli..

ChiLaBaey's said...

Yang ada hantu tu bukan congkaknye, tapi pemainnye sebab lupa kerja sekeliling... hehehe... Bila dah ralet main mesti mak akan berkata "hantu betul budak ni, dari tadi suruh masak tak bangun2 lagi dari main congkak...!!!" Jadi siapa kah yang hantunye... :p

Xong Si Fa Cai.... :)

lily lotus said...

eee comelnya congkak tu. very the kalerful

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998