Monday, January 25, 2010

Ragam si ADAM..

Sejak dah ada adik baru ni, sifat abang makin terserlah. Amat menyayangi adik Amar dia nih.. Kejap2 datang sayang, kejap2 datang belai, kejap2 datang borak.. Si adik diam walaupon sesekali rimas dengan gelagat si abang. Huhuhu!~Lahir nyer si Amar, si adik Adif dipinggirkan.. Shian Adif, sentiasa kena buli si abang Adam. "Napa adam buat adik camtuh?? tak baik tau" Tegurku kepada Adam. "Adam tak sayang dah Adif.. Akak amek la adif bwk balik umah akak.." Hehhee.. Buleh gitu??

"Adif, nak ikut kakak balik tak??"

"Taknak!!"

"Jom la ikut akak, adam tak sayang adif dah.."

"taknak.. adif sayang adam.." walaupon abg dia perlakukan dia sebegitu rupa, perasaan sayang tetap ada pada si abang. Heee!!~

Si Adif ni selalu mengalah pada abangnya, lembut je. Yang adam plak kasar, kalau dia hentak betui2 dia buat kat adik nih..
Baju sekolah Adam. Masa mula2 mula sekolah, takmo dia pakai baju ni. "Adam tak suke pakai baju ni. takmo pakai baju ni. Ni baju perempuan...!!!!" sbb ada reben jadi kata baju perempuan. Hehe! Jenuh gak suh pakai. Puji2 sikitt.. baru nak pakaii..Pantang aku datang rumah mak, mula la tunjuk kerja-kerja sekolah yang dia buat. Semua dia kuor.. Semangat buat sekolah depan kiterr kan.. "Kakak, td kan adam dapat 3 bintang, semalam dpt 1 bintang je sbb adam kaler keluar2.. akak, harini teacher ajorr nyanyi laguu.. bla bla blaa blaahh" tadah je la telinga mendengar. Lagi2 kalau dia nyanyi lagu yg cikgu dia ajoo.. ngnt0k ko tunggu nk bagi abes.. hehhee! =PSi nenek mengajar cucu.. Kelakor kdng2 tgk mak ajor adam.. Mak ajorrr sikit kena marah.. "Bukan camtu la mak.. teacher ckp kena buat camniii.." =P
Pastu dah lentokk dah.. "Makk.. adam penat la. Buat nanti2 la buleh??" heee.. Sabau je la..
Iklan sebentar bersama botoii susu.. =)
"Adam belajar rajin2 yer.. takmo nakal2 tau.." Adam tak nakal la kak.. adam baik jer dalam kelas..

Yolah adamm akok ko ni cayoo sgt2.. heeee!~


1 comment:

Lifesaver said...

alo...comelnya gambar botol susu tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998