Wednesday, January 20, 2010

Perkara Asas Menjaga Keharmonian

Haa.. ni tuk korang korang korang yang shukeee buat mende2 ni semua, insap la wahai sahabat ku.. =P
1. Jangan suka menghina orang - tak semua orang sempurna.. Kalau nak gurau2 tu agak2 la yerr..

2. Jangan suka perli orang lain - bab perli2 ni memang aku tak shuke. Nyampasss giler biler diperli "bagus sangat kah anda perli2 haku ni hah"

3. Jangan suka gelar mengelar - tak baekk gelar kan orang dengan gelaran yang bukan2, contonya:- katonn.. haha! =P

4. Jangan banyak prasangka buruk terhadap orang lain - yang ni aku akui kadang2 kita selalu pikir negatif je terhadap orang lain, lagi2 bile ada BATU API kan lagi buruk la kita pikir.. hmm..

5. Jangan suke mengumpat - Menumpat selalu dikaitkan dengan wanita, yela kot. haha! oi oi tapi lelaki tidak kurang hebatnya yer.. Mengumpat sama jugalah mereka cerita benda yang tak betuii atau mengata orang belakang2 nih.. Kadang2 mungkin nak elak dari mengumpat orang tapii bile ada orang yang ajak agak susah utk men0lak. Gimana tu yehh?? shusah shusah..


Sesungguhnya perkara2 di atas akan meruntuhkan dan merosakkan hubungan sesama insannnn.. =)

7 comments:

tersaksi said...

ni sebnanye harusani yang wat,mufti perak tu...tujuannye kononnye memerli pembangkangkang, dan yang sbnanye sering mengagungkan kerajaan hingga jom heboh yang diharamkan olehnya dulu sudah dihalalkan balek olehnya jugak... :)
manusia...

Lifesaver said...

bagus la wawa!!!!

sasha* said...

laki pun ada gak yg camni kan wa.sama2 la jd peringatan kt diri kita :)

adenium said...

wawa... nice quote..nak curik masuk blog boleh...??

Uruchimaru @ kf said...

klu mengomen dlm blog ok kan!

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

n3 best.....

ingat mengingati sesama kita

ciK LyndaWawa igUana said...

pergh..mane tampal nie?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998