Tuesday, June 30, 2009

ZOo nEgaRa..

Rase-rasenye dah 10 tahun aku tak jejak zoo negara ni. Walaupon dok hanya sekuntut je dari umah, tak penah pon terlintas nak masuk zoo. Yelakan alahaii takat tgk binatang, ape la sgt. Tak best la dating kt siniiiiii, tgk kwn2 korang. Heee! Tapi si lalan dh byk kali ajak aku gi zoo, alaaaaa malas nye la aku nk gi zoo sebenarnye. Hahhaa! Takmo mengecewakan dia yg dh berpuluh kali ajak, dan aku nak bwk anak angkat aku, alia tu jalan2 so pegi la jgkkkk.. =P
Tiket dewasa 15 hengget dan utk bdk2 5 hengget kot. Lupe aar, maklum la bkn aku yg bayoo. Kalau aku bayo mesti aku ingat kan. hiks! Kiteorg sampai pun agak lambat dalam kol 3ptg gitu, langit pun dah gelap, tunggu ujan trun je.

Bergambo pun sikit aje sebab hujan renyai2. Spoil la.. Excited nak jalan ujan plak kan. Cam tak besh je nk tgk binatang2 dlm ujan. =P
Sib baik ade bilik kaca ini tempat kiteorg berteduh. Bilik ni pon selesa jgk, ade la 2 3 family dlm ni. Mo0d jalan aku pun cam dah berkurangan, rase nak balik je. Tido time ujan2 ni beshh nyerr. Hiks! Ni memang mase tido alia, sebenarnye ngantok tapi gigih gak tahan nak jalan punye pasal. Bile aku riba dia terus terlelap. Lenguhh nye aku dok lelama cam gini. Takkan nak tunggu dia bangun kan, angkat jgk jalan dlm ujan tapi berpayung la. Maceh tuk lalan sebab sanggup redah ujan, amek payung. Owh terharuuu nyerrr. kekekke!Sambung jalan tgk binatang yang lain. Aku mmg sgt MALAS nak amek2 gambo ni semua. Kalau adik perempuan aku ade, dia rajin la ngamek. Bile soh aku amek je "Alaa.. binatang ni biase2 je, senang jumpe.." Hehhee. Jumpe kat mane pun taktau la.

Haaa. Ni kt kampung kan adeeeee.. =P
Kampung korang ade?? Binatang2 kt zoo ni telah dilatih la aku rase. Bile aku nak amek gambo je, pandai plak posing. Ni ape ye adik-adik??
Kebauuu kot sbb ade tanduk. Hahhaa!
Alia dan adik bersama sahabat dorang.
Gambo aku tak byk la sbb takde nafsu bergambo langsung kt zoo ni. Heee!! =P
Tangan dia agak besauuu, sekali tampau muke korang seminggu tak ckp. Hiks!
Cekci la cipenzi niiii duduk.. Auwww!
Alaaaa.. dak ni dh penat jalan soh dukung plak.. Aiyoo.. Kalau kecik takpe ni dh beso kan. Lenguh tgn ni haa.. shian penat yerrr.. MUke senyum terpakse. Kat akuarium ni tempat yang terakhir kiteorg gi, smpai kena halau sbb dh nak tutup. huhuhu!
Last gambo ikan yg aku amek, pastu takde dh. Hehhehehehhehe!
Syg je gi sane tak amek byk gambo.. Pasni kena bwk nyanyah la, dia rajin skit amek2 gambo sume ni, aku hanya posing aje..
Akhirnya abes jgk tgk semua binatang tapiiiiiiiiii nape tak nmpk pun batang idong buaya, ulooorrr, dan sebagainyeeee.. Hehehhehehe!! Nak jalan lagi dh malas j0m kite balikkkk..
Pesanan utk incik lalan, jgn ajak dah gi zoo ni. Guwee namo dh gi sini, penat nk jalan. Tak besh dating sini, siap bwk anak2 lagiiii.. Hihihiih!!

owh terserempak dengan blogger, mummysya. Tapi tak bergambo sbb dh nak balik dan sangat penat. Tegur2 gitu pastu blaaa..

Borong derian!!

Sejak dua menjak ni aku tgk kat blog korang2, masing2 kenduri durian ye. Mkn kemainnn lagiii.. Koo ingat aku tak teringin tgk keeeee?? Huii.. tiap kali tgk mau terliur dibuatnye. Yee saye mengemar durian ye, yang mane tak makan durian tu. Perghhh mmg RUGI wa ckp lu.. Makan tu mmg rase wuii nikmatnyeee, makan smbil pejam mata.. Licin bijik durian tu dibuatnye. Hiks!

Aku soh mama beli byk2 sbb nak lepas geram. Yelakan korang je makan aku pun nak gak. Huhuhu!!
Mmg besaq2 durian kt sini. Nak pilih pun cam seronok je. Lagi2 bile dia dh kopek dh tunjuk kan isi dlm tu.. huiii..kuning2. Rase nak mkn kt situ gak.. Korang jangan la nk tipu mama kalau jual durian ni. Mama ni pakar bab2 durian, pandai memilih ok. Mama akan pilih the BEST, lemak dan berkrim!! Yela membesar bersama durian2 ini, opc0z tauuuu. Hhehehhee! =PBalik je umah, masing2 bersila jamah durian, kiri kanan tak pandang. Makan tak henggat dunia, diammm je mkn. Smpai rase nk bwekkkkkkk je.. Hehhehe!

Ade lagi beberapa bijik. ko la abes kan, ko la abes kan..
Lebih2 tu mama buat bubur durian. Cicah ngn rotii.. Huii dap nyeee.
=P

Monday, June 29, 2009

Transfomers [2] @ CapSquare!!

Bile dh janji dengan adik2 aku, dorang ni akan tuntut smpai dapat. Aku dah janji dengan depa nak belanja tgk wayang cite Transfomers [2] : Revenge of the fallen. Aku plak keje hari sabtu, online la konon nak bo0k tiket nan adooo.. tak bleh plak. Sah2 kalau pegi sume full kan.

Ade dak opis si MUN soh aku tgk wayang kat tempat baru, CapSquare. Penah gi dok?? Tempat baru takde la ramai sgt kan. Pas je keje zupppp amek dak2 kt umah..

Kedai pon byk tutup la, rmai pon sbb nak tgk wayang je. Panggung dia pon ok la, jarak tempat duduk ngn org depan jauh la gak. Bkn macam kt ner eyh aku tgk, sempit gileee.. Nak julur kaki pon takleh, lenguh weyh kaki ni.. Yg ni kira OK la..
Tak Sah kalau tgk wayang takde pop corn dan air berkabonat ni kan.
Aku lebih gemar mkn chezel atau twisties.
Sementara nak tunggu masuk pop corn suda separuh.
Hehhee. Abes kt luar je, dh masuk dlm menggagau nak kunyah.
Lagi aku nyampah kalau kunyah berbunyik, rase nak menampau je org itu. =P
"Adikkkk.. Asyik baju ni je takde baju lain ke nak pkai.. Byk baju, baju ni jgk engko pkai.. bla bla bla blaaa?" Heee. TERbebel plak.. Dia ni kalau org tak carik kan baju, baju yg same je la dia pkai.. =P
"A'ah kan.. Baru adik perasan.. Hee"Adik perempuan aku plak pkai selipar je. Tu pon aku bising gak.
"Ko ni pkai selipar napeeee?? Kasut takde ke?? Nape tak pkai kasut yg aku beli tuuu"
Wahh nak kasitau jgk yg aku beli. Hahhaha!
"alaaaa.. aku ingat ko nak belanje tgk wayang kt galaxy je aku pkai la selipar"
(Galaxy tu kt ampang je ye korang. Mane yg taktau tu..)
Aiyakkkk.. Rase nak pang je sekor2. Heee! Korang nak kuar ngn aku pkai la elok2 ckitt.. Shuhhh shuhh.. Jalan jauh2 ckit. Heee..
Mase balik tuu adik asyik merungut je lapoo lapoo lapoo.. Kalau korng dengar rase nak pang je tau. Ok la aku nak bwk la dorang makan kan, sekali mama call
"Takyah makan luar, mama dh masak byk ni kat umah.. Makan kt umah je" Hehhehe. Jimatt aku... hahhaha. Adik dan dan tak lapoo. cis!!
Cite ni OK la.
Nak cite pon tak reti pi la tgk sendirik eyh. =P
heroin cite tu cekci weyhh.. pheewittt.. !!

Friday, June 26, 2009

Toyota Camry.. Hehehhe!

Oii..!!
Woiiii..!!!
Hoiiiii..!!!!

Sorry la weyh silapp.. kecoh la korang!
Hahhahahahha!
Yela2 toyota camry.. Janji toyota tu betoii.
hehehehe


Alahaiiii...!~
Korang ni.....
Tak agak2 tau kate aku nak bertunang lah, ade org meminang la, nak kawin laa. Ishhhhhhh!!! Cube pikir yg lebih gempakk ckitt.. hahahahhaha!!

Saboo.. sabooo..
Bwk mengucapppp.. Hiks!

Kan azam tawon ni takmo pikir psl nii..
Gi klik kt "Happy New Year" ni eyhh klu tak ingat.. =P

Meh mehh aku pekenalkan kete yg aku idam2kan..
Mula2 aku tunjukkan tayar dulu ekk..
Heee!
Pastu tgk muntotttt diaa.. Perghhhh!
Cun woooo..
Taraa!!!!
.
.
.
Mari aku kenalkan kt korang Toyota camry my fav car. Hehhehehhe!
Kereta yang aku idam2kan, yg aku nakkk sgtttt.. Tapi apekan daya aku tak mampu utk memilikinya. Hiks!
Dengan jawatan aku sekarang korang ingat aku mampu kee nak pkai kete ni weyhhh.. Pegawaii kt opis ni pon pkai kete biase, aku berangan pkai kete ni. Hahhahaha!

Biase la nnti org kite ni kan, nmpk org pkai mewah ckitt mula la pikir negatif..

"Mesti wawa ade sugar daddy niii.."

"Mesti bf wawa ni terlibat dengan kongsi gelap ni..."

"Mestiii wawa past time lainnn ni.."

Hahhaha.
Biase la lumrah hidup..
=P

Tuu tuu nmpk si BIRU kt sebelah sane tuuu..
Tiap kali aku parking kete, mesti akan lalu kat kete putih ni.. Huii Geramm nye la haii aku tgk.. teringin seyhh nak bawakk. Hehhehe! So sekarang pkai je la kete ape yang mampuuu.. =P

Eeiii.. lambat nyerrrrrrr.. Bile nak dpt niiii..
Sekarang ni dalam pala takde kaler lain..
Putih.. putihh.. putihh je..
hiks!

(+_+)

Thursday, June 25, 2009

Berita yang ku tunggu-tunggu

Sejak dua menjak ni aku makan tak kenyang, mandi tak basah, tido tak lena. Menanti kan sesuatu jawapan.

Tapi harini aku terima berita baik itu.
Berita yang ku tunggu2.
Sampai tak ber'update' blog ni.
heee.


Yeyyyyyyy!!
Yahooo..
Mari mari menari bersama.. lalallalal!!~


Nanti aku akan kongsikan berita gembira itu.. =P

Wednesday, June 24, 2009

Kelebihan bulan REJAB

Sabda Nabi s.a.w.: Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab, nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari kiamat.
Sabda Nabi s.a.w.:
Bulan Rejab Bulan Allah, Bulan Sya'aban bulanku & bulan Ramadhan bulan
umatku.

Kemuliaan Rejab dengan malam ISRAK MIKRAJnya,
Sya'aban dengan malam NISFUnya
Ramadhan dengan LAILATUL-QADARnya.

Bulan Rejab Syahrullah (Bulan Allah), diampunkan dosa orang-orang yang meminta ampun dan bertaubat kepada Allah. Puasa Bulan Rejab wajib baginya:

* Diampunkan dosanya yang lalu.
* Dipeliharakan Allah umurnya yang tinggal.
* Terlepas dari dahaga di hari kiamat.

Orang yang lemah dari berpuasa pada bulan Rejab hendaklah bersedekah tiap-tiap hari sekurang-kurangnya sebiji roti.

Sesiapa bersedekah pada bulan Rejab seperti sedekah seribu dinar, dituliskan kepadanya tiap sehelai bulu ruma jasadnya seribu kebajikan, diangkat seribu darjat, dihapus seribu kejahatan.

Tiap sehari puasanya pada bulan Rejab dan sedekahnya pada bulan Rejab seperti ibadat seribu Haji dan Umrah. Dibina mahligai seribu bilik dan seribu bidadari, lebih cantik daripada atahari seribu kali. Bulan Rejab bulan Allah.

Bersedekah pada bulan Rejab dijauhkan Allah daripada api neraka kerana kemuliaan bulan Rejab, Bulan Allah.Allah jadikan di belakang bukit Jabal Qar bumi, yang putih yang penuh dengan Malaikat dengan panji-panji berhimpun pada tiap malam Rejab meminta ampun oleh mereka kepada Umat Muhammad. Allah menjawap: Telah aku ampunkan mereka!

Barangsiapa meminta ampun (bersitighfar) kepada Allah pagi danpetang 70 kali atau 100 kali, pada bulan Rejab di haramkan tubuhnya daripada api neraka.

Puasa pada 27 bulan Rejab seperti berpuasa enam puluh bulan pahalanya. Jika disertai dengan sedekah seperti puasa seribu tahun, kerana kebesaran hari ISRAK-MIKRAJ.

Siapa melapangkan kekeruhan, kesusahan, kesempitan orang mukmin pada bulan Rejab dikurniakan Allah kepadanya Mahligai yang besar di dalam syurga Firdaus.

Rejab ertinya ta'zim (kebesaran, keagungan, kemuliaan). (Rahmat, pemurah, kebajikan). Kerana kebesaran, keagungan dan kemulia! an bulan Rejab itu maka Allah limpahkan rahmatNya, kemurahanNya dan terhadap hamba-hambaNya yang beriman dan beramal solih pada bulan Rejab, dengan berpuasa pada siangnya dan beribadat pada malamnya. Demikianlah peri keistimewaannya keagungan bulan Rejab itu yang dinamakan dengan BULAN ALLAH.

REJAB bulan menabur benih.
SYA'ABAN bulan menyiram tanaman.
RAMADHAN bulan menuai.

REJAB menyucikan badannya.
SYA'ABAN menyucikan hatinya.
RAMADHAN menyucikan rohnya.

REJAB bulan taubat.
SYA'ABAN bulan muhibbah.
RAMADHAN dilimpahi pahala amalan.

Beramalah menurut kemampuan masing-masing, jika tidak dapat
melaksanakannya janganlah ditinggalkan semuanya.


Tuesday, June 23, 2009

Aku mahu mengenali diri mu..

"Wawa, kalau buleh sy mahu mengenali awk dengan lebih dekat ?"

(tanye tu ala-ala gentlemen gitu.)

Tertibe aku berdebar-debar..

Tak tentu arah..

"hmm.. ermm.. hurmm..
ok la yer. Sy nk letak dh ni. Nak basuh baju"

aiyakkkk!!
Nape la bagi alasan basuh baju plakk nii.
Budusssss laa.
hahahhaha!

Gelak2 jgk, tapi hati ni sakit bile org main ske2 bagi no tepon aku kt org. Huiii.. Geramnyeee.. Bile tanye nape kasi dengan slumber jwb.."Ala aku cume mengeratkan silaturahim.."

Kalau aku single mesti aku jwb.."Buleh aje, ape salahnye" dengan senyum lebar, hati melonjak keriangan. Tapi ini sebaliknya, tuu kalau singleeeee.. Aduii mulut ni terkunci, tidak dapat berkata-kata. Serba salah dibuatnye.. Aihh..
=P

Camne nak ckp kt dia eyh.

"sorry la sy dh ade" eeiiuww taktak..
"Sy rase baik kite kawan je.." hurm..
"Awk, tak tak layak utk awk.." Hahhaha! Eeii geli..
"Kita ni umpama bagai langit dengan bumi.." Kekkeke! poyosss

Plsss.. plsss.. Plsss!!
Jgn msj sy lagiii..

Mr Z!! Baik ko bgtau dia sekarang perkara sebenarr..Jgn buat2 taktau plak ekk. Hurm!



Si BIRU digodekk..

Si BIRU ku..
Menanti untuk digodek2 oleh seseorang..Mula utk diperiksa..
Aku yang berdebar2. Hehhehe!
Jangan la si BIRU ni wat hal.. =PTgk belakang.. Ok cun! Huii.. Sib baik baru kemasss kasut2 kt belakang.. hee.. Tgk depan plak..
Tak bape cun. Hee!
Ade leaking plakk.. adoiiyaiii..
Ntah dorang carik ape pun aku taktau laa..
Lantak korang la nk wat ape ngn si BIRU ni..
Hanya aku je yang tau ape sakit si BIRU ini.
Tapi aku hanya diamkan diri, berdiam adalah lebih baik. Hahaha!
Aku tanye carik ape.. Ghupenye cari no siri.
Awat no siri disorok kt enjin2 tu eyh.
Kan dah susah nak carikk..
Ok settle!!
Mari kita isi borang ape yang patut..Hati bercampur gembira + sedih..
Semua dh settle.
Aku hanya perlu menanti.
Tapi yang pasti penantian kan satu penyeksaan.
hiks!
HaL si BIRU suda settle.
HaL lain plak perlu settle kan. huiii

Jodoh kami tak panjang..
Aku perlu akur..
=P

Monday, June 22, 2009

Mengapa diciptakan longkang ituu..

Dah lame gilerrrrr aku tak pi main boling. Sekali main huhhh ke longkang jgkkk dia piii.. Nape la diciptakan longkang iteww.. Aku main boling ni kira NASIB je. Kalau nasib ko baikkk, baling cantekkk, strike la pin tuuu. Kalau nasib ko KURENG BAIK, baling la kuat2 pon, baling la camno pon, ke longkang jgk iye pegi. Hehhehehe!

So nak main ni kena sabooooo.. Bola tu kan b0lat.. =P
Tapi walaumacamane pong, poin aku tetap tinggi beb. Sebab2nye alahaii main ngn mak budak, main dengan budak2, opcoz aku yg akan menang. Heee!!Budak2 ni suke ugut aku weyh.
"Akk, kalau akk baling jatuh longkang. Akk kena belanje kiteorg air bla bla bla.. Belanje makan.. bla bla blaa.. belanje aiskelimm oreo mekdi.. bla bla bla...."Wahhh! bkn main korng erkk. So, aku kena main jgn jatuh ke longkang nnti kena belanje dorang mcm2. Hehhee. Yang dorang tu ashik ke longkang tuu , aku takde mintak ape2.. huiii.. Selamat den.. =P
Mase otw nak pi main boling niii.. Kasut aku buleh plak putussssss, dh kena pkai selipar jamban. hahhaha! Sib baik ade spare kt dlm kete.. =P
Dressupp punye la pheewiittt. Sekali tgk kasut.. Alahaiii.. Hampeh!!
Kekkekek!

Tak puas la main dengan budak2.Korang!!! Jom main boling j0m.. Sape menang belanje makang.. hiks!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998