Tuesday, December 29, 2009

Servis 5000km & Balik utara.. =)

Bile dikhabar kan majlis perkahwinan sepupu aii dibatalkan secara tiba-tiba, aku pon cam malas la nak balik kampung. Yela kenduri tak jadi buat ape balik kg kan, mama beritahu walaupon kenduri kahwin tu tak jadi tapi kenduri buat juga tapi bertukar majlis tahlil dan majlis pertunangan adik saudara ku.

Bile mama ckp "Takpe la taknak balik.. Mama balik dengan adik balik naik bas je.." Tak ke kesian tu.. Huii cam tak sampai hatii je huh nak soh mama balik naik bas sbb abah pon tak dapat balik kg ada hal. Jadi.. nak tak nak aku kena balik juga kg, lagipon cuti byk saje je nk abeskan cuti.. lalallaa..! =P

Aku kat opis call mama kat umah "Ma, jadi ke balik kg?? ma balik bile??"

"Jadi la.. Taktau lagi balik bile.. kenapa??"

"Akk pun balik gak la.. sian mama balik naik bas.."

"Yeyyyyyy yeyyyyyyy!!" Koooo taktau tibe2 mama jerit okey. Pecah gegendang tinge aii ni.. Punye la seronok aku balik sekali.. Macam dapat ape je dia seronok tuu.. =P

Kebetulan juga kereta aii ni dah nk 5000km kan, jadi servis terus.. Duit duit duit kuor lagi yerr.. Tapi servis biasa je takde mahal pon, rasa pasni 10 000km lagi mahal kot.. Aiyakk!
Aii sgt excited balik kg sbb ni first time drive tanpa abah.. Hehh! Kalau abah ade kena ikut abah je.. Kali ni takde ikut sape-sape, ikut kata hati sendiri je.. Kalau rasa nk benti aku benti, kalau tak terus jerrrr sampai kampung.. =)

Benti pon sekali je kat tapah, alhamdulilah sampai dengan selamatnya dekat kampung jam 1 lebih gitu la..
Masa dengar berita bas express accident tu, takut kan.. Sebab kelalaian pemandu bas tu, 10 orang jadi mangsa.. Takziah kepada semua keluarga mangsa.

Korang taktau selagi aii tak sampai kg, abah kejap2 call mama tanye kat ner.. Hahhaha! Aku pon takut gak kalau drive tu bas lalu sebelah tu, huii seram jerr.. Bas pun sekarang ni bukan main laju lagii, siap potong cam koo kecik je. Aihhh!

15 comments:

sasha* said...

fobia skrg naik bus.yang u tau.yg parents dua2 meninggal tu kwn kazaa.satu taman dgn dia.dhla bulan 6 ni dh nk kawen.kesian kan :(

Uruchimaru @ kf said...

mama kamu tu pndi psiko lah wawa !

Cik Wanie said...

akk pun esk nak kena bawak si "persona" servis,
huhuhuhuhu...
1st time bawak ia g servis...

skg nie akk nak drive g kl pun takut,
terpaksala akk ngn mama akk naik train,
10 jam pun 10 jam lah;)

Shahrul Azry said...

servis sbb absorber path?

Lifesaver said...

kg kat ne wawa?

CikPuanMiera said...

aaa.. baru 5000? hihihi... kete aku da 50000 da weh... br setaun tuh.. hikhikhik

atty's said...

kty pun baru je servis kete ..30000km

Wawa_Nadwa said...

sasha* :

hm
tu la bas pon laju la skrng.
takut tgk.

Wawa_Nadwa said...

Uruchimaru @ kf :

biasa la tuh,.
hehhe.

Wawa_Nadwa said...

Cik Wanie :

sayang btui dgn pesona tu erk sampai takmo bwk KL tuh.
hehee.
=P

Wawa_Nadwa said...

Shahrul Azry:

??

Wawa_Nadwa said...

Lifesaver :

kat Bandar Bahru, kedah!
=P

Wawa_Nadwa said...

CikPuanMiera :

nmpk noo ko kuat jalan.
aku pegi balk keje je tuh.
hahahha!

Wawa_Nadwa said...

atty's :

kuor lagi duit. hehee
mahal tak kak?

Munirah Abd said...

uikss rasenya kete u kuar dulu dari kete kita..
awat baru 5000 ni..huhu nampak nau la kita suka bjalan ni..haihh not good not good

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998