Thursday, December 17, 2009

Me dan adik-adik..

Nyanyah.. asyikkk gadoo memanjang , suke rebut2 barang. Aku plak jenis tak suke kongsi, bile mama soh kongsi apa2 barang takmo bagi. Nyanyah plak suke amek barang orang tanpa izin. Gadoo kiteorg dulu tarik2 rambut guling2 cam hidustan. hehehhe.. Tapi tuu dulu..

Sekarang dah jadi sangat rapat.. Bile ada masalah, luahkan pada antara satu sama lain. Nangis sama-sama, tdo sama-sama, gembira sama-sama, semua sama-sama.. tu dulu dia gi belajar kat sabah aku tertibe rasa sunyi sangat2. =)

Kalau keluar berdua salu org ingat dia kakak dan aii adik.. wahhh! Lagi dia bengkekkk je dgr.. Hahhaha! =P
Aik.. Masa dulu aku salu kena marah dengan abah n mama sebab budak ini. Anak kesayangan mama n abah. Hehehe! Sbb dia ni mesti aku yang kena, so bile mama abah takde ku cubittt2 dia ni. hahahhaa!

Yela lasak sgt dalam umah, umah dah la kecik, flat katakan camne barang dalam umah tak pecah, akuuuuuu gak kena marah kata tak pandai jaga adik.. tu yg kena cubit senyap2 tuu.. =P

Dia ni nampak je kasar tapi hati dia lagi sensitif dari kakakn yer ok.. Kuat maj0k.. letih la nk pujokk..
Adik.. Aku sayang dia lebih sikit mungkin sebab dia anak bongsu kot. Beza dia dengan aik, 8 tahun jadi memang menantikan adik yang baru ketika itu. Masa kecik dia byk masa dengan aku berbanding family yang lain, siang malam pagi petang aku yang jaga. Dari lahir sampai la dh beso, jangan la ada yang usik adik guwe ni mau kena siku dengan aku. Hiks!

Saat yang menyedihkan bile adik 3 ke 4 bulan cam tu, buat check up kat GH adik disahkan mengalami masalah jantung. Aku masa tu darjah 6, temankan mama gi GH rasa nak pitam doktor tu beritau kami ketika itu. Sbb tu sayang lebih skit kot kat dia. Kalau dia nak sesuatu jarang aku tolak, sbb tak sampai hati.. =)

Masa dia operate umo 3 tahun, lagii la aku tak buleh tgk dia ok.. Sedih wooo.. Adik kesayangan sakit.. Lepas dia operate, sedar2 je terus carik KAKAK yerr, tu lagi la terharuu..(*_*)

Dan besar ni nakal sikit.. Malas nak mandi.. Byk ckp, sampai aku letih dengar dia bercakap "Adik buleh tolong diam tak..?? Adik buleh tolong berhenti bercakap tak..?? adik tak penat ke cakap je???".. hehehhee! =P

Ai ada 3 orang adik sajorrr.. Memang suka gadohh tapi dalam hati sebenarnye ada rasa sayang. Tapi malu utk tunjukkan jerr.. =P


2 comments:

farish H said...

so sweet n3!

Kasawari said...

ermm dah namanya adik beradik kan... masing2 sepesen jer ek.. he he..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998