Wednesday, December 9, 2009

Kecik-kecik takmo main.. =)

Masa aku kecik2 dulu takde nak main buaian ni semua, dh beso-beso ni kemaruk nak naik menatang ni kan.. =) Duluuuuuuuuuuuuuu aku takde la sgt nk pi taman main buaian, jongkang jongkit ni semua. Byk terperap dalam umah, bile besar sikit dah kena jaga adik-adik. Aii anak sulung jadi mama abah memberikan sepenuh kepercayaan mereka kepada aku utk menjaga adik2. Rumah2 semua aku yang uruskan dan dorang tau semua siapp, umah bersih, adik2 dah makan, dah mandii semua.. Mama abah keje, takde pembantu umah or pengasuh yerrr..Aku dulu minat gile memasakk.. nak ulang tak?? Suke memasakk yerr.. Hihihihi! Ni masa sekolah rendah la ni.. Seeeeeee sekolah rendah dah pandai masakk okey.. Semua resipi aku cube dan yang heran menjadi plak tuu.. isk3!

Masa aku sekolah rendah, adik2 takde nak hanto pengasuh pon, aku yg jaga.. Baju sekolah, kasut sekolah adik2, aku yg buat.. Dulu masa kecik terasa macam cinderella gitu. Kecik2 dh kena buat keje umah, pastu adoo hati nak larikk umah.. hahaha! tu duluuuuu..


Musim org main batu seremban, potong baju kurung yang lama2, pastu jahit buat 'batu seremban'.. Jahit ntah ikut suke pastu b0h beras mama.. Heee.. Koo tau la kecik2 mane pandai jahit sgt mesti byk bocor, bile main je berterabur satu umah, daaahh kena marah.. Kantoi satu hal lagi sbb potong baju kurung.. hiks! =P
Sekarang taktau nape jadi malas sangat nak masak sbb masak ape pon semua kurang menjadi. hehehhee!~

10 comments:

Lifesaver said...

rajin2 masak...nnt cepat kawin..hehe

Shahrul Azry said...

eleh..

Cik Wanie said...

2lah pasal,
kecik2 x nak main,
dah besar br terasa nak main kan,
wakakakakakka:)

adk!!!!

akk rindu lor

ChiLaBaey's said...

Time dah tua2 macam ni lah baru feeling lebih... kalau time budak2 tu sebab nak keluar main dgn kawan2 jer... kalau sekarang boleh berangan berbuai2 macam cerita Bawang Merah Bawang Putih.... nanti adalah putera raja datang merisik.... hehehe.... ;p

Wawa_Nadwa said...

Lifesaver:

owh yeke..
ok2.. wawa akan rajin kan diri memasak supaya cepat kawen.
hahaha!

Wawa_Nadwa said...

Shahrul Azry:

eleh!!!!!!!!!!!!!!!

Wawa_Nadwa said...

Cik Wanie :

tu la.
terasa cam dak kecik blk huh!
hehee.

wawa rendooo akk jgkkkkkkkkkk!!

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's :

tu la sambil nyanyi..
buai laju-laju sampai pokok ru,
apa dalam baju sekor katak puru..

eyh salah lagu ddaaa.
sebab tu takde org dtg merisik lagi.
hahahhaha!

ChiLaBaey's said...

Nanti beratur panjang depan pintu rumah Wawa nanti baru tahu... Rasanye ramai yang nak datn\ang tu... hehehe :)

farish H said...

hahah suke men buai gakk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998