Tuesday, December 1, 2009

Bile bertentang mata dengan ex-bf..

Aku terima msj ni dari sepupu aku, along kat fb..

selamat kak.. balik kampung tak? maktok tengah nazak, dah koma kat wad diraja HKL.. semua ada kat KL skarang ni.. tingkat 5, wad pemulihan jantung..

Balik je dari keje khamis tu, mama cakap maktok dah nazak.. Kami pun nak siap2 la gerak ke HKL, tak sampai bape minit makngah dari kampung call beritahu maktok dah meninggal. Biasa la sakit tua.

-AL FATIHAH.. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Amin-

Sebenarnye arwah maktok ni bukan nenek aku yang sebenar, tapi kira rapat la jugak sbb arwah ni nenek kepada along?? Alonggg tolong explain kan!!!!!!!!!!!!!!!! =D

Rabu malam tu terus gerak dengan mama n nyanyah ke HKL katanya jenazah akan kebumi malam tu jgk.. Sampai je masjid HKL tak sempat masuk lagi pun dah terus nak bawa jenazah ke keramat tuk kebumi kan terus.. Memang tak sempat nak tgk jenazah maktok sbb dah siap kapan n sembahyang kat HKL..

Kira dulu dulu dulu duluuuuuu camne ntah aku bleh tersangkut dengan cucu makt0k ni pon taktau la, tahun 2006 kot tu kali terakhir aku melawat maktok kat HKL.. Masa tu arwah mmg suka bergurau, suka gomol2 suka syg2 aku macam cucu dia sendiri, tapi aku tgk dgn cucu sendiri takde pon wat cam gini.. Heee! Ni kira menantu tak jadi la ni, siap pesan "kalau abang buat hal, tinggal kan je dia.." Haa.. kan dah kena tinggal betui2.. hiks! =P

Masa sampai je masjid HKL terus berdebar-debar.. aiyooo cam kenal je kelibat ituuu.. Tapi buat2 tak nampak laaa.. Masuk salam makyong, muahk muahkk semua. Tertibe je makyong tu mak ex itu. "Tu la abang dengan bakal tunang dia.." Owh ok.. tak tanye pon kan tp mmg nak tau pon sape gadis berbaju kebaya pink bersama dia tu.. hahaha..!

Pastu terusssssss je ke tanah perkuburan keramat.. Terasa penat sgt sebab semuanya dalam keadaan tergesa-gesa.. Dalam keadaan yg gelap gelita itu, kubur baru digaliii.. Perasaan sayuu sgt time tuu.. Rasa kita akan pergi bila-bila masa je..

ok, pastu kan kan kan.. Aii terasa sepasang mata memandang aku tapii eksen konon taknak pandang, situ pon gelap.. dalam kol 8 kot.

Pastu cam mata ni gataiiiii je nak pandangg, tangggggggggggggggggggggg!! bertentang la mata antara kamii.. berdebar-debar huh! cam dh tak tentu arah, lagi2 dia.. hahhahaa.. sabo wawa sabooo.. bakal tunang dia kt sebelah tuu.. hahhaa! Gampang aku takmo pon laaaa dia tuh tapi bile tgk bakal tunang dia tu cam cantik org nyerrr, kulit licin jerrrr.. Pandai dia pilih.. Nampak dia pon makin terurus sekarang.. Ni kali pertama jumpa semula selepas putus dalam 3 tahun yg lepas kot.. Masa putus tu beria nak ajak jumpe, taknak la aku jumpe, takut cair balik huh. Hiks!

Masa nak balik plak, biasa la aku salam2 muah muah dengan mak mertua tak jadi tu kan, makyong peluk kuat terus bisik.."Ni bile nak ade nihh?? bile nak ada..?" cam heran je, bile nak adoooo?? hanya tersenyum.. ado ape?? =P

Tak perasan pun ghupenye mama dan yang lain2 hanya memandang kami.. Mama kata cam sayuuu je tgk aku dengan makyong.. Aku susah nak rapat dengan org yang lain selain family aku tapi ntah malam tu cam lain macam je makyong pelukk..

Putus kerna mendapat tentangan hebat dari family aku.. Heee!! cam cite ala-ala hindustan gitu =P

Dalam kete plak, apooo laeiii mula la kuar cerita dari mama n nyanyah.
"Kakkkk, ko tau kakk.. tadi kan mama tgkk abang ashik pandang koo je.. Padahal bakal tunang kat sebelah tuu.. mata tak kelip pandang koo.. bla bla blaaa.."

Sambungan nyanyah "A'ah la kak.. semua pandang je ko ngn makyong tadi.. semua cam terharu tgk korang.. mak mentua dengan menantu tak jadik. hahhahahhaa!!" mulut ko nyahh..

Sempat tanye lagi tu "Lawoo tak awek dia tadi??"
"Takk engkoo lagik cantek.." Perghhh tu yg aku nak dengar tu. Hehhehehehehehhehehehe!!

Sengal duhh dorang nihh!!


6 comments:

nURmALa mAZLan said...

wakakaka
miang ko dik..nak bertentangan mata ngan x-bf..biasa la tu akak kalau berselisih pon sure pandang2 punya

mEiZ SHA said...

heheheh
ayat ujung last yg best tu wa..;D
jodoh di tgn tuhan kan..

lg pon da lama kan...;p

Wawa_Nadwa said...

mEiZ SHA :

hahhaa.
ala.. cite lama dh.
takde ape2 perasan pon kt dia.
tp bile dh lama tak jumpe tu yg berdebar2.
=P

Wawa_Nadwa said...

nURmALa mAZLan :

akk sy belajo dr akk ni pe.
hahhahah! takde la.
=P

saje je pandang2 jeling2.
tak luakk pun aih,.
hahhahaa.

lily lotus said...

boleh wat drama ni :D

Lifesaver said...

al fatihah buat mak tok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998