Tuesday, November 17, 2009

Orang k u a t pantry..

Mesyuarat jabatan pada awal tahun tempoh hari, aku dan kak yanti telah dilantik sebagai ketua seksyen kat opis ni utk program 5'S. Setiap staf telah pon diberikan tugas masing2 seperti bilik fail, toilet, bilik cetakk, bilik aktiviti pensyarah, dan sebagainya. Malangnya tiada perubahan.

Soooooooo aku dan kak yanti telah rombak semula tugas yang diberikan dan melantik diri kami sendiri utk bertanggungjawab menjaga pantry. Heee.

Bukan ape uolssss.. Pantry niii tempat kita makan tapiii yang tak beshhh nyer bila ada segelintir manusia-manusia yang tak reti nak kemas semula selepas makan.. Tu yang bengang tahap gaban tuu..

Yang panas telinga dengar kalau staf yang pangkat mak mak kita tu d0k membebel katanya "ada anak dara kt opis ni tapi pemalas bla bla bla blaaa.." Huii makk aku kat umah pun tak membebel gini. Mesti la wa terasa beb sbb aku ni kan anak dara.. Heeeeeeeeeeeeee!!

Bile tiada perubahan tu, aku dan kak yanti plan baeekk punya utk cat dan kemas2 pantry apa yang patut. Sambil dok perli2 gak mak makcik ituuu.. Padahal dorang yang makan tak reti kemas.. Ada plak yg haikkktuihh dalam singkii(opcoz staf lelaki).. Mmg aku takde la nak usik singki tuu. eeiiiiyakk. gelii... hahaha!

Mai mai aku kenalkan orang kuat pantry : Azri, kak yanti dan me.

Pemilihan warna cat = aku & kak yanti..

Azri ni dialah yang paling semangat ok nak cat nii.. Pagi2 buta dah sampai ofis. Baru den nak dtg lambat ckit, dah memekak2 soh dtg awal.. aiyooo!! Br ingat hari minggu nk tdo lama ckitt.. =P
Kak yanti.. dia mempunyai idea yg sgt kreatif! campak je pape kat dia, semua bisa diatur.. =)
Aku mengecat jgk ok.. jgn kata aku ni eksyen konon pegang bendalah tu je. Heeeee!! Gegeh ok kiteorg mengecat ni. Mula2 tu excited la.. walaupon pantry ni sekangkang kera je tapi nak abeskan cat ni berjanggut koo.. Aduihh sgt penat!
Hasilnya..
Klu korang perasan la kan, tempat sabun n mangkuk tu pon kiteorg cat gak. Nasib la sape punya mangkuk tuu.. Cat terlebih lebih, ini la akibatnye. Lallalala... !~Tong sampah juga jadi mangsa.. Warna asal merah, jadik purple.. Lant0kk laa.. =PSettle semua dalam kol 5. Aku n kak yanti yang gegeh abeskan coz si azri ada keje lain. Hari isnin tu cam risau je dorang komplen kan, alhamdulilah semua puji.. Huhh Lega.. Kembang2 idong kena puji.. =P

Kami org kuat pantry sekarang. Azri agak pemalu utk bergamboo.. So pedulik kan dia.. Heeeeeeee!! Peaceeeeee..

Skrng ni dah kemas camni pon adoo org org sepahkan lagii, tak paham aku aihh.. Aiyoo!!




3 comments:

Lifesaver said...

kalo tak bersih jgk...mmg kerat2 tgn org tu wawa..hehe

ChiLaBaey's said...

Amboi rajinnye dak cumel tu... nak menegaklah tu tahun ni... hehehe... :p

mai a.k.a ibu leya said...

uishh rajinnyer anak dare nih..
opis akak baru je abis 5S..
tp kena maintain kemas jela.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998