Friday, November 20, 2009

Luahan hati..

Aku sebenarnya dah lama terasa hati dengan seorang hamba Allah ini.. Dari duluuu sampai la sekarang tak pasti kenapa dia selalu buat aku cam takde perasaan.. Yes, dia seorang pegawaii tinggi yg selalu menguji kesabaran ku.. Aku sedar aku ni hanya seorang staf bawahan je..

1 :
Walaupon dia ni pegawaii tinggii tapii duluuuuuuuuuuu suke pinjam kete akuuu okk.. Nak kata tak bagi serba salah plakk.. Ok bagi la pinjam.. Bile dah bagi sekali pinjam, dah selalu plak pinjam kete kancil aku tuuu.. Klu jaga dengan baik takpe ni sampai lingkup brg2 aku dalam kete tu anak2 dia buat.. Ok finee aku saboo lagiii..

Ada satu hari tuu aku lupe isi minyak.. Kira minyak tu ckup2 je tuk aku balik keje kang.. Dia dtg kata nak pinjam kete.. aku bagitau la yg aku lupe isi minyak dia bleh kata "Alahhhh.. nanti sy isi la minyakkk.. pinjam la jap.." bile dh pinjam tuu, dia lupe isi minyakk.. Balik2 tu kasi kunciii dengan duit rm10 ngn cara yg amat menyakitkan hatiii.. "Nahh duit minyak.. sy tak sempat nak isi td.." Perghhh berdesing telinga akuu...

Dalam hati ni rs nk ckp je "wehhhh org tua ingat aku heran sgt ke duit 10 hengget koo niii.." Tapi tak terkeluar pon sbb tetap ada rs hormat dia sbg org yg lebih tua dan seorang pegawai..

2 :
Aku ditugaskan menjadi urusetia conference kat penang tahun lepas kottt. Ada 4 orang yang bertugas. Dia memilih utk amek satu bilik je utk kiteorg.

Masa nak bekpes tu hanya utk 2 org sajeeeeee.. Tak pasal2 aku dan k.yanti takleh masuk sbb utk 2 orang je kan. Dia dengan staf kesayangan dia ni d0k sedap2 makan dalam tu tanpa pedulikkan aku dan k.yanti.. Buat2 tak nampak plak tuu.. Aihh!

Terpaksa la kuar dari hotel tu dan makan kat warung depan hotel.. Dengan keadaan warung yang agak usang tuu, byk giler lalat.. Nak tak nak mmg terpaksa aku bekpes kat sana.. Ingat lagi masa tu makan nasik lemak, kalau koo bukak mulut nganga nak makan cam risau je lalat masuk mulut.. Huii sedih wehh! sambil makan tu mengenang nasib la gakk..

Pastu masa pegi penang tu naik flight sama2.. Bile nak balik tuu dia leh cakap "Awk dengan yanti balik la duluu.. Balik naik bus nanti soh driver hantar kat station bus.. Whatttttttt??? Saboo je laaa okk..

3 :
Aku tau aku ni baya2 anak dia je tapi plsss la hormat kita ni kan.. Dia sibuk kenen2 kan aku dengan sorang mamat nii.. Aku ckup pantang la bile ada orang sibuk2 hal peribadi aku, tak kira la engkoo boss ke hape ke tapi bile dah usik hal peribadi aku ni tak ke kuang hajoorrr namanya.

Aku diam bile dia perli2, aku saboo je.. Satu hari tu dia panggil masuk dalam bilik dia " waa.. budak ni bagusss waaa.. Keje pon bagusss.. Rupa pun bleh tahan.. Koo kawan je la dengan dak nii.. dia betui2 nk kawan dengan kooo waa.." Apa lagii mula la hangin lintar aku naik pala " Pn X, bleh tak pn X tak masuk campur hal peribadi saya.. Anak pn X kan tak kawin lagii.. ape kata kawen kan je dak tu dengan anak pn X. Mesti Pn X tak sabo nk timang cucu kan" Waakkakaa.. bile pikir balik cam terlepas ckp la plak, tapi hati aku puasss gilerr dpt ckp cam tu.. =P

4 :
Yang berlaku semalam.. Aku tak jadi giii johor sebenarnye.. Entry semalam tu aku auto publishh je.. Memang plan nak gerak kol 8.. Entry tu aku dah siapkan seawal pagi dann masa tu sudah tentu aku dh gerak jb kan..

Yerrr aku menumpang je "orng itu" memandangkan dorang pon nak gi jb gak, kete ada kosong jadii sekali jalan je la. Memang mula2 mereka agak keberatan nk tumpangkan, tapi akhirnya mereka setuju.

Bile semalam nak gerak, dapat panggilan dari pegawai tu " waaa.. awk nak gi johor dengan sape nih??" Aikk bleh plak dia tanya kan, padahal dah plan aku akan gi dengan dia.. " Kalau nak gi dengan sy datang kolej 2 sekarang.. kiteorg nak gerak dari sini.." Haaa.. bukan ke semalam ckp nak gerak dari opisss.. yesss dia dh mula buat perangaiii.. "kalau awk nak tumpang dtg cni, sbb sy nak lalu jalan lain.. " ape perasaan korang bile dh plan baik punye, ko tukar2 plak kan..

Last2 aku mintak bos aku call JB kata aku takleh pegi.. Dann akhirnya aku tak pegi disebabkan pegawaii ituu.. Bukan aku takleh pegi sendiri, ok fine aku bleh naik bas tapii kt johor tu nak ulang alik tu tak ke patah kakiii takde transpot.. Nak naangis je aku semalam, tapi sib baik ada kakak2 kat opis ni memahami aku. Hiks! Mama salu pesan "saboo je laa kak, ada la hikmah tuu.." aihhh.. saboo saboo..

5 :
Aku kan dh pkai spec pastu dia bleh kata.. "Aii wa sejak bile ko pkai spec.." Owhh baruu je.. "Memang la kena pakai sbb awk kan mata duitan.." Huhhhhhhhhhhhhhhhhh!! Kuang ajoo tol mulut dia ok.. Kalau aku mata duitan aku dh carik anak tokey balak yg sudi nak kat aku ok. Heeeeeee!!

Ade satu hari tu gigi dia patah kot, biasa la dh tua ni byk yg gugur kan. Heee. Pastu aku ni mmg dari dlu anti dengan dia, dia d0k canang satu opis gigi dia patah.. "tu la Pn X mulut celuparr sgt sbb tu gigi tu patah.." Baik je perli huhh.. Hee.. =P

Tak paham la dengan orang camniiiii.. Yer sy tau awk org yang berpangkat dan berpelajaran tapi jgn la buat org bawahan awkk nii cam takde maruah, hati dan perasaan. Tu belum lagi di terpekik terlolong marah2 aku depan org. Maluuu seyhh!! Meroyannn dia bile dia panggil aku buat2 tak dgr padahal satu opis dgr.. =P

Mencikk sgt2!!

Entry ini adalah luahan hati aku.. Sekadar ingin melepaskan perasaan geram aku yg terbuku sejak sekian lama.Orang kata tak baik simpan2, sib baik ada blog niii.. Hmmm....

Ya Allah.. Kau kurniakan la aku kekuatan utk menghadapi segala ujian mu..

14 comments:

Lifesaver said...

manusia..mmg cepat lupa daratan

sasha* said...

sy paham dan sgt paham.dorg ingat dorg ada pangkat boleh sesuka hati buat kita cmtu wa.takpe wa,hari ni hr dorg.esok lusa tuhan boleh balas kejap je.sabar k.situasi kita lebih kurang sama cuma keadaan je lain

ChiLaBaey's said...

Awak memang budak yang sangat penyabar.... Sekali sekala ada bagusnye luahkan apa yang terpendam selama ini.... Orang atasan macam tu sebenarnye tidak belajar dari bawah... terus2 dapat jawatan tinggi yang disandang... so, takde pengalaman dengan level bawah.... atau memang dia ni kat mana2 pun jenis tak boleh bawak majlis dan bodoh sombong.... Lantaklah Wa... Lama2 sok dah ramai sangat yang sumpah seranah dia, adalah balasannye nanti.... Sumpah kepada seseorang tu umpama doa juga sebenarnye.... Apa2 pun Wa bertugaslah dengan ikhlas.... jangan marah2 sangat nanti tension nak buat kerja.... :)

seven said...

sabar je...biasa pengawai..sat jap..pengawai perempuan tp tua..rase dah tahu kot....tak apa lah diam2 udah..ke gane adk wawa

farish H said...

hayo gile vavee nye pngai org tu.saba jela wawa k..

CikPuanMiera said...

ish.. kalo aku la kan... org camneh layak kene ludah jek.... stupid sgt... da tua2 pon xreti nk hormat org laen...

aaa.. xle nk teruskan da.... org pregy xle mrh2 neh.... agagaga... saba eh Wa.. ko tungu nnt bile ko da jadik boss...
anak die ko tarahhhhhh... muahahahaha

faqiha said...

kejam giler ouh,,

nURmALa mAZLan said...

sabar la dik..
biasa la tu..
mmg ada org2 macam gini

labizzwkshop said...

sabarlah wawa..bila2 akan jumpa macam2 jenis orang tp kalau gua,gua dah hendak dah..mak ke apa ke xkira..hahahah

prihatin said...

wow tak sangka awak pun mengalami bende camni...

tiap2 pejabat, mesti ada sorg watak yg bawak elemen negatif... kalu dia nak bawak bende baik pun mesti dianggap negatif punyer , pasal tgk muka dia jer dah terus automatik menyampah kat dia..

ap2hal pun, cik wawa terus bersabar jer.. tapi leceh la kalu ada kawan/opismate yg tidak bertimbang rasa nih

momguess said...

dik...
akk baca pon rasa sakit ati jer
rasa cam nak tampor jer ppuan tua nie!!
sabar mmg lah sabar
tapi spai bile kan???

MamaSofif said...

sapekah makhluk tu..tak pe wawa..terima la tu sebagai ujian..doakanla semoga dia berubah..

Anonymous said...

sbab u cantik n baik.. that why dia jeles n slalu susah kn u..
serious beb dia jeles kt uu..
mencikkk pompuan cam tu dh tua x sedo diri..
sabo2.. n senyum slalu kompom cantik n cute ari2..kikikiki...

Wawa_Nadwa said...

thanks yeah!
tp alhamdulilah sekarang i dh tak keje bwh dia lg.
Rasa lega dan tenang sikit.
syukur sangat!
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998