Friday, October 9, 2009

Tinted Si PUTEH

Sudah lama aku tak manja kan Si PUTEH aku nih. Masa balik kampung haritu adik lelaki aku ni bising-bising, katanya panas. "Wei kak, pasang aar tinted kete ko ni.. Panas huh.." Dia cakap ikut sedap mulut dia je kan, rasa nak halau keluar dari kete aku nih. Hahaha. Aku aku penah buat entry 'Dia tak pandai jaga hati saya' tu kan.. haa dia lahh org nyerr.. Ckp cam tak bersalah je dah aar menumpang. Hehhee!

"Ko ingat bayar pakai aiyaq liuQ ke???"
Huiii semua tu memerlukan duit tauuu.. Dorang cakap senang je, taktau nak raya je duit kuar cam airrrrr, laju je mengalir kadang2 sampai tak perasan.

Tapi ada kebenaran juga adik aku cakap tu, memang panas gilosss. Panas terik matahari tu menusuk ke kalbu, eyh tak menusuk ke kulitttt ku yang agak2 hitam manis ini. Bila pakcik aku offer "Kak, taknak buat tinted ke??" Mahal la acikk.. "Eyh tak la tempat acik murah je. Makuda, Yang, Abg Am semua buat kat sane. Tgk aar kete kiteorg camne, cun gilerrr. Nak buat takk??" Nak nak nakk... Sambil melonjak kesukaan cam budak2 dapat aiskelimm gituu. Heeee!!~ Aku terpedaya juga akhirnya, walaupon tgh ujung2 bulan ni.. S0sakk makcikk.. Hiks! =)
Aku bab kereta ni memang la aiii lemah sikit. Paham-paham je la kan. Soh pilih yang mane pon aku tarak tauu.. Yela tak pasti yang mane sesuai dengan kereta kite ituu.. So serahkan aje pada pakcik aku tuh.. Amek yang hitam sikittt, takde la gelap sgt, mencapai piawaian jpj ekk. hehehehhe! Kang mampossss kena saman.. Duitttt lagikk kuorr.. =P
Ni first time aku tgk dorang buat. Owhh cam ni ghupenyeeeee.. Cam senang je main tampal2 , sebur sabun dan tampal je. Hahhahha! Sib baik takde customer lain, cepat je siap. Sampai 2 orang buat. Sorang buat cermin tepi tu, yang sorang buat cermin belakang. Dalam 45 minit kot dah siap. Cermin tak bleh buka yer utk 2 hari. Tangan ni gataiii je nak buka cermin, yela nak masuk umah kena guna kad, maleh nak bukak pintu. Hehhee.

Cermin depan tu tak buat, dia kate mahal cikit.. Bile soh tambah duit tu.. "Eh eh takpe la takyah buat.." Heee..
Sekarang ni bile drive rasa gelap je dalam tu, cam sedap je nak tido. Ehh ehh nak ujan ke ehh gelap je. Lallalalla!~
=P



14 comments:

Munirah Abd said...

wawa brapa kena tinted tu harganyaaaaa??

n buat kat mana..

nak wat gak utk si ATAN tuuu

Wawa_Nadwa said...

Munirah Abd :

rm100 je.
hehe.
buat area ampang.
maybe promosi raya kot.
=P

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kira lepas ni, siang malam dalam PUTIH dah takde bezalah yer...awas jangan mengantok tertido plak dalamnya sbb dah mendung2 tu =D

Syima Syaz said...

itu tinted biasa utk gelapkan cermin je sbb tuh murah..=)

maybe lame skit kaler tinted tuh akan pudar..

zlan said...

patut letak yg lagi gelap sikit..baru kasi chantek...

Munirah Abd said...

waaaaaaaaa murahnyaaaaaaaa...
ampang kat celah mana..

kut kut ada x promosi deepavali pas ni??

Wawa_Nadwa said...

Blog Anuar Kamaruddin™:

tu la.
jgn smpai tertido sudaa..
hahaaha!

Wawa_Nadwa said...

Syima Syaz:

owh yeke.
hehehe.
klu dh pudar nanti wat la lain.
try warna lain plak.
=P

Wawa_Nadwa said...

zlan :

ish.
tak berani la.
takut kena tahan ngn jpj plak.
hahhaa.
=p

Wawa_Nadwa said...

Munirah Abd :

owh murah ekk.
tau takpe mmg murah sbb tu buat gak walaupon dh kering.
ntah bile nk dpt murah lagi kan.

ampang kat taman sri watan.
tau d0k??
taman dagang jaya??
tau??
hm..

ChiLaBaey's said...

Gelap tak penting, yang penting ada UV Protecter... Kulit tak perit... Ada sesetengah tinted tu, color gelap pun tapi kulit kita perit bila kena matahari... tapi mahal sikitlah... :)

Lifesaver said...

macam mana rupa kete dah abis tinted?

Wawa_Nadwa said...

ChiLaBaey's:

ya bet0ii..
tp gelap takde la panas sgt,
redup je dlm tu,.
hehee
=P

Wawa_Nadwa said...

Lifesaver :

ghupenye ala. akk bayangkan je la ekk.
tak amek plak gambo nyer,
haha,.
=P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998