Monday, October 5, 2009

Steamb0at..

Aktiviti dikampung adalah makan makan dan makan. Aku dah lama idamkan steamb0at seafo0d, bbq, laksa dll. Raya kedua malam makan dirumah makngah, setiap tahun makngah akan masak laksa penang. Perghhhh!! kec0q liuq ok.. aii like laksaa.. bagi la bermangkuk2 pun bleh abeskan.. =P

Mase dok dapur tolong2 tertibe nampak something atas meja makan. Wowww!! Sambal ikan bilis petaiii.. Sendukk nasikk, makan nasikk yang lain tak pandang dah.. heeee!!
Ok, korang tgk gambar je la k..
Para tetamu menanti utk makan.. Yang hadir pon semua sedara mara je. Adik badik mama ade 10 orang, tapi tak semua dtg. Termasuk sekali sepupu sepapat, anak buah lagikk.. Mmg ramai..Sampai terkeluar perut paktam. Haha!
Angah.
Kurusnye ko ngahhh.. Hiks!Yeh! Makan time.. Masa orang makan aku cam dah tak lapo nak makan sbb dah bedal sambal petai tadi. Aiyakkk..Rugi rugii.. Heee!~Fifi & Nami
Kalau korang tgk abang sepupu aku yang baju biru line kuning itu.. Dia sampai2 je terus gi kat mama ok. Tunjukkan anaknye ituuu.. Abg Najib antara yang rapat dengan mama.. Anak dia sgt comel huhhhh.. Tambah lagi anak sedara ku.. =)
Keluarga MakJang.
Anak-anak semua bertudung labuh dan berjubah gitu.. Kembar tu tauu..Acik bersama anak-anak. Ade 2 lagi anak acik. Semuanya perempuan. Mama bersama cucu nye, Efa. Dah jadik nenek dah mama. Kat kampung, cucu2 nye akan panggil Tok Ma atau T0k Nenek. Kekkeke! Kelakar la maaaa..
Along, Misha dan Puteri.
Keluarga kotak2. hee!AyahNgah kuarkan plak segala mak nenek spekear dia ade. Ape lagi bleh koo karokk ok.. Rumah makngah ni rumah taman, bukan rumah kampung. Org pun tak heran ko memekak.. Haha!
Aiyakk terkeluar plak gambo ni. Hee. Halalkan je la. hiks!PakLang.
Mesti paklang pening huh org memekak kat luar. Paklang aku ni lain ckitt org nyerr.. Dia pandai ubat orang. Kaki aku selalu lebam2 cam kena gigit, bile tanye mama, mama kate gigi hantu air... yeke ekk?? hm..
Tahun ni aku tambah lagi sorang anak saudara ku. Yang dia ni dengan semua org dia nak, so tu aku ashik dukung aje.. pantang hulur tangan mesti nak. Efa, salah sorang anak sedara aku yang nak kat orang. Yang lain tu d0k berkepit je dgn mak nyer.. Takut org!
Menjadi perhatian utk tahun niii, glamourrr.. Tahun depan ade lagi anak saudara baruu. Tiap tahun ade yang baruu. Makin bertambah dan bertambah.. =PPuteri juga anak sedara aiii.. Muke mmg kemut dengan senyuman. Hiks! Mak sedara nye sgt urah dengan senyuman ok. =)
Bapak menyakat anak.. =)
Last sekali.. gambo kamiii.Baru balik makan kt menara KL, entry tu ntah 2 minggu lagi aku wat. haha.. entry raya tak abes lagi ni.. lalal!

Huii ngnt0k plak dah kenyang. Heee! tu yang lambat update tu.. hiks!~


4 comments:

Lionel Azry said...

makan je!

Lifesaver said...

kecur liur jgk dgr laksa ni

Lifesaver said...

kecur liur jgk dgr laksa ni

Uruchimaru @ kf said...

aku pantanglah dgn mende nie wawa.!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Penafian @ Pemberitahuan

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di misswawa's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada misswawa's blog . SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998